8 КЛАС
Контрольна робота №1
Варіант 1
У завданнях 1-14 потрібно вибрати одну правильну відповідь
-
Укажіть словосполучення.
-
бджоли літають
-
перед хатою
-
хліб і сіль
-
дари лісу
-
Установіть іменникове словосполучення.
-
розмова з братом
-
ходити слідом
-
дехто з нас
-
навчитись любити
-
Віднайдіть дієслівне словосполучення.
-
четверо друзів
-
холодна зима
-
дивитися пильно
-
їхній друг
-
Оберіть прислівникове словосполучення.
-
весело сміятись
-
щаслива родина
-
вірний друг
-
утричі швидше
-
Укажіть прикметникове словосполучення.
-
безмежно щасливий
-
неспокійний вік
-
надводна споруда
-
усвідомлюючи помилку
-
Віднайдіть рядок, у якому у всіх словосполученнях головне слово виражене однією частиною мови.
-
дуже зручний, теплий вересень, думаю поїхати
-
відчинив вікно, скупі слова, дуже холодно
-
яскраве сонце, пекти торт, подати рушницю
-
ніч весняна, звуки трембіти, добірні овочі
-
Визначте тип словосполучення йти пішки.
-
прислівникове
-
прикметникове
-
дієслівне
-
займенникове
-
Знайдіть зайве словосполучення.
-
бігати наввипередки
-
вечірній дзвін
-
говорити правильно
-
грати на роялі
-
Укажіть речення.
-
вечоріло дуже швидко
-
гаптувати кольоровими нитками
-
близько третьої години
-
помчав щодуху
-
Оберіть словосполучення, утворені способом керування.
-
зрубане дерево, прибігли здалеку, несподіваний лист
-
солов`їна мова, рубати ліс, марно сподіватися
-
любити палко, ледь чутний, прощальні листи
-
зграя птахів, шум акації, хвилювати серце
-
Укажіть речення, у якому підмет виражений дієсловом.
-
Життя людині дається один раз.
-
Від життя має залишатися тільки прекрасне.
-
Жити – не тільки брати, а й давати.
-
Це був улюблений куточок міста.
-
Знайдіть речення зі складеним дієслівним присудком.
-
Без знань не керуватимеш складними механізмами.
-
Ясне сонце почало підніматися десь далеко за лісом.
-
Випускники попрощались з учителями.
-
Він був незвичний, той смуток.
-
Визначте речення, у якому подані всі види підрядного зв`язку між словами.
-
Усюди вчуваються мені сумовиті перебори кобзи.
-
Василь Стус – справді великий поет.
-
Спортсмен випередив свого суперника.
-
Почав жевріти схід сонця.
-
Оберіть рядок, у якому словосполучення синонімічні.
-
швидко рухатися – швидкий рух
-
вивчати справу – вивчена справа
-
грона винограду – виноградові грона
-
радісна праця – радість праці
У завданнях 15-18 потрібно встановити відповідність
-
Установіть відповідність між видом зв’язку та словосполученням, граматичною основою та реченням.
Вид зв`язку, граматична основа
|
Словосполучення, речення
|
1
|
керування
|
А
|
благодійний фонд
|
2
|
прилягання
|
Б
|
надворі потеплішало
|
3
|
узгодження
|
В
|
метр полотна
|
4
|
підмет і присудок
|
Г
|
поблизу будинку
|
|
|
Д
|
опало листя
|
-
Установіть відповідність між видом присудка та реченням.
Вид присудка
|
Речення
|
1
|
простий дієслівний присудок
|
А
|
Повітря було наскрізь сухим.
|
2
|
складений іменний присудок
|
Б
|
По синіх водах небес плив місяць.
|
3
|
складений дієслівний присудок
|
В
|
Поле. Гай. Річка.
|
4
|
присудка немає
|
Г
|
Будуть вік стояти посивілі верби.
|
|
|
Д
|
Читати вголос.
|
-
Установіть відповідність між реченням та способом вираження підмета.
Речення
|
Спосіб вираження підмета
|
1
|
Минуле свого краю завжди хвилює.
|
А
|
числівник
|
2
|
«Садок вишневий коло хати» – зразок геніальної простоти в поезії
|
Б
|
займенник
|
3
|
Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі.
|
В
|
словосполучення
|
4
|
Три – просте число.
|
Г
|
іменник
|
|
|
Д
|
прикметник у значенні іменника
|
-
Установіть відповідність між характеристикою та реченням.
Характеристика
|
Речення
|
1
|
розповідне, неокличне, непоширене , ускладнене звертанням
|
А
|
Співають ідучи дівчата.
|
2
|
розповідне, неокличне, поширене, ускладнене однорідними присудками
|
Б
|
Як співають дівчата!
|
3
|
розповідне, окличне, непоширене, неускладнене
|
В
|
Заспівайте, дівчата.
|
4
|
розповідне, окличне, поширене, неускладнене
|
Г
|
Як співають сьогодні дівчата!
|
|
|
Д
|
Дівчата повертаються з роботи і співають.
|
Варіант 2
У завдання 1-14 потрібно вибрати одну правильну відповідь
-
Укажіть словосполучення.
-
цвітуть сади
-
зріють хліба
-
рвати вишні
-
співає соловей
-
Установіть іменникове словосполучення.
-
сторінка з книжки
-
дехто з вас
-
возив сіно
-
червоний від сорому
-
Віднайдіть дієслівне словосполучення.
-
добре знайомий
-
варити кашу
-
хліб і сіль
-
цікаве завдання
-
Оберіть прислівникове словосполучення.
-
уважний учень
-
перший у ряду
-
одягатися швидко
-
попереду нас
-
Віднайдіть прикметникове словосполучення.
-
неспокійний через неврівноваженість
-
чашка від молока
-
ішов по стежці
-
посеред степу
-
Укажіть рядок, у якому у всіх словосполученнях головне слово виражене однією частиною мови.
-
виконати завдання, широкий степ, спати допізна
-
сидіти за столом, облік активів, кришталева ваза
-
клацати зубами, розкішне волосся, масивне підґрунтя
-
подякувати за привітання, виконати разом, викувати із чавуну
-
Визначте тип словосполучення читати вголос.
-
прислівникове
-
прикметникове
-
дієслівне
-
займенникове
-
Знайдіть зайве словосполучення.
-
гарна розповідь
-
малювати пензлем
-
йти швидко
-
поспіхом робити
-
Укажіть речення.
-
бігати вниз
-
було вже пізно
-
багряні зорі
-
великий урожай яблук
-
Оберіть словосполучення, утворені способом керування.
-
розцвітати пишно, відповідає думаючи, щедра осінь
-
мріяти про поїздку, захоплюватися природою, старт ракети
-
міська вулиця, писати без помилок, охоплений радістю
-
розмовляти тихо, осінній краєвид, красою зачарований
-
Укажіть речення, у якому підмет виражений словосполученням.
-
Я на повну міць свою в сталь дзвінку невтомно б`ю.
-
Дві хмароньки пливли кудись в убранні золотім.
-
На галявині з`явилася група незнайомих людей.
-
Уже стояли декілька возів із зерном.
-
Знайдіть речення зі складеним дієслівним присудком.
-
Ми заходилися розковувати своїм невольникам кайдани.
-
І я б гуляв оце в зеленому гаю.
-
Мій дід теж Матвієм звався.
-
Бродський був великим хліборобом.
-
Визначте, у якому з поданих речень подані всі способи підрядного зв`язку між словами.
-
Я довго слухала розмову чарівну ясного місяця й лагідної зорі.
-
Дика конюшина вкривала низькі трави білими й червоними голівками.
-
Степ спочиває, набирається прохолоди.
-
Низенькі хати осіли під синьою банею неба.
-
Оберіть рядок , у якому словосполучення синонімічні.
-
лист матері – лист до матері
-
дорогий подарунок – дорожити подарунком
-
вивчати справу – вивчена справа
-
книга брата – братова книга
У завданнях 15-18 потрібно встановити відповідність
-
Установіть відповідність між видом зв’язку та словосполученням, граматичною основою та реченням.
Вид зв’язку, граматична основа
|
Словосполучення, речення
|
1
|
прилягання
|
А
|
думати про навчання
|
2
|
узгодження
|
Б
|
швидко мчати
|
3
|
керування
|
В
|
свіжа газета
|
4
|
підмет і присудок
|
Г
|
про землю
|
|
|
Д
|
ми вивчаємо
|
-
Установіть відповідність між видом присудка та реченням.
Вид присудка
|
Речення
|
1
|
простий дієслівний присудок
|
А
|
Людина залишає по собі пам`ять.
|
2
|
складений іменний присудок
|
Б
|
Снаряди почали падати в річку.
|
3
|
складений дієслівний присудок
|
В
|
Із-за обрію накочувалися хмари.
|
4
|
присудка немає
|
Г
|
Осінь. Вітер. Шелест листя.
|
|
|
Д
|
Виконувати завдання.
|
-
Установіть відповідність між реченням та способом вираження підмета.
Речення
|
Спосіб вираження підмета
|
1
|
Люблю я слухати у полі пісню жайворонка.
|
А
|
підмета немає
|
2
|
На галявину вийшла група студентів.
|
Б
|
прикметник у значенні
іменника
|
3
|
Малюю тебе серед малинового раю.
|
В
|
займенник
|
4
|
Вороний не вагається, скаче прямо на Всеволода.
|
Г
|
словосполучення
|
|
|
Д
|
іменник
|
-
Установіть відповідність між характеристикою та реченням.
Характеристика
|
Речення
|
1
|
просте, розповідне, неокличне, ускладнене однорідними означеннями
|
А
|
Обов`язок пастухів дбати про худобу і знаходити для неї пашу.
|
2
|
просте, розповідне, окличне,
ускладнене звертанням
|
Б
|
Увійшло двоє.
|
3
|
просте, розповідне, неокличне, неускладнене
|
В
|
Друзі, бережіть природу!
|
4
|
просте, розповідне, неокличне, ускладнене однорідними присудками
|
Г
|
Лиман уже повністю звільнився від криги!
|
|
|
Д
|
Погляд у матусі ніжний, лагідний.
|