Контроль як педагогічне поняття являє собою усвідомлене, планомірне спостереження та фіксацію вербальних і практичних дій вихованців з метою з'ясування рівня набуття ними соціального досвіду, опанування програмного матеріалу, оволодіння теоретичними і практичними знаннями, навичками й уміннями та формування в них певних особистісних і професійних рис. Отже, ми розглянули контроль як складову частину навчального процесу - місце і роль його у навчанні;види, методи і правила проведення. Проведення контролю є фактично завершальною стадією кожного етапу навчання, без контролю не можливо визначити ні якість знань учнів, ні якість праці вчителів,тому в даный дипломный роботы ми з'ясували:
1)сутність контролю, мету і його функції;
2)охарактеризували оцінку результатів навчально-пізнавальної діяльності;
3)виявили правила і техніку контролю успішності навчальної пізнавальної діяльності;
4) дослідили психолого-педагогічну характеристику старшого підліткового віку;
5) розглянути особливості проведення та оцінювання контролю знань з математики учнів старшої школи;
6) порівняли навчальні програми та підручники для учнів старшої школи;
7) розробили пакет завдань для контролю знань учнів старшої школи з теми : “Тригонометричні функції ” для профільного рівня навчання.
Основні завдання контролю: виявити обсяг, глибину і якість сприйняття (засвоєння) матеріалу, що вивчається; визначити недоліки в уроках і намітити шляхи їх усунення; виявити ступінь відповідальності учнів і ставлення їх до роботи, встановивши причини, які перешкоджають їх роботі; стимулювати інтерес учнів до предмета і їх активність у пізнанні.
Всі види контролю успішності передбачають проведення планомірного систематичного спостереження вчителя за навчальною роботою учнів у класі і поза класом. Дані такого спостереження дозволяють встановити відносини учня до своїх навчальним обов'язків, його сильні і слабкі сторони, прогалини в знаннях, здійснити індивідуальний підхід до учнів шляхом застосування різних методів перевірки знань, умінь і навичок.