11 клас
Тематичне оцінювання № 2.
Різнорівневі тестові завдання з теми «Прозове розмаїття» (за творчістю М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні)
_____________________________________________________________
( ПІ у Р.в., клас)
І варіант
І рівень
2. Приводом для літературної дискусії 1925-1928 років стала стаття …
А) Юрія Яновського В) Валер'яна Підмогильного
Б) Остапа Вишні Г) Миколи Хвильового
3. Укажіть неправильну відповідність між письменником та цитатою про нього.
варіанти відповідей
А) Остап Вишня - "справжній мисливець і при тому поет полювання", "король українського тиражу"
Б) Микола Хвильовий - "революціонер з голови до п'ят... можна сказати, що шукання (його) почалися там, де урвалися шукання Коцюбинського"
В) Юрій Яновський - "він стверджує жанр українського пригодницького роману, українського всім духом, усіма ідеями, почуттями"
Г) Валер'ян Підмогильний - "молодий український письменник 20-30 років, якого вважають найбільш інтелектуально заглибленим, найбільш інтелігентним"
4. Позначте правильні відповідності (декілька): назва твору - автор.
варіанти відповідей
А) "Сом" - Юрій Яновський В) "Я (Романтика)" - Микола Хвильовий
Б) "Місто" - Валер'ян Підмогильний Г) "Майстер корабля" - Остап Вишня
5. Укажіть, які твори однакові за жанром (декілька).
А) "Місто" і "Майстер корабля" В) "Я (Романтика)" і "Майстер корабля"
Б) "Моя автобіографія" і "Сом" Г) "Сом" і "Письменники"
6. Укажіть неправильну відповідність: назва твору - жанр.
А) "Майстер корабля" – роман В) "Моя автобіографія" – усмішка
Б) "Місто" - урбаністичний роман Г) "Я (Романтика)" - новела
7. Укажіть неправильну відповідність: персонажі - назва твору.
А) Панько, Вигорський, письменник - "Сом"
Б) доктор Тагабат, дегенерат, Андрюша - "Я (Романтика)"
В) Тайах, То-Ма-Кі, Сев - "Майстер кораблів"
Г) Степан, Левко, Максим - "Місто"
8. Укажіть ілюстрацію до новели "Я (Романтика)".
9. Укажіть неправильну відповідність: тема - назва твору.
А) розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника - "Письменники"
Б) гумористична розповідь про сома - "Сом"
В) розповідь про життя і творчість кіномайстра - "Майстер корабля"
Г) трансформація вихідця з села в умовах міста, формування письменника - "Місто"
Д) протистояння добра і зла в душі героя, його роздвоєність - "Я (Романтика)"
10. Твір, у назві якого чітко виражено тавтологію.
А) "Майстер корабля" В) "Місто"
Б) "Я (Романтика)" Г) "Моя автобіографія"
11. Укажіть рядки із персонажами з одного твору (декілька).
А) письменники, дід Панько, батьки, рибалки
Б) мати, дегенерат, Максим, Андрюша
В) Стелла, Поля, Ганка, Тайах
Г) Зоська, Надійка, Світозаров, Гнідий
12. Укажіть неправильні відповідності (декілька): назва твору - цитата.
А) "Я (Романтика)" - "Кому потрібно знати деталі моїх переживань? Я справжній комунар".
Б) "Моя автобіографія" - "... письменникові не до лиця, - м'яко кажучи, - перебільшувати".
В) "Майстер корабля" - "Коли режисер створить сценарій... він мусить твердо засвоїти основну авторську думку, тему, проблему".
Г) "Місто" - "Мої оповідання - видрукувані! Я бачу - рівний шлях переді мною. Я йду - ні , лечу, шугаю!"
Д) "Сом" - "Пам'ятаю, як попався мені Соломонів "Оракул". Цілими днями сидів над ним та кульки з хліба пускав..."
(6 балів)
ІІ рівень
Дайте розгорнуті відповіді на запитання (3 бали)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
Виконайте одне із завдань (на ваш вибір) – 3 бали
11 клас
Тематичне оцінювання № 2.
Різнорівневі тестові завдання з теми «Прозове розмаїття» (за творчістю М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні)
_____________________________________________________________
( ПІ у Р.в., клас)
ІІ варіант
І рівень
1. Яку присвяту має новела «Я (Романтика)»? А) «Моїй матері»;
Б) «Усім загиблим від рук чорного трибуналу»;
В) «Цвітові яблуні»;
Г) «Кононівським полям»;
2. Назвіть справжнє прізвище Миколи Хвильового:
А) Губенко; Б) Фітільов; В) Елланський; Г) Сивенький; Д) Очерет.
3. Микола Хвильовий заснував
А) МАРС Б) «Ланку» В) ВУСПП Г) ВАПЛІТЕ
4. Хто з персонажів новели Миколи Хвильового «Я (Романтика)» «…Сірить з розрубленим обличчям і зрідка тривожно поглядає… Цей невеселий комунар, коли треба енергійно розписатись під темною постановою — «розстрілять», завше мнеться…»?
А) секретар трибуналу;
Б) доктор Тагабат;
В) «я»;
Г) дегенерат;
Д) Андрюша.
5. З якою метою Степан Радченко направлявся до Києва «Місто» А) щоб оглянути місто; Б) розпочати власну комерційну справу; В) вступати до інституту.
6.Про що йшлося в першому оповіданні Степана Радченка «Місто»
А) про історичне минуле Києва;
Б) про кохання до Надійки;
В) про стару пощерблену бритву.
7. Визначте прізвище Остапа Вишні при народженні: А) Фітільов; В) Лозов’ягін;
Б) Губенко; Г) Очерет.
8. Остап Вишня ввів у літературу жанр: А) усмішки; В) сатиричного оповідання;
Б) фейлетону; Г) анекдоту.
9. Цитата з твору М. Гоголя в романі Ю. Яновського «Майстер корабля» є А) епілогом В) ліричним відступом Д) епіграфом Б) прологом Г) присвятою
10. Установіть відповідність А) В. Підмогильний Б) Остап Вишня В) Микола Хвильовий Г) Ю. Яновський 1) «Майстер корабля» - 2) «Сом» - 3)«Місто» - 4) «Я Романтика» -
11. Установіть відповідність А) Надійка, Мусінька, Зоська Б) дегенерат, Андрюша, доктор Тагабат В) Сев, Тайах, Богдан, То-Ма-Кі
1. Підмогильний - 2. Хвильовий - 3. Яновський –
12. Співвіднесіть ім’я персонажа і його характеристику 1. «стримана й холодна взагалі, а коли сміється — робиться близькою» 2. «…мій перший друг. Прийшовши режисером до кіно, він поставив невеличку комедію й блискуче провалився» 3. «…блідий матрос, чорнявий і смаглявий, із затьмареними синіми очима, страшенно змучений попередньою мандрівкою на щоглі…» 4. «твори його “легкі, бадьорі, і вони звучать, як пісня птаха”»
А) Тайах - Б) Богдан - В) Сев - Г) То-Ма-Кі - Д) Генрі -
(6 балів)
ІІ рівень
Дайте розгорнуті відповіді на запитання (3 бали)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
Виконайте одне із завдань (на ваш вибір) – 3 бали
11 клас
Тематичне оцінювання № 2.
Різнорівневі тестові завдання з теми «Прозове розмаїття» (за творчістю М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні)
_____________________________________________________________
( ПІ у Р.в., клас)
ІІІ варіант
І рівень
1. «…вірний вартовий на чатах ; трохи безумні очі. низенький лоб; він завше
нагадує каторжника»
2.«…невеселий комунар , коли треба енергійно розписатись під темною
постановою – «розстрілять», завше мнеться».
3.«…із широким лобом і білою лисиною , з холодним розумом і з каменем
замість серця; злий геній».
4.«…главковерх чорного трибуналу комуни, нікчема, яка віддалася на волю
хижої стихії».
А ВАПЛІТЕ Б ЛУГОСАД В Плуг Г Марс
А Неокласицизму. В Футуризму.
Б Імпресіонізму. Г Романтизму. Д. Реалізму.
А нейтрально, ніби спостерігаючи збоку
Б від першої особи, яка оцінює події
В від персонажа, який оцінює й коментує події
Г від третьої особи – стороннього спостерігач
Д від третьої особи, яку ідентифікують із головним героєм
А Борис Задорожний В Лука Гнідий
Б Левко Г Степан Радченко Д поет Вигорський
А Сев В Богдан
Б Генрі Г Тайах Д То-Ма-Кі
ІІ рівень
Дайте розгорнуті відповіді на запитання (3 бали)
1. Що таке новела? Назвіть ознаки новели та наведіть приклади новел письменників 20 – 30 років ХХ ст..
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Які ви знаєте засоби комічного? Які засоби комічного використав О.Вишня у своїй творчості? Дайте їм визначення.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Охарактеризуйте художній час і простір у романі «Майстер корабля» Ю. Яновського.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
Виконайте одне із завдань (на ваш вибір) – 3 бали
1. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:
* «Українське «Відродження» - унікальне культурно-соціальне явище 20-х років ХХ ст..»;
* «Моральна еволюція Степана Радченка (за романом В.Підмогильного «Місто»)»;
* «Роздвоєння реальності та ідеалів у новелі «Я (Романтика) М. Хвильового».
2. Скласти кросворд на тему «Прозове розмаїття» (за творчістю М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні).
11 клас
Тематичне оцінювання № 2.
Різнорівневі тестові завдання з теми «Прозове розмаїття» (за творчістю М. Хвильового, Ю. Яновського, В. Підмогильного, О. Вишні)
_____________________________________________________________
( ПІ у Р.в., клас)
ІV варіант
І рівень
1. Справжнє прізвище Остапа Вишні
А Губенко В Кандиба
Б Фітільов Г Рудченко
2. До проблематики гуморески "Моя автобіографія"
А формування митця В повага до вчителя
Б плинності життя й щастя людини Г відповідальність за свою працю
А метафорі Б гіперболі В оксиморону Г порівнянню
А філософська поема В пригодницький роман
Б роман у віршах Г експериментальний автобіографічний роман
Д соціально-психологічний роман
А Сізіф В Шекспір
Б Т. Шевченко Г О. Довженко Д Ю. Яновський
А Професор В Тайах
Б Богдан Г Директор Д Сев
А Є. Плужник. Б Д. Павличко В О. Гончар Г О. Білецький
А Усім чекістам. В Цвітові яблуні.
Б Матерям військових. Г Усім тим, хто мріяв про щасливе майбутнє.
А Розповідь від третьої особи, дві частини, два прологи
Б Розповідь від третьої особи, лірико-романтичний зачин, три частини,
В Розповідь від першої особи, дві частини, два прологи
Г Розповідь від першої особи, три частини, лірико-романтичний зачин
Д Монолог, дві частини, твір починається з кульмінації.
А імпресіонізм В романтизм
Б експресіонізм Г реалізм
А символізму Б імпресіонізму В експресіонізму Г неореалізму Д неоромантизму
Характеристика літературної героїні - Літературна героїня
1 Мале на зріст, йому якраз під пахви, худеньке, у плескатому капелюшкові... Вона зиркнула спідлоба на юнака, руку свою прибрала й ішла далі своїм чітким, майже військовим кроком.
2 ...Жодних кучерів чи гребінців у рівній зачісці, жодних прикрас чи гаптування в рівній сукні, що від стану трохи ширшала й немов підрізана була внизу, як і пасмо над чолом... життя було в убранні, а в тілі — сон.
3 У неї була товста, округла спина — роздобріла на довільних харчах! У її вмінні любити не було нічого штучного, хоча слово «любов» було її найулюбленішим жартом...
4 Довгі рукава її сірої блузки були миліші йому за голі руки інших; комірець залишав їй тільки вузеньку стьожку тіла на видноті, а інші безсоромно давали на очі всі плечі й перші лінії грудей.
А Тамара Василівна Б Надійка В Зоська Г повія Д Рита
( 6 балів)
ІІ рівень
Дайте розгорнуті відповіді на запитання (3 бали)
1. Визначте жанрову своєрідність творів О. Вишні. Наведіть приклади.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Аналізуючи новелу М. Хвильового «Я (Романтика)», літературознавці найчастіше використовують означення романтичний та імпресіоністичний. Що, на вашу думку, утворі — романтичне, а що — імпресіоністичне?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Які композиційні особливості має роман В. Підмогильного «Місто»? За допомогою чого автору вдалося створити ефект, ніби твір написано від першої особи?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень
Виконайте одне із завдань (на ваш вибір) – 3 бали