Презентація містить функції монітоингу, види, форми контролю та форми моніторингу, методи управління, що спрямована на інформування про стан об'єкта. Стануть у нагоді завідувачам та методистам закладу дошкільної освіти.
«Контроль та моніторинг: види, функції форми, методи».
Номер слайду 2
Визначення Функція управління, що спрямована на інформування про стан об’єкта; використовують для запобігання негативним результатам. Контроль Моніторинг Засіб контролю за процесом, форма організації збору, зберігання, оброблення та розповсюдження інформації про діяльність педагогічної системи, її розвитком.
Номер слайду 3
Види контролю Попередній – перевіряється правильність визначеної мети, можливості реалізації завдань; Поточний – контролюється хід виконання деяких етапів реалізації програми, оцінюються зміни умов діяльності; Тематичний – з’ясовується рівень розв’язання завдань згідно теми, стан рівня розвитку здібностей, ЗУНів; Комплексний – одержання інформації про роботу щодо реалізації чинних програм. за масштабами цілей освіти - оперативний, тактичний, стратегічний; за етапами навчання - вхідний, проміжний, підсумковий; за часовою залежністю -попереджувальний, поточний; за частотою процедур - разовий, періодичний, систематичний; за організаційними формами - індивідуальний, груповий, фронтальний; за формами суб’єкт-об’єктних відносин - соціальний, взаємоконтроль, самоаналіз; за рівнями управління - керівний, адміністративний, педагогічний. Види моніторингу
Номер слайду 4
Функції моніторингу Педагогічна: наявність освітніх програм, рівень засвоєння знань дітьми - результати контрольних зрізів; прояв творчої індивідуальності вихованців через результати виховної діяльності. Психологічна: рівень психофізіологічного комфорту суб'єктів діяльності в ДНЗ, характер взаємовідношень дітей і вихователів, розвиненість важливих особистісних якостей суб’єктів освітньої системи. Соціально-культурна: наявність садових, групових традицій, напрямків роботи ДНЗ, що відповідають цілям діяльності ДНЗ. Науково-методична: ефективність системи підвищення кваліфікації педагогів (робота у творчих групах, майстернях, семінарах, участь у конференціях, самоосвіта і т.д.); використання та впровадження продуктивних педагогічних технологій; різноманітність типів занять, форм і методів навчання та виховання. Здоров’язберігаюча: відповідність умов навчання та виховання дітей, до норм санітарно-гігієнічних служб. Нормативно-правова: відповідність навчальних планів і програм державним стандартам; проінформованість учасників педагогічного процесу з питань освітніх стандартів.
Номер слайду 5
Форми контролю Адміністративний; Адміністративно-педагогічний (досвідчені педагоги); Самоконтроль; Суспільно-педагогічний (творча група) Адміністративний; Адміністративно-педагогічний; Залучаються всі суб’єкти освітнього процесу (педагоги, батьки, діти).
Номер слайду 6
Методи контролю: Спостереження, співбесіда, анкетування; Діагностика динаміки змін у суб’єкта, об’єкта дослідження, порівняльний аналіз; Рівень сформованості ЗУНів, якостей, характеристик досліджуємого об’єкта; Вивчення документації; Анкетування і тестування дорослих; Контрольно-діагностичні зрізи; Хронометраж. Обстеження, опитування дітей, педагогів; Аналіз результатів; Обробка і накопичення інформації; Діагностичні таблиці, математична статистика. Методи моніторингу: