Тренінгове заняття "Позитивне вирішення конфліктів"

Про матеріал
Тренінгове заняття для 7 класу розроблено на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Заняття навчає дітей аналізувати свій емоційний стан, оцінювати свої почуття та вчинки, запобігати конфліктних ситуацій.
Перегляд файлу

Тема: Позитивне вирішення конфліктів

Мета:   поглибити  знання  учнів  про  конфлікт  , риси характеру, які призводять до  конфліктної   взаємодії  та  вплив конфлікту  на  самопочуття  людини,  навчити  дітей   аналізувати  свій  емоційний стан, оцінювати  свої  почуття  та  вчинки,  запобігати   конфліктних  ситуацій,  розвивати  в  учнів  розуміння   інтересів  і  потреб  інших  людей,  виховувати  толерантне  ставлення  до  інших  поглядів  та  переконань, усвідомити власні переваги та недоліки у спілкуванні; сформувати моральні  цінності  лю­дини.

Хідзаняття

Психолог. Сьогоднішнє тренінгові заняття присвячене темі «Позитивне вирішення  конфліктів».

Міні-лекція «Конфлікти»

Конфлікт- це зіткнення різноспрямованих  сил- цінностей, інтересів, поглядів , позицій та сторін  взаємодії.

Визначаємо  позитивні та негативні сторони  конфлікту

Позитивні  сторони конфлікту:

-навчає ефективних  форм  спілкування, вмінню  налагоджувати стосунки,

-розвиває  вольову  саморегуляцію,

-згуртовує  колектив,

Негативні сторони  конфлікту

-погіршує  настрій та стан  здоров я ,

-порушує  міжособистісні  стосунки.

Вправа «Позитивні  риси  характеру»

  • Що ви  думаєте  про себе, свої  риси ха­рактеру, чи бачите ви свої життєві орієнтири?
  • Чи усвідомлюєте ви власні переваги та недоліки?
  1. Правила роботи групи
  2. Очікування
  3. Вправа «Ім’я»

Мета: сприяти усвідомленню учнями влас­них цінностей, а також цінностей інших людей.

Учні на аркуші паперу великими літе­рами  пишуть своє  ім’я. Потім тренер пропонує  написати на кожну літеру імені   позитивну/ негативну  риси.

Обговорення   вправи

  • Які якості    було легшее  писати? Які    склад­ніше?
  • Чому саме ці якості  було написано?

Мозковий штурм   «Моральні  цінності   людини»

Вправа  «Чарівний  ярмарок»

Мета:сприяти усвідомленню учасниками своїх позитивних і негативних рис характеру.

Психолог розповідає учням, що вони на чарівному ярмарку, де можна продавати та  купу­вати риси характеру. Після цього він роздає  їм по два стікери. На першому стікері   записують  риси характеру, які б хотіли продати, на іншому — купити. Після  зачитування, стікери  наклеюють на дошку  в  хаотичному порядку. Потім кожен учасник, не дивлячись, забирає по два стікери.

Обговорення     вправи

  • Які  риси характеру ви  вибрали?
  • Чи  змогли б ви прийняти такі риси?
  • Чи хотіли б ви змінити  в собі  певні   риси  характеру?

Вправа «Ваші  цінності»

Мета: визначити основні цінност  ігрупи.

Учасникам пропонують написати на арку­шах 10 цінностей, які вони цінують найбільше в своєму житті. Потім із 10 цінностей необхідно вибрати три й кинути  у  коробку. Через негаразди і труднощ іпотрібно віддати одну цінність, потім ще одну і так далі.

Обговорення

 Чи  задоволені ви цінностями, що  залишилися?

 Чи  важко було вибирати цінності й  віддавати  їх?

 Яке у вас було відчуття, коли залишилась одна  цінність?

 Чому ви залишили сааме цю цінність?

Притча «Все залишає свій слід»

Обговорення притчі: нестриманість, негативні емоції призводять до конфліктної взаємодії, тому треба визначити правила безконфліктної поведінки.

Правила  вирішення  конфлікту

-конфліктуйте не  поспішаючи;

-подумки«програйте» всі позитивні  та  негативні сторони  та  варіанти розвитку конфлікту;

-не  конфліктуйте  через дрібниці,

-менше  ображайтеся,

-будьте  гнучкими.

Мозковий штурм «Повага»

Психолог. Поняття «повага» нерозривно  пов’язане з терміном «межі особистості». Людина, котра не шанує інших, буде робити невиважені, навіть небезпечні вчинки. Неповагу до себе особа виявляє тільки тоді, коли діє на шкоду собі. Часом у подібних ситуаціях вона іде на ризик, навіть не усвідомлюючи цього. Така поведінка може суперечити її переконанням і цінностям.

Отже, нам необхідні межі  чи рамки поведінки, за які не слід  виходити. Їх потрібно встановити  ще до того, як потрапимо в ситуацію, яка може підштовхнути  нас до конфліктної  поведінки.

Вправа «Комплімент»

Учні по черзі промовляють  комплімент  сусіду по  парті. Той  каже: «Дякую, а ще я...» (і називаєсвою рису характеру або якесь уміння, за яке його можна похвалити).

Релаксаційна хвилинка.

Глибоке дихання  допомагає  позбутися  негативних  відчуттів:

вдихаємо позитивні  емоції,  видихаємо  негативні  почуття- наприклад, вдихаємо  впевненість , видихаємо  нестриманість…

Вправа «Пять способів розв’язання  конфлікту»

Черепаха»(уникання)-відхід від конфлікту.

2 «Акула»(суперництво)-агресивні  дії в конфлікті.

3 «Плюшевий ведмедик» (пристосування) до конфлікту.

4 «Лисиця»(компроміс) у конфлікті.

5 «Сова» (співпраця) у конфлікті.

Діагностична 5- хвилинка. Тест «Як би я поводився в конфліктній ситуації»

Рефлексія заняття.

-Що цікавого ви сьогодні  дізналися?

-Чого  навчилися?

-Що нам потрібно для того , щоб  створювати  якомога   менше  конфліктних ситуацій?

(Бути  ввічливими, толерантними, доброзичливими).

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
19 квітня 2019
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку