Контрольна робота №1
Загадково прекрасна і славна давнина України
(пісні народні і літературного походження)
Варіант 1
У завданнях 1-12 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді.
1. Укажіть русальну пісню.
А «Маяло житечко, маяло» Б «Нова радість стала» В «Кривий танець» Г «У ржі на межі»
2. Русалка, сидячи на кривій березі, звертається до дівчат із проханням, щоб ті дали їй сорочку, у пісні
А «Маяло житечко, маяло» Б «Заплету віночок» В «Ой вінку, мій вінку» Г «У ржі на межі»
3. Вітання господаря з доброю новиною — народженням Сина Божого і з новорічними та зимовими святами наявне у пісні
А «Добрий вечір тобі, пане господарю!» Б «Нова радість стала»
В «Щедрик, щедрик, щедрівочка» Г «Ой хто, хто Миколая любить»
4. У рядку колискової: «…Як квіт, червоніло…» – використано
А епітет Б метафору В порівняння Г гіперболу.
А це пісня, створена колективом Б пісня, написана конкретною людиною
В пісня зимового циклу Г урочиста пісня
А урочиста пісня Б невеликий віршовий твір, що співається
В пісні, що виконуються під час обрядів Г продукт колективної усної народної творчості
А «Щедрик, щедрик», «Ще не вмерла України» Б «Молитва», «Ой хто, хто Миколая любить»
В «Молитва», «Ще не вмерла України» Г «Ой у лузі червона калина», «У ржі на межі»
А «Молитва» Б «Ще не вмерла України» В «Ой у лузі червона калина похилилась»
Г «Ой кувала зозуленька»
А Микола Лисенко Б Микола Леонтович В Михайло Вербицький Г Олександр Кониський
А варіантність Б колективність В анонімність Г авторство
А супроводжували обрядові дійства; Б служили супроводом при застіллях;
В співалися при виконанні різних сільськогосподарських робіт;
Г викладалися як предмет у стародавніх школах;
А гарної роботи; Б добрих і вірних друзів; В щастя, здоров’я, розуму. Г легкої долі, любові.
Завдання 13-14 на встановлення відповідності. (3 бали)
д господарювання
14. Установіть відповідність між піснею та жанром.
А «Маяло житечко, маяло» 1. Веснянка
Б «Нова радість стала» 2. Колискова
В «Кривий танець» 3. Колядка
Г «Ой ти, коте, коточок» 4. Жниварська
Д «Купайло, купайло»
Дайте розгорнуту відповідь на питання. (3 бали)
Що спільного між «Молитвою» О. Кониського та «Народною легендою про Дівчину-Україну».
Контрольна робота №1
Загадково прекрасна і славна давнина України
(пісні народні і літературного походження)
Варіант 2
У завданнях 1-12 виберіть ОДИН правильний варіант відповіді
1. Укажіть жниварську пісню
А «Маяло житечко, маяло» Б «Нова радість стала» В «Кривий танець» Г «Ой ти, коте, коточок»
2. Звучать побажання дитині бути розумною, здоровою, щасливою у пісні
А «Ой ти, коте, коточок» Б «Кривий танець» В «Ой весна, весна — днем красна»
Г «Ой кувала зозуленька».
3. Зображено працю добрих женців — хлопців і дівчат – у пісні
А «Заплету віночок» Б «Ой вінку, мій вінку» В «Купайло, купайло» Г «Там у полі криниченька».
4. Відображено радість людей, бо народився Христос, у пісні
А «Добрий вечір тобі, пане господарю!» Б «Нова радість стала» В «Щедрик, щедрик, щедрівочка»
Г «Ой хто, хто Миколая любить»
5. Звучить порада шанувати дружину у пісні
А «Кривий танець» Б «Ой весна, весна — днем красна» В «Ой кувала зозуленька»
Г «Ой ти, коте, коточок».
6. Авторами тексту гімну "Ще не вмерла України..." є:
А. Микола Вороний, Михайло Вербицький; Б. Олександр Кониський, Микола Лисенко;
В. Тарас Шевченко, Микола Лисенко; Г. Павло Чубинський, Михайло Вербицький.
7. З якої пісні ці рядки:
Хай вродиться житечко,
Ще й озимая пшениця,
І усякая пашниця.
А. "Ой, кувала зозуленька"; Б. "А в кривого танця";
В. "Ой весна, весна - днем красна"; Г. "Там у полі криниченька"
8. Яким даром наділив Господь дівчину,обіцяючи її прославити на цілий світ (Легенда про дівчину Україну) ?
А) зробив чаклункою; Б) подарував щастя; В) навчив господарювати; Г) дав пісню.
9. З яким проханням звертаються люди до Бога ("Молитва" О. Кониського)?
А) допомогти ближньому; Б) покарати винного; В) зберегти Україну; Г) захистити бідного.
10. У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки:
А первую сонливу, другую дрімливу, третюю квітучу;
Б первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу;
В первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу;
Г первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу.
11. Україна не вмерла, тому і живими є ("Ще не вмерла України...") ...
А надія і любов; Б слава і воля; В радість і щастя; Г народ і козацтво.
12. Авторами тексту гімну "Ще не вмерла України..." є:
А Микола Вороний, Михайло Вербицький; Б Олександр Кониський, Микола Лисенко;
В Тарас Шевченко, Микола Лисенко; Г Павло Чубинський, Михайло Вербицький
Завдання 13-14 на встановлення відповідності. (3 бали)
13. Установіть відповідність між піснею та жанром.
А «Там у полі криниченька» 1. Веснянка
Б «Добрий вечір тобі, пане господарю» 2. Колискова
В «Ой кувала зозуленька» 3. Колядка
Г «Ой ти, коте, коточок» 4. Жниварська
Д «Заплету віночок»
14. Установіть відповідність (С. Чарнецький, Г. Трух "Ой, у лузі червона калина похилилася")
Художній засіб
1. Рефрени (повтори)
2. Метафора
3 . Звертання
4. Епітети
5. Риторичні оклики
Приклад
А "А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо!";
Б "кривий тан", "московські кайдани", "золотистий лан", "буйнесенький вітер";
В "червона калино", "славна Україно";
Г "Україна зажурилася";
Д "А ми тую червону калину підіймемо.
А ми нашу славну Україну, гей, гей, розвеселимо"
Дайте розгорнуту відповідь на питання. (3 бали)
Яку людину можна назвати патріотом? У чому проявляється патріотизм? Доведіть свою думку на прикладі вивчених творів.