"Контрольна робота № 1 (10 кл. Профільний рівень)"

Про матеріал
Контрольна робота № 1. Т Мова як суспільне явище. (ПРОФІЛЬНИЙ РІВЕНЬ). Контрольна робота містить питання з таких тем: 1)Мова як суспільне явище. Основні функції мови. 2) Мовний "суржик", його причини. 3) З історії розвитку української мови. Основні тапи розвитку української мови. 4) Кирило і Мефодій та їхня роль у становленні писемності. 5) Сучасний український алфавіт. 6) Форми та норми існування мови.
Перегляд файлу

 

Контрольна робота № 1  (10 кл. Профільний рівень)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

 

І варіант

(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)

 1.Яку функцію мови відображено у виразі «Мова засіб спілкування»?


А  Когнітивну;

Б  комунікативну;

В  кумулятивну;

Г  експресивну.


 

2.В українській мові існують такі наріччя:


А північне, південне, східне, західне;

Б північне, північно-західне, північно- східне;

                                                                          В південне, південно-західне,         південно-східне;

Г Північне, південно-західне, південно-східне.


3.У якому рядку всі слова є діалектизмами?


А  вила, клуня, граблі, сіно, тин;

Б  ґазда, комин, зело, стежка, рало;

В  шуфля, хата, клас, пліт, ватра;

Г  путня, постоли, черес, вуйко, ґралі.


 

4.Українська, російська та білоруська мови належать до:


А  романської групи;

Б  германської групи;

В  слов’янської групи, східної підгрупи;

Г  слов’янської


групи, західної підгрупи.

 

  1. Види письма в період Київської Русі це…

А устав, напівустав, скоропис;

Б кирилиця, глаголиця;

В кирилиця, глаголиця, латиниця;

Г кириличні букви, друкарський шрифт.


 

  1. Правильне уживання слів у властивому їм значенні та правильне поєднання слів за змістом у словосполученнях і реченнях є нормою…

А  орфоепічною;

Б  морфологічною;

В  лексичною;

Г  пунктуаційною.


 (за кожну відповідь 1 б.)

 

  1. Відредагуйте  словосполучення.

Сама краща; поступити у вуз; приймати участь; вірна відповідь; гарне міроприємство; учбовий посібник.

 

  1. Назвіть авторів перших граматик  української  мови.

(за кожну відповідь 2 б.)

 

  1. Підберіть відповідники жаргонізмам:

фіолетово –

прикид –

шара –

братан –

облом –

  1. Подані слова запишіть в  алфавітному порядку. Зробіть  висновок про те, що таке  алфавіт і яке його значення.

Ночувати, ніч,  нюхати, нудний, навітряний, навитяжку, набік, невигідний, начитаний, норковий, неродючий, нітрошки,   нічліг, ніжити, нехороший, новина, неурочний,   нібито, намисто.

 

(за  відповідь 3 б.)

  1. Написати есе «Молодіжний сленг – розвиток чи деградація мови?»

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профільний рівень)

Мова як суспільне явище. З історії розвитку української мови

 

ІІ варіант

(за кожну правильну відповідь по 0,5 б.)

  1. Яку функцію мови відображено у виразі «Мова — засіб оволодіння суспільно-історичним досвідом людства»?

А Когнітивну;

Б комунікативну;

                                                                   В кумулятивну;

Г експресивну.


  1. Слов’янська група індоєвропейських мов містить такі мови:

 А Українську, російську, білоруську.

 Б Польську, чеську, словацьку, болгарську, сербську, македонську, українську, російську,               білоруську.

 В Польську, чеську, словацьку.

 Г Українську, російську, білоруську, польську, чеську, словацьку.

  1. У якому рядку всі слова є діалектизмами?

А Какаду, фієста, забуття, оселедець, фантастика;

Б телефон, киптар, цукерки, соната, мікрофон;

В  комедія, джерело, термос, контроль, мандарин;

Г  путня, раятися, бесаги, когут, ріпа.


4. Урочистість та піднесеність, символізм, церковна термінологія, мовні формули із сакральним значенням, старослов’янізми, значна кількість метафор, алегорій, порівнянь — це ознаки…


А Художнього стилю.

 Б Публіцистичного стилю.

 В Конфесійного стилю.

 Г Офіційно-ділового стилю.


  1.  Слов’янськими  азбуками є…

А Кирилиця, латиниця, глаголиця;

Б кирилиця;

В кирилиця, глаголиця;

Г устав, напівустав, скоропис.


6.  Наявність термінології, нейтральна лексика, складні синтаксичні конструкції, прямий порядок слів, повні речення, логічність, точність, обґрунтованість викладу, відсутність метафорики, емоційно-оцінних виразів — це ознаки…


А Конфесійного стилю.

 Б Публіцистичного стилю.

 В Наукового стилю.

 Г Офіційно-ділового стилю.


(за кожну відповідь 1 б.)

7. Відредагуйте словосполучення.

Являється заступником директора; учбовий посібник; шарикова ручка; халатне відношення; у жовтні місяці; на протязі.

  1. Найвагоміший внесок для утвердження української мови як літературної зробив...

 

(за кожну відповідь 2 б.)

  1. Підберіть відповідники діалектизмам:

неньо –

вуйко –

жабуриння –

сіряк –

легінь –

  1. Подані слова запишіть в алфавітному порядку. Зробіть висновок про те, що таке алфавіт і яке його значення.

Ранити, райдуга, рекордний, рафінований, радіація, ракетоносець, рухомий, рятунок, рушник, рюкзак, рум’янити, рясноцвітний, розширений, рукавиця, розкриття,  референт.

 

(за  відповідь 3 б.)

  1. Написати есе «Молодіжний сленг – розвиток чи деградація мови?»
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
21450
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку