Контрольна робота №1. «Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного»

Про матеріал
Конспект уроку "Контрольна робота №1. «Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного» можна використати для тематичного оцінювання з української літератури в 10-му класі (профіль - українська філологія).
Перегляд файлу

УРОК № 16

Тема. Контрольна робота  №1. «Вступ. Творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного»

Мета: актуалізувати й узагальнити знання учнів із вивчених тем; виявити рівень знань, умінь та навичок з метою їх корекції; розвивати пам’ять, уміння складати зв’язні висловлювання, формулювати власні думки, зіставляти літературні явища, давати їм оцінку, узагальнювати; прищеплювати гуманні, моральні принципи, естетичний смак.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Оголошення теми й мети уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

ІІІ. Основний зміст роботи

1. Інструктаж щодо виконання тестових завдань.

2. Виконання контрольної роботи.

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

  1. «Великим артистом зору», «колосальним всеобіймаючим оком» назвав І. Нечуя-Левицького:

а) Панас Мирний;     в) Михайло Драгоманов;

б) Іван Франко;    г) Микола Костомаров.

2. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:

  а) сентиментальний роман;   в) пригодницька повість;

  б) соціально-побутова повість;  г)  соціально-психологічний роман.

  1. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?

а) переділ земельного наділу в полі;   в) худобу, що лізла в шкоду, за грушу;

б) поділ волів та возів з батьківської спадщини;  г) постійні бійки між дітьми.

4. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, - вона здавалася русалкою»?

а) Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

5. Слова «Якби хто взяв Лаврінову хату та одіпхнув її геть-геть на гору або й за гору, а Карпову хату одсунув ген-ген за ставок, аж у діброву, то б вони помирились» належать:

а) батькам Мотрі;    в) священику;

б) батькам Мелашки;   г) бабі Палажці.

6. Характеристиці образу Грицька ( роман «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) не відповідає такий рядок:

а) «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг – матері очі видрав, або сам собі що   заподіяв»;

б) «…козачий син, сирота»;

в) «Виходили на заробітки піщани, - потяг… з ними, скинувши через плече косу, а за  спину -  торбину з сухарями»;

г) «…тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».

7. Установіть послідовність розгортання подій у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:

а) перший епізод    1) Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки;

б) другий епізод    2) Мелашка тікає до Києва;

в) третій епізод    3) Карпо повінчався з Мотрею;

г) четвертий епізод    4) Карпо та Лаврін переміряють город;

д) п’ятий епізод    5) поховали Кайдаша з великою почестю.

 8. З-посеред проблем у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» звучать усі, крім:

а) батьки і діти;    в) злочин і кара;

б) деморалізуючий вплив солдатчини; г) служіння народу.

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 2 б.)

  1. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького?
  2. Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 б.)

Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем.

  1. «Роздуми над винуватцями родинних сварок і баталій (за твором І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).
  2. «Високий духовний потенціал народу, втілений у жіночих образах роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

ІІ варіант

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

1. Справжнє ім’я Панаса Мирного:

а) Іван Рудченко;    в) Іван Білик;

б) Панас Рудченко;    г) Панас Круть.

2. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром – це:

а) історичний роман;   в) соціально-філософська повість;

б) соціально-побутова повість;  г) пригодницька повість.

3. Серед сюжетних ліній роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» немає лінії:

а)  роду та життя Максима Ґудзя;         в) панів Польських;

б) Грицька та його дружини;         г) заводчика-цукровара Данила Павловича Кряжова.

4. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?

а) ) Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

5. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли,як ясла повні?» стає після:

а) втрати землі;    в) виведення його із земської управи;

б) знайомства з Максимом Ґудзем; г) привселюдного катування його москалями.

6. Неправильним є твердження:

а) на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;

б) у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми.

в) груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;

г) Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.

7. Установіть послідовність розгортання подій у І частині роману «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного:

а) перший епізод  1) громада приймає козака Остапа Макаровича Хруща;

б) другий епізод  2) Чіпка у наймах у Бородая;

в) третій епізод  3) Чіпка випасає худобу з дідом Уласом;

г) четвертий епізод  4) Грицько повертається із заробітків і одружується;

д) п’ятий епізод  5) зустріч Чіпки з Галею.

8. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького і його реплікою:

а)  Карпо  1) «Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра»;

б) Мелашка  2) «Не так шкода мені матір, як шкода чобіт»;

в) Лаврін  3) «Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся»;

г) священик  4) «Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками»;

    5) «Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми               

                                                     сухотами».

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 2 б.)

  1. Зіставте образи Чіпки і Грицька з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
  2. Моє ставлення до синів та невісток Омелька Кайдаша (за повістю І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 б.)

Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем.

  1. «Актуальність повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького».
  2. «Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - гірка дума про долю українського народу».

ІV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про «театр корифеїв».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. школа Чернелівська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Любчик Наталія
Додано
12 липня
Переглядів
6186
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку