Контрольна робота з біології за ІІ семестр
Варіант 1
І рівень (кожне завдання 0,5 бала)
1. Ламінарія є представником:
А) зелених водоростей; Б) діатомових; В) бурих.
2. Коробочка у зозулиного льону є:
А) нестатевим поколінням; Б) статевим поколінням; В) плодом.
3. Серед голонасінних листопадним деревом є:
А) ялина; Б) модрина; В) сосна.
4. Подвійне запліднення характерне для:
А) водоростей; Б) папоротей; В) покритонасінних.
5. До вищих рослин, що розмножуються спорами, належать:
А) водорості; Б) плауни; В) голонасінні; Г) покритонасінні.
6. Найменшою одиницею класифікації рослин є:
А) родина; Б) клас; В) рід; Г) вид.
ІІ рівень (кожне завдання 1,5 бала)
7. Випишіть послідовно цифри, за якими наведено ознаки, що відповідають групі спорових рослин – хвощі:
1)У життєвому циклі переважає гаметофіт.
2) Запліднення відбувається при наявності краплинно-рідинної вологи.
3) Гаметофіт має листостеблову чи сланеву будову.
4) Багаторічні трав’янисті рослини мають висоту до 30 см.
5) Давні види брали участь в утворенні кам’яного вугілля.
6) Віддають перевагу вологим місцям існування.
7) Можуть поглинати води в 20 разів більше, ніж важать самі.
8) На кореневищі утворюються бульбочки із запасом поживних речовин.
8.Вставте пропущені слова
Частини рослин, де утворюються спори називаються___________, у мохів ними є ________ __________.
ІІІ рівень
9. Яке значення водоростей у природі і житті людини? (2 бали)
10. Установіть послідовність подій при розмноженні папороті чоловічої. (1 бал)
А) утворення зиготи
Б) утворення зі спори заростку
В) дозрівання спор
Г) дозрівання чоловічих і жіночих статевих клітин
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ІVрівень (3 бали)
11. Порівняйте процеси розмноження голонасінних і покритонасінних рослин. Яка група рослин найбільше пристосована до умов суходолу?
Контрольна робота з біології за ІІ семестр
Варіант 2
І рівень (кожне завдання 0,5 бала)
1. До одноклітинних зелених водоростей належить:
А) хламідомонада; Б) спірогіра; В) улотрикс; Г) вольвокс.
2. Мохоподібні мають таку будову:
А) корінь, стебло, листки; Б) ризоїди, слань або листко-стеблове тіло;
В) ризоїди, стебло, листки, квітка.
3. Торф утворюється зі спресованих решток:
А) чоловічої папороті; Б) хвоща польового; В) моху сфагнуму.
4. У папоротей корені та погони мають особини:
А) статевого покоління; Б) нестатевого покоління.
5. Сосна звичайна розмножується:
А) насінням; Б) спорами; В) вегетативно.
6. Подвійне запліднення притаманне:
А) сосні звичайній; Б) яблуні; В) папороті чоловічій; Г) тису ягідному.
ІІ рівень (кожне завдання 1,5 бала)
7. Випишіть послідовно цифри, за якими наведено ознаки, що відповідають групі спорових рослин – мохи:
1)У життєвому циклі переважає гаметофіт.
2) Запліднення відбувається при наявності краплинно-рідинної вологи.
3) Гаметофіт має листостеблову чи сланеву будову.
4) Багаторічні трав’янисті рослини мають висоту до 30 см.
5) Давні види брали участь в утворенні кам’яного вугілля.
6) Віддають перевагу вологим місцям існування.
7) Можуть поглинати води в 20 разів більше, ніж важать самі.
8) На кореневищі утворюються бульбочки із запасом поживних речовин.
8. Вставте пропущені слова
У голонасінних рослин у корі та деревині є___________________, в яких знаходиться густа рідина -- ____________.
ІІІ рівень
9. Яке значення голонасінних у природі і житті людини? (2 бали)
10. Встановіть послідовність подій при запиленні та заплідненні сосни звичайної.
(1 бал)
А) проростання пилкового зерна та утворення пилкової трубки
Б) формування зародка насінини
В) злиття спермія з яйцеклітиною
Г) потрапляння пилкового зерна до насінних лусок
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ІVрівень (3 бали)
11. Порівняйте процеси розмноження покритонасінних рослин і папороті. Яка група рослин найбільш пристосована до умов суходолу?