контрольна робота № 1

Про матеріал
Контрольна робота у І семестрі по темі Адаптації. Підручник авторів Л. Остапченко, Т. Компанець, С. Рушковський
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології  за І семестр                           11 клас

Варіант 1

І рівень (правильна відповідь 0,5 бала)

1. Зникнення травної системи у деяких паразитичних червів – це:

А) ідіоадаптація;              Б) ароморфоз; 

В) загальна дегенерація;  Г) гомологія.

2. Виникнення пристосувань до різних умов існування у крота, кажана, дельфіна – це:

А) дивергенція;   Б) конвергенція;    В) коеволюція;    Г) паралелізм.

3. Наявність додаткових молочних залоз у людини – це приклад:

А) аналогії;    Б) гомології;    В) атавізму;     Г) рудименту.

4. Складені крила метелика каліми нагадують листок. Це приклад:

А) мімікрії;    Б) мімезії;    В) криптизму;    Г) демонстрації. 

5. Оберіть адаптацію на клітинному рівні організації:

А) поліфагія;    Б) поліморфізм;  В) наявність гідрогеносоми у анаеробів;  Г) яйцевий зуб у птахів.

6. Гомойотермні тварини – це:

   А) плоскі черви, молюски, членистоногі й рептилії

   Б) земноводні, риби,круглі черви, рептилії

   В) ссавці, членистоногі, кільчасті черви, кишковопорожнинні

   Г) птахи і ссавці

 

ІІ рівень (правильна відповідь 1 бал)

7. Дайте визначення термінам:

А) Еврибіонти……

Б) Гідробіонти………

В) Анабіоз…….

 

ІІІ рівень (правильна відповідь 1 бал)

8. Встановіть відповідність між типом взаємодії особин та прикладом:

1. хижацтво             А. гриб боровик та дуб

2. коменсалізм Б. гриб-трутовик на березі

3. конкуренція В. пирій та картопля на городі

4. паразитизм  Г.акула та риба-прилипака

   Д.сова та миші в лісостепу

9. Назвіть життєві форми рослин.

10. Установіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів та їх представниками:

1 – планктон

2 – нектон

3 – нейстон

4 - перифітон

А – клопи-водомірки

Б – губки

В – медузи

Г – головоногі молюски

 

ІV рівень (1,5 бали)

11. Адаптації ектопаразитів до способу життя.

12. Оцініть позитивне та негативне значення паразитизму в природі й для людини.

Контрольна робота з біології  за І семестр                           11 клас

Варіант 2

І рівень (правильна відповідь 0,5 бала)

1. Виникнення квітки у Покритонасінних – це:

А) ідіоадаптація;               Б) ароморфоз;   

В) загальна дегенерація;   Г) атавізм.

2. Виникнення пристосувань до польоту у метелика, кажана та

голуба – це:

А) дивергенція;   Б) конвергенція;   В) паралелізм;   Г) коеволюція.

3. Залишки третьої повіки у людини – це приклад:

А) аналогії;    Б) гомології;   В) атавізму;   Г) рудименту.

4. Тушканчик є малопомітним на тлі пустельних пісків. Це приклад:

А) мімікрії;   Б) мімезії;    В) криптизму;    Г) демонстрації. 

5. Оберіть адаптацію на молекулярному рівні організації:

А) поява скоротливої вакуолі в інфузорії;      Б) яйцевий зуб у птахів;         В) поліфагія;        Г) поліморфізм.

6. Пойкілотермні тварини:

А) амфібії, рептилії, риби            Б) членистоногі, молюски, птахи

В) ссавці і птахи                           Г) птахи, ссавці, молюски, риби

 

ІІ рівень (правильна відповідь 1 бал)

7. Дайте визначення термінам:

А) Стенобіонти……

Б) Екологічна ніша………

В) Діапауза…….

 

ІІІ рівень (правильна відповідь 1 бал)

8. Між екологічними групами аеробіонтів та основними умовами їх існування

1. термофіли  А. знижена вологість

2. гігрофіли  Б. постійно високі температури

3. кріофіли  В. висока вологість

4. ксерофіли  Г. постійно низькі температури

   Д. незначний вміст кисню

9. Назвіть життєві форми тварин.

10. Установіть відповідність між екологічними групами гідробіонтів та їх представниками:

1 – перифітон

2 – нектон

3 – нейстон

4 - бентос

А – молюск дрейсена

Б – ряска

В – карась

Г – камбала

 

ІV рівень (1,5 бали)

11. Адаптації ендопаразитів до способу життя.

12. Оцініть позитивне та негативне значення паразитизму в природі й для людини.

 

docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
8033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку