Контрольна робота з української мови
10 клас
Фонетика. Орфографія. Морфологія. Синтаксис
І семестр (профільний рівень)
1. Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення
а) Заспівала сопілочка осьдечки за вікном.
б) Відповідаючи їм, не забудьте подякувати.
в) Ці квитки можна обміняти в касі вокзалу.
г) Лікувальні можливості живокосту безмежні 0,5б.
2. Правильними є обидва словосполучення в рядку
а) переказувати кошти, брати участь
б) привітне відношення, порушити питання
в) слідуючого дня, вимикати світло
г) вірна відповідь, нагальна справа 0,5б.
3. НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
а) проїз..ний, шіс..надцять, хвас..ливий, со..нце
б) студен..чин, наміс..ник, перс..ні, сер..це
в) безчес..ний, блис..нути, якіс..ний, щотиж..ня
г) очис..ний, шіс..десят, випус..ний, ус..но 0,5б.
4. Літеру и потрібно писати на місці обох пропусків у рядку
а) пр..фіксальний спосіб, пр..швидшити процес
б) відвідати Пр..карпаття, пр..боркати стихію
в) пр..горнути до серця, Ваше Пр..освященство
г) пр..голубити дитину, пр..чудове кіно 0,5б.
5. Подвоєння літер в усіх словах відбувається в рядку
а) самовід..ан..о, пещен..ий, прихован..ий
б) під..анство, буквен..ий, без..лімітний
в) роз..ява, кін ота, письмен..ик
г) бов..аніти, зроблен..ий, довгождан..ий 0,5б.
6. М'який знак на місці крапок НЕ потрібно писати в усіх словах рядка
а) багрянец.., чіткіст.., п'ят..десят..
б) вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик
в) русал..чин, спитаєш.., нен..чин
г) хустин..ці, тіт..чин, хар..ків'янин 0,5б.
7. Записати слова у фонетичній транскрипції, визначити кількість букв і звуків:
співачці, сміється, зшиток, екзамен, айсберг, зчистити, пасешся, боротьба, зцідити, обмежся. 2б.
8. Записати слова у ІІ колонки: І – з подвоєними приголосними, у ІІ – без подвоєння:
Поволж..я, без..акон..ий, Він..ич..ина, Гал..ич..ина, нет..о, тон..а, від..аль, л..яний, самовід..ано, Марок..о, пан..о, мадон..а, піц..а, сум..а, ван..а, в..ічливий, Поділ..я, ем..ігрант, безсмерт..я, страшен..ий, ім..ітація, гум..анізм, прочитан..ий, розкіш..ю, жовч..ю, барок..о, хоб..і, роз..явити, глибочен..ий, хрещен..ий, пташин..ий, бов..аніти, напоєн..ий, божествен..ий, Тал..ін.., мурашин..ий, буд..ист, твердин..я, невимушен..о, бажан..ий, буден..ий, баштан..ик, інтерме..цо, ан..отація, іп..одром. 2б.
9. На місці пропусків вставити пропущені літери:
Ц..церон, д..лема, Гр..нвіч, ск..пидар, адіж..о, кос..нус, бронх..т, Т..бет, д..л..тант, т..тул, к..зил, баст..он, к..моно, л..музин, т..ара, аж..отаж, ж..рі, брош..ра, параш..т, парф..ми, Ж..льєн, Лейпц..г, Ш..ллер, Бр..танія, Р..м, Мадр..д, Кембр..дж, Корс..ка, Сард..нія, інвест..ц..я, кипар..с, серт..ф..кат, его..ст, с..мб..оз, лаб..р..нт, єп…скоп, ф..н..ш, фак…р, акс..ома, Гольфстр..м, д..дактика, вест..бюль, С..ракузи, Вав..лон. 2б.
10. Записати речення, поставити пропущені розділові знаки, виконати синтаксичний розбір, визначити частину мови кожного слова в реченні
Я хочу щоб цвіла край шляху квітка і гула над нею працьовита бджола і жайворон співав у високій блакиті. 3б.