Контрольна робота № 1 Аудіювання
з літературного читання
учня ( учениці) 4-го класу
(назва навчального закладу)
_____________________________________
___________________________________________________________
За текстом В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна»
а) на подвір’ї;
б) у класі;
в) вдома.
2. Який Василько?
а) жвавий, рухливий, дуже балакучий;
б) жвавий, сором’язливий, мовчазний;
в) рухливий, дисциплінований, непосидючий.
3. За що поставила вчителька Василька біля дошки?
А) за те, що побачив метелика;
Б) за те, що побачив щоденник;
В) за те, що без дозволу говорити не можна.
4. Що лежало на колодязі?
а) щоденник;
б) зошит;
в) кошеня.
5. Чому Василько плакав?
______________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Визнач головну думку твору.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Встанови послідовність подій у творі В.Сухомлинського «Говорити без дозволу не можна».
□ Якось на уроці арифметики.
□ - Он на колодязі чийсь щоденник лежить...
□ - Коли треба тобі щось сказати — підніми руку.
□ За хвилину Василько повертається до класу з кошеням.
□ Наступного дня посеред уроку письма.
8. Яку пораду можна дати Василькові?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОЦІНКА ______
ГОВОРИТИ БЕЗ ДОЗВОЛУ НЕ МОЖНА
Є в першому класі жвавий, рухливий, дуже балакучий хлопчик Василько.
Часто він не може стримати свого хвилювання або цікавості й вихоплюється говорити.
Учителька терпляче йому пояснює:
— Коли треба тобі щось сказати — підніми руку. Як дозволю — встань і говори.
Василько добре це розуміє, та одразу ж забуває, як тільки щось його хвилює.
Якось на уроці арифметики вчителька пояснювала приклад. Аж тут чується схвильований голос Василька:
— Маріє Іванівно, дивіться, який метелик сів на шибку!
Усі діти повертаються до вікна. На шибці сидить великий барвистий метелик.
Діти забули про приклад і розглядають метелика. Марія Іванівна тяжко зітхає, й, насупивши брови, суворо каже Василькові:
— Ти розумієш, що говорити без дозволу не можна?
Василько добре розуміє, але не може стримати своєї думки, своїх почуттів. Вони рвуться в слово.
Наступного дня посеред уроку письма, коли всі зосереджено працювали й у класі запанувала тиша, діти аж здригнулися від тривожного Василькового шепоту:
— Маріє Іванівно, он на колодязі чийсь щоденник лежить...
— Ой, нещастя моє, — подумала вчителька, — як він побачив той щоденник аж на колодязі?”
А вголос вона сказала:
— Іди, Васильку, до дошки, постій трохи, тоді знатимеш, що без дозволу говорити не можна.
Василько став біля дошки. А в його очах були й подив, і сором. Похилив голову й простояв так до дзвінка.
Через день учителька пояснювала на дошці, як складати із букв нове слово.
Закінчивши пояснення, Марія Іванівна глянула на клас.
Василько сидить, піднявши руку, й благаючими очима дивиться на вчительку.
— Чому ти плачеш, Васильку?
— Бо говорити ж не дозволяється.
— Кажи мерщій, у чому річ, — стурбувалася вчителька.
Василько повертає голову до вікна й схвильовано каже:
— Кошеня ж... Кошенятко он яке маленьке посеред двору. Наїжачилося, страшно бідному, а собака стоїть перед ним, ось-ось кинеться на кошенятко.
— Біжи, прожени собаку... — каже вчителька.
За хвилину Василько повертається до класу з кошеням. (294 сл.) В.Сухомлинський