Контроль знань з теми "Тип Членистоногі. Клас Павукоподібні"

Про матеріал

Завдання для поточного та тематичного контролю знань створені у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін, затверджених МОН. До уроку "Клас Павукоподібні: особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини" теми "Різноманітність тварин" розроблені:

- завдання тестового контролю, де із запропонованих двох, трьох, чотирьох варіантів відповідей потрібно вибрати один правильний;

- завдання тестового контролю, де із запропонованих варіантів відповідей вибрати декілька правильних;

- завдання встановити відповідність;

- завдання встановити послідовність;

- вставити пропущені слова;

- біологічний диктант;

- проблемне запитання;

- завдання "Лови помилку".

Добірка призначена для вчителів біології загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

Тема. Клас Павукоподібні: особливості будови, способу життя, різноманітність, роль у природі та значення в житті людини

Тестовий контроль

Із запропонованих варіантів виберіть один правильний:

  1. Вкажіть науку, що вивчає павукоподібних

А  орнітологія Б  арахнологія

  1. Визначте, які очі мають павукоподібні

А  прості Б  складні

  1. Вкажіть кількість пар вусиків у павукоподібних

А  одна Б  дві В  вусики відсутні

  1. Вкажіть кількість пар ходильних ніг у павукоподібних

А  п’ять Б  чотири В  три

  1. Вкажіть, зі скількох відділів складається тіло павукоподібних

А  двох Б  трьох В  чотирьох Г  відділів тіла не виділяють

  1. Вкажіть, які видозмінені кінцівки розташовані на черевці павуків

А  хеліцери Б  ногощупальця

В  павутинні бородавки Г  плавальні ноги

  1. Визначте органи дихання павукоподібних

А  поверхня тіла Б  зябра В  трахеї Г  легеневі мішки

  1. Виберіть тварину, яка не належить до павуків

А  тарган Б  косарик В  тарантул Г  каракурт

Вставте пропущені слова:

  1. Як і в інших членистоногих, тіло павуків оточене __________. Вона вкрита зовнішнім шаром _________, яка запобігає ___________. Тому павукоподібні можуть мешкати й у посушливих умовах.

Із запропонованих варіантів виберіть декілька правильних:

  1. Виберіть ознаки кліщів

А  більшість кліщів мають мікроскопічні розміри

Б  більшість кліщів можна побачити без збільшувальних приладів

В  тіло складається з голівки та тулуба

Г  тіло складається з головогрудей і черевця

Д  кліщі мають одну пару вусиків

Е  кліщі мають одну пару хеліцер та одну пару ногощупалець

Встановіть відповідність:

  1. Встановіть відповідність між представниками кліщів та їх значенням у природі та житті людини

 

Назва тварини

Екологічна роль

1

панцирні кліщі

А

псують продукти харчування (різні крупи та хлібопродукти, насіння соняшнику, сири тощо) у сховищах

2

павутинні кліщі

Б

відіграють важливу роль в ґрунтоутворенні: вони переробляють органічні рештки та сприяють перерозподілу органічних речовин у ґрунті 

3

постільні кліщі

В

мешкають у житлових приміщеннях, наприклад у тріщинах підлоги, матрацах, подушках тощо; живляться злущеними частинками шкіри людини

4

борошняні кліщі

Г

регулюють чисельність різноманітних членистоногих – шкідників сільського та лісового господарства

 

 

Д

обплутують листки плодових та інших культурних рослин та висмоктують з них соки                

 

Встановіть послідовність:

  1. Встановіть послідовність систематичних одиниць у порядку від найменшої до найбільшої

А  імперія Клітинні форми життя Б  клас Павукоподібні

В  ряд Павуки Г  тип Членистоногі Д  царство Тварини

Біологічний диктант

  1.         Характерною рисою павуків є їхня здатність утворювати …
  2.         Павутина надзвичайно …
  3.         Для вловлення здобичі багато видів павуків будують …
  4. На сітку павук накладає спірально скручену нитку, вкриту … Саме до цієї нитки прилипає здобич.
  5.         Від центра сітки до гнізда павука відходить особлива …
  6.         За її натягом павук дізнається, що в побудовану ним пастку потрапила …
  7.         Потім павук обмацує й перевертає здобич за допомогою …
  8. За допомогою хеліцер він вводить у тіло здобичі …, яка її паралізує, та …
  9.         За допомогою павутини молоді павучки …
  10.    Важлива роль павутини і в захисті яєць – з неї побудовані …

Проблемне запитання

У павуків, які вловлюють здобич за допомогою ловильної сітки, зір розвинений гірше, ніж у тих, які полюють на здобич без її допомоги. Поміркуйте чому.

Лови помилку

Павуків можна знайти на рослинах, у ґрунті, на будівлях тощо. Кілька десятків павуків мешкають у житлі людини, зокрема доломедес. Він має дуже довгі ходильні ноги, оселяється в темних кутках приміщень і полює на різних комах, наприклад кімнатних мух і комарів.

Деякі павуки здатні пересуватися по поверхні води (як-от, тарантул, який мешкає і в Україні), спритно полюють на безхребетних тварин, а також невеликих рибок, пуголовків і тритонів.

Отрута деяких видів павуків становить загрозу здоров’ю і навіть життю людини та свійських тварин. На території України мешкають отруйні павук-косарик фолькус і павук-птахоїд. Ці павуки ловильної сітки не будують, а риють нори в ґрунті.

З отрути павуків виготовляють різноманітні ліки, зокрема проносні та жарознижуючі.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Баюрко Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Vita
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Логвиненко Євгенія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 березня 2018
Переглядів
3000
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку