10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Контрольна робота №2 Т. Шевченко, Леся Українка

Про матеріал
За допомогою запропонованих завдань можна узагальнити й систематизувати вивчене з життя, творчості Тараса Шевченка й Лесі Українки; виявити в учнів рівень знань та умінь із вивченої теми, закріпити їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Т. Шевченко,  Леся Українка

1. Хто загітував Тараса Шевченка стати членом Кирило-Мефодіївського братства?

А П. Куліш;

 Б Іван Сошенко;

В М. Костомаров;

Г Є. Гребінка.

2. У Новопетровському укріпленні Тарас Шевченко провів:

А вісім років; Б сім років;

В десять років; Г п’ять років.

3. Прочитайте подані рядки. І не пом’яне батько з сином, Не скаже синові: — Молись, Молися, сину, за Вкраїну Його замучили колись… Це уривок із вірша Т. Шевченка.

А «Думи мої, думи мої…»;

Б «Мені однаково, чи буду…»;

В «Ой три шляхи широкії…»;

Г «Минають дні, минають ночі…».

4. Роль митця в суспільстві — провідний мотив твору Лесі Українки.

А «Ви щасливі, пречистії зорі…»;

Б «Давня казка»;

В «Давня весна»;

Г «Хотіла б я піснею стати…».

5. Визначити віршовий розмір «Малого сліду не покину…».

А хорей; Б ямб;

В дактиль; Г амфібрахій.

6. До якого ліричного жанру належить поезія «Давня весна».

А Інтимного; Б філософського;

В пейзажного; Г громадського.

7. Прочитайте подані рядки.

Прилинув вітер, і в тісній хатині

Він про весняну волю заспівав.

А з ним прилинули пісні пташині,

І любий гай свій відгук з ним прислав.

Це уривок з твору Лесі Українки.

А «Давня казка»;

Б «Хотіла б я піснею стати…»;

В «Ви щасливі, пречистії зорі…»;

Г «Давня весна».

8. Зразком медитативної лірики є вірш Тараса Шевченка.

А «Думи мої, думи мої…». (1847);

Б «Ой три шляхи широкії…»;

В «Садок вишневий коло хати…»;

Г «Мені однаково, чи буду…».

 

9. Укажіть назву першої поетичної збірки Лесі Українки:

а) «Думи і мрії»;   б) «На крилах пісень»;   

в) «Відгуки»;   г) «Сім струн».

10. У якому з віршів Шевченка читаємо рядки: «Молися, сину: за Вкраїну Його замучили колись.»:

а) «Ой три шляхи широкії»;   б) «Мені однаково, чи буду»;

в) «Минають дні, минають ночі»;  г) «Думи мої, думи мої».

11. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:

Я його талан співацький

Так високо поважаю,

Що співцем своїм придворним

Я зробить його бажаю.

а) Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

б) ліричному героєві з вірша «Мені однаково, чи буду»;

в) поетові поеми Лесі Українки «Давня казка»;

г) ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».

12. Укажіть назву першого вірша Лесі Українки, написаного у 1880 році:

а) «Хотіла б я піснею стати»;    б) «Давня весна»;

в) «До мого фортепіано»;    г) «Надія».   

13.Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Т. Шевченка «Мені однаково, чи буду»:

а) його «не пом’яне батько з сином»;

б) він не побачить Україну;

в) Україну «злії люди присплять» й ошукають;

г) ніхто не згадає сироту.

14. Кому з персонажів і якого твору належать такі слова:

     Тож підіте і скажіте,

     Що поки я буду жити,

     Не подумаю довіку

     Зброї чесної зложити.

а) Бертольду з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

б) ліричному героєві з вірша «Мені однаково, чи буду»;

в) поетові з поеми Лесі Українки «Давня казка»;

г) ліричній героїні з вірша Лесі Українки «Хотіла б я піснею стати».

15. Здатність поета до самозречення в ім’я Вітчизни виражає вірш Т. Шевченка :

а) «Ой три шляхи широкії»;   б) «Мені однаково, чи буду»;

в) «Минають дні, минають ночі»;  г) «Думи мої, думи мої».

16. За жанровою спрямованістю «Мені однаково, чи буду» Т. Шевченка — лірика:

а) філософська;     б) пейзажна;

в) інтимна;      г) громадянська.

 

 

 

 

 

17.   Установити відповідність між художнім засобом та його назвою.

1

Весела, щедра, мила

А Порівняння

2

Ні, не забула!

Б Епітети

3

… гай свій відгук з ним прислав

В Метафора

4

… летіла хутко, мов стокрила

Г Риторичний оклик

 

 

Д Риторичне звертання

 

 

18.  Установити відповідність між творами й провідними мотивами.

1

«Ви щасливі, пре

А Утрати віри в справедливість

 

чистії зорі…».

Б Захоплення красою природи

2

«Давня весна».

В Прагнення творити красу і дарувати

3

«Давня казка».

всім щастя

4

«Хотіла б я піснею стати.».

Г Прагнення окриленості і вільного життєвого польоту

 

 

Д Служіння музі й народові, суть людського щастя

 

19 .  Установіть відповідність між цитатами з поезії Т. Шевченка та художніми засобами  виразності:

1 «Доле, де ти? Доле, де ти? Нема ніякої!»

2  «Минають дні, минають ночі,  Минає літо…»

3 «шляхи широкії», «червона калина», «гнилою колодою»

4  « заснули думи», «серце спить», «гаснуть очі»

А  Метафори

Б   Епітети

В  Порівняння

Г  Риторичні запитання, оклики

Д  Тавтологія

 

20. Установіть відповідність між цитатами з поезії Лесі Українки та художніми  засобами виразності:

 

1 «Вона летіла хутко, мов стокрила»

2  «Весна промінням грала, сипала квітки», «заглянули від яблуні гілки»

3 «птахи співучі», «гай  любий»,«зелений шум», «веселая луна»

4  « Співало все, сміялось і бриніло, А я лежала хвора й самотна»

А  Метафори

Б   Епітети

В  Порівняння

Г Риторичне запитання

Д  Антитеза

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
2.0
Оригінальність викладу
2.3
Відповідність темі
2.3
Загальна:
2.2
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Muromets Illia
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. pasko nika
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. pasko nika
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
15 листопада 2020
Переглядів
7196
Оцінка розробки
2.2 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку