Контрольна робота №1
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
Варіант 1
А) Чого ж мовчиш, ти сивий вітряче?
Б) Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці.
В) Де ти, фантазіє, там радощі й весна.
Г) Люби, мій брате, край свій рідний.
2. Букву и на місці пропуску треба писати у всіх словах рядка:
А) х..тренький, тр..вога, м..нулий;
Б) чов..н, ст..хати, гр..міти;
В) в..ликий, кр..голам, ш..рокий;
Г) в..шневий, л..тіти, бл..щати.
А) ..хованка, ..тверджувати, ..крикнути;
Б) ..худнути, ..формувати, ро..казати;
В) ро..топтаний, ..цідити, ..купатися;
Г) ..топтати, ..чистити, ..почивати.
А) Прийшла зима – і все заснуло навкруги.
Б) Лісове озеро покрилося тонкою кригою.
В) Сніг падає на мерзлу землю, дерева й кущі.
Г) У холодному небі зими виблискували зорі.
спитав Кукурузо. – Хоч з поведінки, хоч зі Б) А: «П?»
співів абищо?»
«Макаре Макаровичу, а я правильно саджу?»
підвівшись із постелі. – Чи Чуєте?» Д) «П! – а. – П?»
Контрольна робота №1
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
Варіант 2
1. Пунктуаційну помилку допущено в рядку:
А) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.
Б) Летіть, летіть, нестримні журавлі, через усі держави і кордони.
В) Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко, на бабине зіллячко.
Г) Чи знаєш ти, хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля.
2. Букву т на місці пропуску треба писати в обох словах рядка:
А) щас..ливий, кіс..лявий;
Б) очис..ний, хвас..ливий;
В) шіс..надцять, контрас..ний;
Г) швидкіс..ний, заздріс..ний.
3. Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:
А) пр..красити, пр..лягти, пр..хороший;
Б) пр..їхав, пр..везти, пр..в’язаний;
В) пр..швидшити, пр..тихо, пр..хилити;
Г) пр..міський, пр..солодкий, пр..морський.
4. Складним є речення:
А) На призьбі грається сонце, лащиться до діда тінями од гілля.
Б) Згорає на гіллі зелений снопик літа, і біло плаче тихий молочай.
В) Може, часом з людського серця моя пісня до мене озветься.
Г) Добра не шкодую ні людям, ні сину.
5. Встановіть відповідність схем речень з прямою мовою.
1) «А хороше отак мандрувати, - говорив замріяно
Олесь. – Пригоди щоб були, небезпека…» А) А: «П!»
2) «Спускайтеся швидше!» - наказав Крутояр. Б) А: «п».
3) А дід Салимон каже: «А, здоров, хлопче!» В) «П, - а. – П…»
4) «Так, бачу, ти усім тут добре надоїв, - кіт вовкові Г) «П!» - а.
сказав. – Чого ж, ти, братику, сюди і забігав?» Д) «П, - а. –П?»
6. Складіть і запишіть два словосполучення. У кожному з них визначте головне й залежне слово, від головного до залежного поставте питання.
7. Складіть і запишіть речення із вставним словом, поставте розділові знаки.
8. Складіть і запишіть складне речення, підкресліть у ньому члени речення.