Контрольна робота 1.
Творчість І. Нечуя-Левицького й П. Мирного
І – рівень
1.«Великим артистом зору", «колосальним всеобіймаючим оком" назвав
І. Нечуя-Левицького :
А П. Мирний; Б І. Франко;
В М. Драгоманов; Г М. Костомаров.
2. Жанр твору « Кайдашева сім’я»:
А соціально- психологічна повість; Б соціально- побутова повість;
В сатиричне оповідання; В реалістично- гумористична повість.
3. В творі І. Нечуя-Левицького « Кайдашева сім’я» експозицією є:
А розповідь про Марусю Кайдашиху;
Б сватання Карпа до Мотрі;
В перша зустріч Лавріна й Мелашки;
Г опис села Семигори й діалог Карпа й Лавріна про сільських дівчат.
4. Серед сюжетний ліній роману П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» немає лінії:
А роду та життя Максима Гудзя; Б Грицька та його дружини;
В панів Польських; В заводчика- цукровара Данила Кряжова
5. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» стає після :
А втрати землі;
Б знайомства з Максимом Гудзем;
В виведення його із земської управи;
Г привселюдного катування його москалями.
6. В повісті « Кайдашева сім’я» розв’язкою є епізод:
А Мелашка залишається в Києві;
Б помирає Омелько Кайдаш;
В висихає стара груша на городі;
Г сваряться Мотря й Кайдашиха.
7. Від кого Чіпка дізнається про долю свого батька?
А від бабусі; Б від матері;
В від діда Уласа; В від сусідських дітей.
8. В повісті « Кайдашева сім’я» вирушає з односельцями на прощу в Києво-Печерську лавру:
А Мотря; Б Карпо;
В Кайдашиха; Г Мелашка.
9. « Польовою царівною" П. Мирний називає героїню твору « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
А Мотрю; Б Галю;
В Оришку; Г Христю.
10. Чий це портрет: « Низенька, чорнява, заквітчана польотами квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене вбрання, між високим зеленим житом,- вона здавалася русалкою"?
А Галі з роману П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;
Б Мелашки з повісті І. Нечуя-Левицького « Кайдашева сім’я»;
В Мотрі з повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»;
Г Христі з роману П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
11. Іменами Хрущ, Хрущов, Притика наділений у творі:
А Грицько Чупруненко; Б Дідусь Улас;
В Іван Вареник; Г Чіпка Варениченко.
12. З- посеред проблеми у романі « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» звучать усі, крім:
А батьки і діти; Б деморалізуючий вплив солдатчини;
В злочин і кара; Г служіння народу.
ІІ – рівень
1.Визначте тему повісті І. Нечуя-Левицького « Кайдашева сім’я».
2. Визначте сюжетний лінії роману П. Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
3. Повість – це...
4. Соціально- психологічний роман – це...
ІІІ- рівень
1.Чому гумор і сатира в повісті « Кайдашева сім’я» називають « сміхом крізь сльози»?
2. Прокоментуйте композиційні особливості роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», охарактеризовані О. Білецьким як « будинок із багатьма прибудовами й надбудовами".
3. Висловить власну думку про життєвий вибір Чіпки.
IV – рівень
Чи актуальна, на вашу думку, повість «Кайдашева сім’я» у наші дні? Обґрунтуйте свою думку.