Контрольна робота №1 Загадково прекрасна і славна давнина України (пісні народні і літературного походження)

Про матеріал
Контрольна робота №1 з української літератури для 6 класу з теми "Загадково прекрасна і славна давнина України" (пісні народні і літературного походження)
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Загадково прекрасна і славна давнина України

(пісні народні і літературного походження)

Варіант 1

У завданнях 1-12 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.

1. Укажіть русальну пісню.

А «Маяло житечко, маяло»    Б «Нова радість стала»    В «Кривий танець»    Г «У ржі на межі»

2.  Русалка, сидячи на кривій березі, звертається до дівчат із проханням, щоб ті дали їй сорочку, у пісні

А «Маяло житечко, маяло»    Б «Заплету віночок»    В «Ой вінку, мій вінку»     Г «У ржі на межі»

3. Вітання господаря з доброю новиною — народженням Сина Божого і з новорічними та зимовими святами наявне у пісні

А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»      Б «Нова радість стала»

В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»                 Г «Ой хто, хто Миколая любить»

4. У рядку колискової: «…Як квіт, червоніло…» –  використано

А  епітет     Б  метафору     В  порівняння       Г гіперболу.

  1. Літературна пісня – це…                       

А це пісня, створена колективом             Б пісня, написана конкретною людиною

В пісня зимового циклу                            Г урочиста пісня

  1. Гімн – це…                                                  

А урочиста пісня                                                     Б невеликий віршовий твір, що співається

В пісні, що виконуються під час обрядів             Г продукт колективної усної народної творчості

  1. До літературних пісень належать УСІ пісні рядка 

А «Щедрик, щедрик», «Ще не вмерла України»       Б «Молитва», «Ой хто, хто Миколая любить»

В «Молитва», «Ще не вмерла України»                     Г «Ой у лузі червона калина», «У ржі на межі»

  1. Державним Гімном України є…                    

А «Молитва»       Б «Ще не вмерла України»      В «Ой у лузі червона калина похилилась»

Г «Ой кувала зозуленька»

  1. Музику до «Ще не вмерла України» написав… 

А Микола Лисенко    Б Микола Леонтович    В Михайло Вербицький     Г Олександр Кониський

  1.  Яка з перерахованих ознак не стосується усної народної творчості:

А варіантність     Б колективність      В анонімність      Г авторство

  1. Українські народні календарно-обрядові пісні

А супроводжували обрядові дійства;              Б служили супроводом при застіллях;

В співалися при виконанні різних сільськогосподарських робіт;

Г викладалися як предмет у стародавніх школах;

  1.  У пісні «Ой ти, коте, коточок» мати бажає дитині в майбутньому ...

А гарної роботи;      Б добрих і вірних друзів;    В щастя, здоров’я, розуму.      Г легкої долі, любові.

 

Завдання 13-14  на встановлення відповідності. (3 бали)

  1. Установіть відповідність за «Народною легендою про Дівчину-Україну»
  1. Французи                                     а дисципліна
  2. Угорці                                          б хист до праці
  3. Німці                                            в владність
  4. Поляки                                         г елегантність

                                                      д господарювання

14. Установіть відповідність між піснею та жанром.

А «Маяло житечко, маяло»                           1. Веснянка

Б «Нова радість стала»                                  2. Колискова

В «Кривий танець»                                        3. Колядка

Г «Ой ти, коте, коточок»                               4. Жниварська                

Д «Купайло, купайло»

 

Дайте розгорнуту відповідь на питання. (3 бали)

Що спільного між «Молитвою» О. Кониського та «Народною легендою про Дівчину-Україну».

 

Контрольна робота №1

Загадково прекрасна і славна давнина України

(пісні народні і літературного походження)

Варіант 2

У завданнях 1-12 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді

1. Укажіть жниварську пісню

А «Маяло житечко, маяло»     Б «Нова радість стала»    В «Кривий танець»   Г «Ой ти, коте, коточок»

 2. Звучать побажання дитині бути розумною, здоровою, щасливою у пісні

А «Ой ти, коте, коточок»     Б «Кривий танець»    В  «Ой весна, весна — днем красна»

Г «Ой кувала зозуленька».

3. Зображено працю добрих женців — хлопців і дівчат – у пісні

А «Заплету віночок»    Б «Ой вінку, мій вінку»   В «Купайло, купайло»   Г «Там у полі криниченька».

4. Відображено радість людей, бо народився Христос, у пісні

А «Добрий вечір тобі, пане господарю!»   Б «Нова радість стала»  В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Г «Ой хто, хто Миколая любить»

5. Звучить порада шанувати дружину у пісні

А «Кривий танець»    Б  «Ой весна, весна — днем красна»     В «Ой кувала зозуленька»

Г «Ой ти, коте, коточок».

6.  Авторами тексту гімну "Ще не вмерла України..." є:

А. Микола Вороний, Михайло Вербицький;          Б. Олександр Кониський, Микола Лисенко;

В. Тарас Шевченко, Микола Лисенко;                   Г. Павло Чубинський, Михайло Вербицький.

7. З якої пісні ці рядки:

Хай вродиться житечко,

Ще й озимая пшениця,

І усякая пашниця.

 А. "Ой, кувала зозуленька";                        Б. "А в кривого танця";

 В. "Ой весна, весна - днем красна";           Г. "Там у полі криниченька"

8. Яким даром наділив Господь дівчину,обіцяючи її прославити на цілий світ (Легенда про дівчину Україну) ?

А) зробив чаклункою;    Б) подарував щастя;   В) навчив господарювати;   Г) дав пісню.

9. З яким проханням звертаються люди до Бога ("Молитва" О. Кониського)?

А) допомогти ближньому;   Б) покарати винного;   В) зберегти Україну;   Г) захистити бідного.

 10. У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки:

А первую сонливу, другую дрімливу, третюю квітучу;

Б первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу;

В первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу;

Г первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу.

11. Україна не вмерла, тому і живими є ("Ще не вмерла України...") ...

А надія і любов;    Б слава і воля;    В радість і щастя;   Г народ і козацтво.

12. Авторами тексту гімну "Ще не вмерла України..." є:

А Микола Вороний, Михайло Вербицький;             Б Олександр Кониський, Микола Лисенко;

В Тарас Шевченко, Микола Лисенко;                       Г Павло Чубинський, Михайло Вербицький

 

Завдання 13-14  на встановлення відповідності. (3 бали)

13. Установіть відповідність між піснею та жанром.

А «Там у полі криниченька»                                 1. Веснянка

Б «Добрий вечір тобі, пане господарю»              2. Колискова

В «Ой кувала зозуленька»                                    3. Колядка

Г «Ой ти, коте, коточок»                                      4. Жниварська

Д «Заплету віночок»

14.  Установіть відповідність (С. Чарнецький, Г. Трух "Ой, у лузі червона калина похилилася")


Художній засіб

1. Рефрени (повтори)

2. Метафора

3 . Звертання

4. Епітети

5. Риторичні оклики

 

 

 

 

Приклад

А "А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо!";

Б "кривий тан", "московські кайдани", "золотистий лан", "буйнесенький вітер";

В "червона калино", "славна Україно";

Г "Україна зажурилася";

Д "А ми тую червону калину підіймемо.

А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо"


 Дайте розгорнуту відповідь на питання. (3 бали)

 Яку людину можна назвати патріотом? У чому проявляється патріотизм? Доведіть свою думку на прикладі вивчених творів.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Волошина Юлія Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
6608
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку