Конспект уроку з української мови в 3 класі за підручником О. Савченко "Українська мова і читання ІІ частина" О. Дерманський "Білячок"

Про матеріал
Розробка містить план уроку з вказаною метою, предметними та ключовими компетентностями, які формуються на уроці. Конспект містить інтерактивні технології навчання з дотриманням вимог до сучасного уроку.
Перегляд файлу

 4.02.2021 року

Конспект уроку української мови (читання)

Урок № 91

Тема:Сила духу головного героя. Сашко Дерманський «Білячок» (продовження).

Мета: продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників, з особливостями авторських казок про тварин та чарівних казок; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів, виховувати любов до природи, рідного слова, формувати толерантність, повагу до людей через головну думку твору.

Тип уроку: урок засвоєння знань і вмінь, урок – дослідження.

Обладнання:  презентаційний матеріал, кола Вена, слова до змісту тексту, матеріали для дослідження, цеглинки Лего.

Формування ключових компетентностей:

  • Комунікативна (спілкування державною мовою);
  • Загальнокультурана (ціннісно – смислова);
  • Соціальна;

Формування предметних компетентностей: учень/учениця:

  • читає подумки та виразно вголос;
  • знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
  • виявляє в тексті неочевидну інформацію;
  • розрізняє в тексті факти і судження, знаходить між ними зв’язок;
  • виявляє деталі тексту, важливі для розуміння ідей;
  • аналізує емоційний стан персонажів, пояснює причини відповідних переживань персонажів;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • виокремлює інформацію для створення власного висловлення з конкретною метою;
  • наводить аргументи на захист власної думки.

Технології: групова робота, інтегроване навчання, робота через цеглинки Лего, прийоми критичного мислення.

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Створення позитивного психологічного клімату класу.

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  2. АОЗ (актуалізація опорних знань)
  3. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд 2- 6. Емоційне налаштування.

Слайд 7-11. Читацька розминка. Фонетична зарядка.

Слайд 12-13. Бесіда за І частиною казки «Білячок».

Слайд 14. Словникова робота. Стіна слів.

Слайд 10. Повідомлення теми уроку.

Слайд 11. Фізкультхвилинка.

Актуалізація опорних знань. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу.

Гра «Правда чи ні?»

  • Плем’я коней жило в долині ріки у Австралії. (Неправда)
  • Жили вони, як усі: їли, пили, від тигрів утікали. (Неправда)
  • В однієї кобили Нічки народилося лоша. (Правда)
  • Лоша мало на лобі ріг. (правда)
  • Всі вважали лоша звичайним, таким , як усі. (Неправда)
  • Жеребці погоджувалися з кобилами. (Неправда)
  • На захист лошати стала його мати Нічка (Правда)
  • Члени племені вирішили віддати лоша вовкам. (Неправда)

Слайд 16-23. Робота над ІІ частиною твору Олександра Дерманського «Білячок». Читання твору вчителем.

Слайд 24. Прочитайте слова, правильно ставте наголос.

Слайд 21-22. Словникова робота. Стіна слів.

Слайд 23. Читання твору учнями. Бесіда за змістом тексту з елементами

вибіркового читання.

Вправа із застосуванням Лего «Хто це сказав?».

  • Воно якесь неправильне! (Старі кобили) – блакитна цеглинка
  • Слухайте, не треба його позбуватися. (Нічка)  - зелена цеглинка
  • Піди, віддай його левові, поки не пізно (Молоді кобили) – червона цеглинка
  • Вони нічого не сказали, бо були зайняті змаганням. (Жеребці) – синя цеглинка
  • Я його не їстиму. (Лев) – жовта цеглинка.

Інтерактивна вправа «Досліджуємо текст»

Учні діляться на групи

«Мовознавці» - знаходять у тексті словосполучення іменник + прикметник і визначають їх число

«Літературознавці» - знаходять у тексті порівняння, слова з переносним значенням

«Картографи» - створити карту шляху головних героїв у пошуку єдинорогів.

«Аналітики» - знаходять докази того, що спільного і відмінного у тексті від чарівної казки і казки про тварин

«Дослідники» - за допомогою карти тварин дослідити, хто міг зустрітися на шляху Нічки і Білячка

Слайд 24. Вправа «Займи позицію».

Слайд 25. Вправа «Збери прислів'я». Як ти можеш його пояснити щодо героя казки.

Слайд 26. Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон».

Слайд 27. Рухлива вправа.

5. ЗВ (закріплення вивченого).

6. Підсумок.

7. Рефлексія.

Слайд 28. Пояснення домашнього завдання.

 

docx
Додав(-ла)
Мешко Олена
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
6235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку