Річна контрольна робота /5кл./
1. Поєднайте типи казок та їхні визначення
Чарівна- ------ а) у ній оповідається про ситуації, у яких зазвичай розкриваються певні людські якості (доброта, хитрість, жадібність тощо) або ж людські взаємини (дружба, ворожнеча тощо).
Про тварин------- б) у ній оповідається про кумедні життєві ситуації, що трапляються за звичайних умов, і розкриваються людські чесноти або недоліки.
Соціально-побутова-----в) у ній оповідається про фантастичні пригоди або перетворення, до яких нерідко причетні «чарівні помічники» (істоти чи предмети, які мають чарівні властивості).
2. Знайдіть відповідність між казками та країнами
Німецька народна казка------- а) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
Арабська народна казка ---- б) «Фарбований шакал»
Японська народна казка------ в) «Пані Метелиця»
Китайська народна казка----- г) «Третя подорож Синдбада»
Індійська народна казка ----- д) «Пензлик Маляна
3. Назвіть країни, до яких належать дані автори
Олександр Пушкін - -----------------------------
Ганс Крістіан Андерсен--- ---------------------
Льюїс Керролл--------------------------------------
Марк Твен--------------------------------------
Елеонор Портер--- ----------------------------
4. Назвіть авторів за їхніми портретами
1 2 3 4
5 6 7 8
5. Укажіть приказки
Як ти до людей, так і вони до тебе.
Як з гуски вода.
Слово немає крил, проте облітає весь світ.
Не все коту масляна.
6. Дайте відповіді на питання
Назвіть індійську казку, сюжет якої зустрічається у творі Івана Франка
Відомі брати, збирачі німецького фольклору
--- -----------------------------------------------------------------------------------
Як називається збірник казок, які Шахразада розповідає своєму повелителю
--------------------------------------------------------------------------------------
Який прочитаний вами твір доводить, що справжнє мистецтво здатне творити чудеса
-------------------------------------------------------------------------------
7. Слова « У казці можна сказати про складне простими словами, про те, що важливо для всіх» належать
А О.Уайльду
Б О.Пушкіну
В Я. і В.Грімм
Г Г.К.Андерсену
8. У літературній казці немає
А колективного автора
Б народних традицій
В ускладненої системи подій
Г розлогих описів
9. Укажіть жанр твору
«Книжки в червоній палітурці»-------- а) роман
«Хлопчик-Зірка»------------------------ б)вірш
«Полліанна»------------------------------- в)оповідання
«Снап»-------------------------------------- г) казка
10. Основний настрій вірша Г.Гейне «Задзвени із глибини…»
А сумний
Б радісний
В тривожний
Г нейтральний
11. У вірші М.Цвєтаєвої «Книжки в обкладинках червоних» згадуються персонажі творів
А О.Пушкіна
Б Й.В.Гете
В Марка Твена
Г О.Уайльд
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
12. Назвіть автора та повну назву твору, з якого взяті ці рядки
А «Згадавши про батька, дівчинка раптом замовкла, ніби їй перехопило дух, однак за мить вона, опанувавши себе, знов почала щебетати».
----
Б «І вони обняли й поцілували його, привели в палац, прибрали в чистий одяг, одягли корону на голову, а в руку дали скіпетр, і він став володарем усього міста над річкою».
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
В « Те, що коїлося на майданчику, здавалося їй справжнім неподобством: довкола панував такий рейвах, що годі було вгадати, чия черга ставати до гри».
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Г «Однак за кожною новою невдачею він підупадав духом і зрештою почав повертати то праворуч, то ліворуч – навмання, у відчайдушній надії знайти нарешті ту дорогу, яка була їм потрібна».
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Д «Обличчя його стало страшенно бліде і виснажене. Шкіра так щільно обтисла йому щоки, що з-під неї аж випиналися кістки. Сумнівно було, що він протягне так довго і не захворіє».
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------