Завдання для поточного та тематичного контролю знань створені у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін, затверджених МОН. До уроку "Клас Комахи: особливості будови та способу життя" теми "Різноманітність тварин" розроблені:
- завдання тестового контролю, де із запропонованих двох, трьох, чотирьох варіантів відповідей потрібно вибрати один правильний;
- завдання тестового контролю, де із запропонованих варіантів відповідей вибрати декілька правильних;
- завдання встановити відповідність;
- завдання встановити послідовність;
- вставити пропущені слова;
- біологічний диктант;
- проблемне запитання;
- завдання "Лови помилку".
Добірка призначена для вчителів біології загальноосвітніх навчальних закладів.
Тема. Клас Комахи: особливості будови та способу життя
Тестовий контроль
Із запропонованих варіантів виберіть один правильний:
А ентомологія Б арахнологія
А прямий Б непрямий
А одна Б дві В вусики відсутні
А п’ять Б чотири В три
А двох Б трьох В чотирьох Г відділів тіла не виділяють
А жало Б яйцеклад
В павутинні бородавки Г плавальні ноги
А поверхня тіла Б зябра В трахеї Г легеневі мішки
А тарган Б косарик В жук-красотіл Г білан капустяний
Вставте пропущені слова:
Із запропонованих варіантів виберіть декілька правильних:
А кінцівки комах складаються з певної кількості окремих ділянок -члеників
Б груди комах складаються з двох сегментів: передньо- та задньогрудей
В до нижньої частини кожного сегмента приєднана пара ніг
Г крила є в усіх комах
Д черевце комах складається з восьми сегментів
Е на більшості сегментів черевця з боків розташовані отвори – дихальця
Встановіть відповідність:
Відділи тіла |
Зовнішня будова відділу тіла |
||
1 |
голова |
А |
відділ тіла, що має пару складних очей, між якими можуть бути ще 1-3 маленькі прості вічка; пару вусиків та ротові органи |
2 |
груди |
Б |
відділ вкритий суцільною капсулою з кутикули; розташовані пара складних очей, між якими можуть бути ще 1-3 маленькі прості вічка; пара вусиків та ротові органи |
3 |
черевце |
В |
відділ сегментований; на кожному сегменті є пара ніг, що закінчуються кігтиками; до середнього та заднього сегментів приєднані крила |
|
|
Г |
відділ сегментований; на більшості сегментів розташовані дихальця; кінцівок немає або вони видозмінені на органи парування, яйцеклад чи жало |
Встановіть послідовність:
А імаго Б личинка В лялечка Г яйце
Біологічний диктант
Проблемне запитання
З’ясуйте, чим можна пояснити вражаючу різноманітність видів комах.
Лови помилку
У метеликів, комарів, ос, бліх розвиток відбувається з неповним перетворенням. З яйця вилуплюється личинка, яка загалом нагадує дорослу особину, але без крил. Вона живиться, линяє, росте і розвивається. Після останнього линяння личинка перетворюється на лялечку, яка активно живиться та зазвичай нерухома. На фазі лялечки в комахи виростають крила. Якщо лялечка розвивається за несприятливих умов, то вона гине. Незабаром з оболонки лялечки виходить статевозріла особина.