Урок на тему: "Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки,синтаксична роль"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про прикметник ; удосконалювати вміння визначати граматичні категорії прикметника.
Перегляд файлу

Тема. Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки,              синтаксична роль

Мета: формувати ключові компетентності:

-уміння вчитися- організовувати свою працю для досягнення     результату;

Інформаційну- дотримуватися норм мовленнєвої культури; навчати учнів використовувати таблиці як джерело інформації.

  Формувати предметні компетентності й компетенції шляхом виконання навчально- пізнавальних і практично зорієнтованих завдань відповідно до змістових ліній:

-діяльнісної-розвивати логічне мислення, увагу, уміння зіставляти , добирати аргументи і робити висновки;

-соціокультурної – виховувати бажання глибше вивчати рідну мову.

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 Обладнання : підручник , таблиці, картки ,картина

 Хід уроку

I.Організаційний момент.

   Емоційне налаштування

    Технологія «Світлофор»

 Кожен із учнів має картки трьох кольорів : червоного ,зеленого , жовтого. Якщо учні емоційно готові, то піднімають картки зеленого кольору . якщо ж ні- червоного і т.д. Своєрідна шкала настрою.

    Орфографічна хвилинка ( правопис складних слів)

 Святвечір, Київзеленбуд, спецзавдання, етногурт ,аудіоальбом, лжесвідок, архіскладний ,максіодяг, ультрамодний ,лейбмедик, екс- Югославія,  п’ятсотдвадцятип’ятиріччя, 750- річчя, пів аркуша, пів міста, пів яблука, пів України ,півкуля, півмісяць.

II. Актуалізація опорних знань

Бліц- опитування

  Що таке прикметник?

  • На які питання відпрвідає прикметник

            Чому цю частину мови називають самостійною? 

Що вам відомо про граматичні категорії прикметників ?

 

III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

 1.Робота в парах

Відредагувати словосполучення з прикметниками. Скласти діалог. Визначити граматичні категорії прикметників.

Чутке серце-

Удачний брак-

На слідуючій зупинці-

Сама красива-

   2. Робота за таблицею « Прикметник »

Учитель.    Розгляньте таблицю. Що ви знаєте про прикметник як частину мови з вивченого в попередніх класах?

  3. Диктант- відновлення

 Відновіть текст, поставивши замість крапок прикметники з довідки.

 Визначте граматичні категорії прикметників.

 Мово рідна !

 

      мово!

 Мово сили й простоти,-

 Гей, яка ж           Ти!

І. Багряний

 Довідка.  Ніжна, материнська, прекрасна , колискова.

4.  Робота в групах

 1 група.  Робота з текстом.  Метод «Блайднес»

Розділений на кілька частин текст роздається членам групи;

Кожен опрацьовує одну-дві частини і повідомляє їх зміст;

Учні разом вирішують ,у якій послідовності потрібно об’єднати уривки ,щоб вийшов зв’язний текст ;

Зміст уривку переказують, до нього можна ставити запитання ,але не читати

( Виписують прикметники ,добирають до них синоніми)

2 група. «Творча майстерня.» За картиною Олега Щербакова «Осінь» складають твір- мініатюру. Визначають прикметники ;з’ясовують значення кольорів ,якими художник змалював  осінь.

3 група.» Лінгвістичний калейдоскоп» Продовжте розпочату розмову Іменника з Прикметником.

І чого ти змінюєшся за родами, Прикметнику?- запитав Іменник.- Я, наприклад ,як уже належу до чоловічого роду , то цей рід постійно при мені.

А чи думав ти , Іменнику, перед тим ,як мене запитати ,чому сам змінюєшся за відмінком і числом?...

 

 Фізкультхвилинка

 

5.Виконання вправ із підручника.                                                                                                                      

 

IV. Підсумок уроку

1.Гра « Так .Ні »

2.Виконання тестових завдань

3.Рефлексія

- Чим збагатив вас урок?

- Що засвоїли найкраще?

- Над чим потрібно додатково попрацювати?

V. Оцінювання навчальних досягнень учнів

VI .Домашнє завдання

Написати твір- мініатюру на одну із тем, використовуючи прикметники.

 Рідна сторона – мати ,чужа – мачуха.

  У рідному краї і серце співає

docx
Додано
20 грудня 2022
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку