17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Контрольна робота № 2 (тестові завдання). Літературні казки, прислів’я та приказки

Про матеріал

Контрольна робота з української літератури 5 клас за темою "Літературні казки , прислів`я та приказки"( розробка уроку+ тестові завдання змішаного типу)

Перегляд файлу

Веселодолинський  навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад»

Тарутинського району

Одеської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Урок  української літератури в 5 класі

                                    на тему :

 

 

«Контрольна робота № 2 (тестові завдання). Літературні казки, прислів’я та приказки».

 

 

 

 

 

                                                      Розробку   уроку   підготувала

                                                     вчитель української мови та літератури

                                                     Ревенко Віра Вікентіївна,

                                                     вища освіта ,

                                                     звання «старший вчитель»,

                                                     стаж 25 років

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Контрольна робота № 2 (тестові завдання). Літературні казки, прислів’я та приказки

Мета:

- перевірити рівень засвоєння знань учнів з теми, уміння застосовувати здобуті знання практично; виконувати тестові завдання різних видів;

- розвивати увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас учнів; формувати кругозір, світогляд;

- виховувати в учнів почуття відповідальності; прищеплювати пізнавальний інтерес до наслідків власної праці.

 

ТИП уроку: урок контролю та корекції знань, умінь, навичок.

Обладнання: тестові завдання.

Більше думай

І тоді вирішуй.

                    Г. Сковорода

                                 ХІД  УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Слово вчителя

Сьогодні ви продемонструєте, наскільки добре оволоділи знаннями з вивченої теми.

 

2. Робота з епіграфом

Але не забувайте: «Більше думай і тоді вирішуй». Мудрість Сковороди повинна вберегти вас від зайвих помилок.

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 

IV. ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Рефлексія

(Фрази записані па дошці, учні по черзі продовжують одну фразу за бажанням.)

- Завдання здалися мені.

- Найскладніше було відповісти.

- Я зрозумів (зрозуміла), що мені потрібно повторити ...

 

2. Слово вчителя

Сподіваюся, ви задоволені своєю роботою. На наступному уроці ми продовжимо подорожувати безмежною країною літератури України.

 

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підготуватися до уроку повторення вивченого за І семестр.

2. Підготувати ілюстрації-асоціації до творів, вивчених протягом року, або їхніх героїв, персонажів, історичних постатей тощо.

 

 

 

Контрольна робота № 2 (тестові завдання) за темою

« Літературні казки, прислів’я та приказки»

 

                               1 рівень

1. Чи вдавалося стрільцям впіймати Лиса? (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)

А  Так, час від часу;                          Б  ні, ніколи;

В  лише одного разу;                        Г  коли він сам здався.

2. Лис не міг повернути свою звичайну зовнішність, бо... (Казка «Фарбований Лис» І. Франка)

А фарба міцно засохла;                        Б йому подобалася нова зовнішність;

В він не хотів, щоб його впізнали;     Г хотів спочатку обдурити псів та викрасти курку.

3. Характер мала Хуха...

А злий, зухвалий;                             Б ледачий;

В грубий, примхливий;                    Г лагідний, слухняний.

4. Лис після того, як сховався в діжці, став кольору...

А синього;                     Б рожевого;

В чорного;                     Г білого.

5. Хухи називають людей...

А «Вищі створіння»;                         Б «люди»;

В «господарі»;                                   Г «істоти».

6. Немає Хух-болотянок, бо...

А  Хухи не люблять вогкого;             Б  їм не подобається ця назва;

В   вони так далеко не селяться;        Г  вони є лише лісові.

7. Країна, де царював Плаксій, називалася...

А   Сльозолий;                          Б  Сльозограй;

В   Плаксивий край;                 Г  Плакса.

8. Відрізняло Алю від інших дітей те, що...

А   вона нічого не могла доробити до кінця;

Б   вона була дуже розумна;

В   вона була зовсім непосидюча;

Г   вона була звичайною дівчинкою.

9. Хухи називають людей...

А «Вищі створіння»;                Б «люди»;

В «господарі»;                          Г «істоти».

10. Моховинці довелося повернутись до лісу, бо...

А  Дід-лісоруб поранив її;                    Б  господар прогнав її;

В  рідні дуже сумували за нею;           Г тому що скінчилась зима.

11. У  чарівну країну можна потрапити в казці «Цар Плаксій та Лоскотон», якщо...

А  блукати лісом до цілковитої утоми;

Б  закликати перед сном Лоскотона;

В  уявити її уві сні;

Г  сховатися в шафі та знайти таємні дверцята.

12. Із наведених прикладів прислів’ям є...

А завжди в роті, а не проковтнеш;              Б   праця чоловіка годує, а лінь марнує;

В чужими руками жар загрібати;                Г   п’яте колесо до воза.

13. Створюють загадки так...

А   придумують цікавий вислів;

Б   змальовують якийсь предмет;

В   у прихованій формі змальовують задуманий предмет;

Г   наводять визначення зі словника.

14. Аля допомогла недоладянам, бо...

А   доробила все, що було недороблено;

Б   перемогла Першого Недорадника;

В   прогнала з країни Недочеревика;

Г  допомогла Недоладьку завоювати трон.

15. Із наведених прикладів приказкою є...

А   Маленька праця краща за велике безділля.

Б   Ні в казці сказати, ні пером описати.

В   Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

Г    Праця людину годує, а лінь марнує.

16. Народ утілює в загадках...

А   обережність, звичку остерігатися ворогів і недругів;

Б   схильність до таємничості, шифрування;

В   уявлення про дивовижний і загадковий навколишній світ;

Г   почуття гумору.                                                                                16 балів

 

                                              2 рівень

1. Знайти пару - кінцівки прислів’їв( наприклад: 1-а, 2-б).

1. Слово – не горобець,                         А) а на людину, як робить.
2. Людей питай,.                                    Б)   а добрий – від радості.
3. Око бачить далеко,                            В)  як вилетить, не піймаєш.
4. На дерево дивись, як родить,            Г) а розум ще далі.
5. Ліпше своя хата,                                Д)  але й свій розум май.
6. Злий плаче від заздрості,                  Е) ніж  чужа палата                            6 балів

2. Установіть відповідність між героєм і твором.

1.      Лісник.                                  А)   І. Франко «Фарбований Лис».

2.      Мавпа Фрузя                        Б)   В .Королів-Старий «Хуха-Моховинка».

3.      Недоладько                           В)  В. Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон».

4.      Капітан Макака.                   Г)  Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні 
                                                              Недоладії»

                                                                                                                          4 бали
 

3. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:

1. "...Народилася не ранньою весною, як всі її сестри та брати. Було тоді вже тепле, веселе, ясне літо. ЇЇ дужежаліли і любили, але ж любили не тільки за те, що була вона манісінька, як кошенятко..."

2. "...Він приходив кожний вечір - Хай чи дощ іде, чи сніг - До голодної малечі, І усім приносив сміх.."

3. "...маленький чоловічок у величезних чоботях з червоними шнурками..."

А).Коза-Лиска ("Хуха- Моховинка")

Б). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")

В). Недоладько ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

Г). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Д). Капітан Макака ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")                        3 бали
 

4. Установіть відповідність між персонажами творів та їхнім описом:
            1. "...Якийсь дивний та страшний звір, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то якимись колючими гудзами, а хвіст у нього - не хвіст, а щось таке величезне і важке, немов довбня..."

2. "...Вона нічого не могла доробити до кінця. Ніколи з того, що їй давали в тарілку, не доїдала, того, що давали пити, не допивала..."

3. "...Голова його, мов бочка, очі, наче кавуни..."

А). Лоскотон ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Б). Аля ("Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії")

В). Хуха- Моховинка ("Хуха- Моховинка")

Г). Лис Микита ("Фарбований Лис")

Д). Плаксій ("Цар Плаксій та Лоскотон")

Є). Недочеревик ("Цар Плаксій та Лоскотон")              3 бали

 

                                     3 рівень

1. Що таке літературна казка? Назвіть її особливості. Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

2. Що таке портрет?
3. Що таке прислів’я?                                                                                        3 бали

 

 

                                  4 рівень

Виконайте одне із запропонованих завдань:
1. Охарактеризуйте таких персонажів казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»: Аля, Недороль, Недочеревик.
2. Охарактеризуйте наступних персонажів казки «Цар Плаксій та Лоскотон»: Плаксій, Лоскотон, Макака.

 3. Обґрунтуйте, які наслідки має користолюбство й ошуканство (За мотивами казки «Фарбований Лис»).
4. Обґрунтуйте, чому важливо доводити справи до кінця (За мотивами казки «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладїі»).                  

                                                                                                                       1 бал

 

 

 

 

ВСЬОГО:    36 балів : 3 = 12 балів

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
1691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку