Контрольна робота № 2
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ
І варіант
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:
А ватага, гомін, виноград;
Б мандибурка, марець, вуйна;
В чічка, батько, вогнище;
Г цукерки, зелень, бриль.
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:
А перст, вольний, ланіти;
Б лівиця, піїт, мовити;
В ватра, дзиґар, глас;
Г пташки, вербонька, горіх.
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:
А князь, бунчук, кунтуш, осавул;
Б битва, понеже, повіт, планета;
В військо, перст, швець, брань;
Г крумплі, галас, шульга, отаман.
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:
А тренд, лайфхак, фрілансер, локдаун;
Б дистанційка, піксель, сонцебризний;
В вільний, свічадо, когут, протокол;
Г орк, підвал, кнопкодав, експеримент.
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:
А пункція, ампутація, склероз, лімфоденіт;
Б шпатель, серп, зима, юнак;
В холодильник, легінь, боцман, камера;
Г стрийна, явище, заява, сонечко.
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:
А осторонь, борг, гай, здавна;
Б рінь, колода, вирій, концентрат;
В джемпер, булінг, штаб, бульйон;
Г вивірка, навпростець, джем, торт.
7. Доберіть українські відповідники до запозичених слів.
1 конкурс А змагання
2 ілюмінація Б освітлення
3 кулінарія В об’єднання
4 коаліція Г куховарство
Ґ склепіння
8. Вставте пропущені літери у вислови, які стали афоризмами.
1) Чи не д…вина, що один у б…гатстві бідний, а інший у бідності б…агатий?
2) Тоді я в…селий, тоді я б…гатий, як буде с…рденько по волі гуляти!
9. Наведіть приклади слів, які належать до активної лексики. (6 слів)
10. Поясніть значення фразеологізмів: зарубати собі на носі, з року в рік, не у своїй тарілці, заяча душа. З одним із них складіть речення. Підкресліть члени речення.
Контрольна робота № 2
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ
ІІ варіант
1. Позначити, у якому рядку всі слова — діалектизми:
А мешти, пиріг, збір;
Б гоц, крумплі, нецки;
В фамілія, електрон, плай;
Г недолік, тенор, мигунка.
2. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:
А кріпак, днесь, серденько;
Б дзигар, перст, яничари;
В волость, родовід, корогви;
Г сіреч, дружина, тать.
3. Визначити, у якому рядку вжиті історизми:
А гончар, каптан, узвар;
Б кріпак, земтво, волость;
В речник, пря, брань;
Г рамена, глас, драгоман.
4. Позначити, у якому рядку відсутні неологізми:
А азовці, передок, забайрактарити, тренд;
Б аршин, гетьман, рушниця, бандура;
В град, бавовна, кріндж, смайл;
Г дискотека, українити, кіборги, треш.
5. Позначити, у якому рядку всі слова — професіоналізми:
А резекція, сміх, прокурор, легінь;
Б канікули, осінь, кредит, склероз;
В шинкування, пассеровка, бланшування;
Г вуйко, молодняк, загін, миска.
6. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:
А незрівнянний, небо, інцидент, лінь;
Б кашне, ландшафт, лобі, голкіпер;
В горище, либонь, година, вчителька;
Г вада, двобій, електорат, імідж.
7. Доберіть українські відповідники до запозичених слів.
1 арбітр А походження
2 портрет Б оздоблення
3 генеза В обожнювання
4 культ Г суддя
Ґ зображення
8. Вставте пропущені літери у вислови, які стали афоризмами.
1) Краще бути впевн…ним в хорош…му р…зультаті, ніж сподіватися на відмін…ий.
2) Ще не вм…рла Україна, але мож... вм…рти: ви самі її, л…дачі, вед…те до смерті!
9. Наведіть приклади слів, які належать до пасивної лексики. (6 слів)
10. Поясніть значення фразеологізмів: у чотирьох стінах, мов по шнурочку, проковтнути язика, старий вовк. З одним із них складіть речення. Підкресліть члени речення.
1