Система робота по формуванню стійкого інтересу дітей до рухової активності Каланчацького ясла-садка №2 «Казка» Каланчацької селищної ради

Про матеріал
Система роботи Каланчацького ясла - садка № 2 «Казка» спрямована на підтримку, збереження та розвиток здорового способу життя дошкільників, адже щоденні заняття фізичної культури, проведення ранкової гімнастики, комплексне використання природних факторів, широке впровадження різних вправ та рухливих ігор з елементами спорту, змагання, урізноманітнення прогулянок, активне залучення батьків і медичної сестри до здійснюваної роботи дає змогу педагогічному колективу досягати хороших результатів у фізичному розвитку та зміцненні здоров'я вихованців.
Перегляд файлу

Пустовіт Т.Г.,

вихователь-методист Каланчацького ясла-садка №2 «Казка»

Каланчацької селищної ради Херсонської області

 

Система  робота по формуванню стійкого інтересу дітей

 до рухової активності Каланчацького ясла-садка №2 «Казка»

 Каланчацької селищної ради

 

Відповідно до законів України «Про дошкільну освіту», «Про фізичну культуру», концепції діяльності  Каланчацького ясла - садка № 2 «Казка» Каланчацької селищної ради  одним із пріоритетних напрямків роботи в дошкільному закладі є фізичне виховання дітей, адже базовий компонент дошкільної освіти, програма «Дитина» чітко визначають проблему здоров'я як один із найголовніших складників цілісного розвитку дошкільнят.

Ясла - садок №2 «Казка» поглиблено працює за фізкультурно- оздоровчим напрямком, в закладі  створена власна система оздоровлення, основними складовими якої є забезпечення належного фізичного розвитку, надання знань про засоби збереження та зміцнення свого здоров'я.

 Протягом  десяти  років заклад є опорним з питання «Інтеграційно - системний підхід до фізкультурно - оздоровчої роботи із збереження та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров'я дітей».

Для реалізації завдань формування у дошкільників здорового способу життя у ясла - садку створено розвивальне середовище, мета якого: створення необхідних умов для високоякісного проведення різноманітних фізкультурних заходів з достатньою кількістю фізкультурно-ігрових атрибутів. На території дошкільного закладу обладнано ігрові та спортивний майданчик з біговою доріжкою, стрибковою ямою, спортивним інвентарем та "стежиною здоров'я". Творчий підхід педагогів до підбору атрибутів до фізкультурних занять значно підвищує моторну щільність заняття і задовольняє природну потребу дітей в рухах.

Основою системи фізичного виховання в закладі дошкільної освіти залишається руховий режим, а ефективною формою його є фізкультурні заняття. Використання нетрадиційного інвентаря на фізкультурних заняттях дозволяє максимально підвищити рівень рухової активності дітей, а головне - викликати у дітей бажання займатися фізкультурою та спортом. Паралельно із створеними умовами з фізичного виховання дошкільників, створено лікувально - оздоровчу базу.

 В закладі організовано фітобар, в якому діти протягом десяти днів кожного місяця приймають вітамінні напої.

У кожній віковій групі проводиться

- аромотерапія,  діти мають індивідуальні подушечки із трав за допомогою яких під час денного сну вони вдихають цілющі властивості лікарських трав;  

- гімнастика пробудження, яка включає в себе комплекс загально розвиваючих вправ;

 - загартовуючи процедури, до яких входить самомасаж, ходіння по доріжці здоров’я, обливання рук по лікті, щоденне вологе прибирання з додаванням ефірних олій. 

Плануючи роботу по вихованню у дошкільників здорового способу життя, педагоги широко використовують заняття за системою М.Єфименка, які розвивають рухову та ритмічну творчість, дитячу фантазію, наповнюють дитину яскравими позитивними емоціями, формують швидкість та легкість орієнтування у просторі рухових образів.

Використання ігрового методу на заняттях підвищує інтерес, довільну увагу дітей, допомагає виконувати рухи у цікавій та доступній формі. Через красу рухів розкривається творча особистість кожної дитини.

Для реалізації завдань фізичного виховання в практиці роботи нашого ясла-садка застосовуються сюжетні заняття з елементами психогімнастики, ігрові фізкультурні заняття з використанням нетрадиційних методів оздоровлення та загартування, фізкультурні заняття з елементами аеробіки та хатха-йоги. Позитивно впливають на здоров’я та фізичний розвиток дошкільнят різноманітні  спортивні розваги, дні здоров’я,  музично-ритмічні ігри, ранкова гімнастика, яка проводиться за різними методиками та педагогічними технологіями відповідно до пори року.

Особливу увагу у своїй роботі колектив закладу дошкільної освіти приділяє організації фізкультурно-оздоровчої роботи на прогулянці. Створений комплекс обов'язкових оздоровчих заходів включає в себе коригуючи ходьбу, оздоровчий біг, комплексні вправи, рухливі ігри, самостійну рухову діяльність, міни-туристичні походи.

Підготовка до туристичних походів та екскурсій здійснюється на заняттях з фізичної культури.

          В дошкільному закладі організувано роботу постійнодіючого гуртка «Здоров’ятко» для часто хворіючих дітей. Керівник гуртка медична сестра Мартинча Н.М.,  яка добре володіє методикою загартування  дошкільнят, будує роботу на принципах системності і наступності. Фізичне навантаження не перевищує вікові можливості та збільшується помірно в межах анатомо - фізіологічних особливостей дітей. В роботі використовує елементи методики М.Єфименка, ведеться облік та розроблюються комплексні плани індивідуальної роботи для частохворіючих дітей. Виконання фізичних вправ під час відвідування занять гуртка дає позитивні результати, кількість випадків захворюваності поступово знижується.

Заняття в гуртках проводиться  2 рази за тиждень з дітьми окремих вікових категорій.

 

Для забезпечення успішного фізичного розвитку дитини, зміцнення її здоров’я, в закладі дошкільної освіти з 2015 року запроваджено гурток «Степ-данс». Керівник Богуславська Н.Г. Заняття з використанням степ-платформ не лише сприяють зміцненню всіх груп м’язів, та розвитку рухових навичок, а й викликають неабиякий інтерес у дошкільників.

На виконання завдань Базоваго компоненту, протягом чотирьох років у закладі здійснюється варіативна складова у вигляді гуртка «Дитяча хореографія», керівник Гордійчук Л.П. Виконання вправ сприяють у дітей правильної постави, покращується вентиляція легенів, поступово формуються навички правильного дихання під час руху.

 

Головним пріоритетом у практиці роботи ясла - садка на сучасному етапі є співпраця з родиною: гуманізація стосунків між членами родини та працівниками дошкільного закладу, активне залучення сім'ї до навчально- виховного процесу. Особливу увагу приділяємо взаємодії закладу та родини з питань формування здорового способу життя та укріплення здоров'я дошкільників. Систематично проводяться опитування батьків за анкетою „Фізична культура в родині", в якій виявляється інтерес батьків до фізичної культури та спорту.

За результатами анкетування проводяться зустрічі з батьками, надаються практичні поради.

 З метою пропаганди здорового способу життя в родині з батьками вихованців систематично проводяться бесіди та консультації.

У батьківських куточках кожної групи висвітлюється інформація про особливості фізичного та психічного розвитку дітей. Для батьків оформлено стенд „Зростаємо дужими", на якому представлено фотоінформацію про оздоровлення малюків в дошкільному закладі. Результатом тісної співпраці з батьками є той факт, що збільшилася кількість батьків - учасників масових спортивних заходів, організованих в ясла-садку, відмічена тенденція зростання рівня фізичної культури в родинах.

Ефективності  фізкультурно-оздоровчої роботи, сприяє використання різноманітних форм методичної роботи з педагогічними кадрами. З метою пропаганди досвіду своєї роботи педагоги систематично приймають  участь у підготовці та проведенні педрад. У ході проведення  ділових ігор, тренінгів, з вихователями постійно  проводиться практична робота, адже тільки здоровий педагог може виховати здорову дитину.

Систематична робота по формуванню стійкого інтересу дітей до рухової активності дала позитивні наслідки: малята із задоволенням займаються фізичними вправами, беруть участь у різних змаганнях, спортивних конкурсах як внутрішньосадових, так і районних.

Вихованці саме нашого закладу є неодноразові переможці спортивних змагань «Спорт єднає дошкільнят» та спортивних естафет ,які проводяться  між закладами дошкільної освіти  Каланчацької селищної ради.

 Рухи дітей стали більш мотивованими, стійкими, діти навчились розуміти зв'язок між характером рухів та їхньою метою-виконувати певні завдання.

Завдяки комплексній систематичній фізкультурно-оздоровчій, оздоровчо- профілактичній та методичній роботі поліпшилося здоров’я дітей із застудними захворюваннями, знизилася кількість дітей, які хворіють.             

Система роботи Каланчацького ясла - садка № 2 «Казка» спрямована на підтримку, збереження та розвиток здорового способу життя дошкільників, адже щоденні заняття  фізичної культури, проведення ранкової гімнастики, комплексне використання природних факторів, широке впровадження різних вправ та рухливих ігор з елементами спорту, змагання, урізноманітнення прогулянок, активне залучення батьків і медичної сестри до здійснюваної роботи дає змогу педагогічному колективу досягати хороших результатів у фізичному розвитку та зміцненні здоров'я вихованців.

Адже здорові діти – це радість і щастя батьків, щастя нашого народу, нашої держави.

   Дякуємо за увагу.

 

docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку