Контрольна робота №2 з теми: «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення. Терморегуляція»

Про матеріал
Контрольна робота №2 з теми: «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення. Терморегуляція»
Перегляд файлу

Контрольна робота №2 з теми: «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення. Терморегуляція»

Варіант 1

І рівень (3 бали)

1. Еритроцити здійснюють функцію:

А) захисну;   Б) зсідання крові;    В) дихальну.

2. Вкажіть, чим артеріальна кров відрізняється від венозної:

А) містить кисень;    Б) містить вуглекислий газ;    В) містить  речовини.

3. Універсальні донори мають:

А) І групу крові;      Б) ІV групу крові;       В) ІІ групу крові;       Г) ІІІ групу крові.

4. У якому органі перетинаються дихальні і травні шляхи:

А) глотка; Б) носова порожнина; В) бронхи; Г) гортань.

5. Укажіть збудника грипу:

А) бактерії; Б) гриби; В) віруси; Г) одноклітинні тварини.

6. Оберіть варіант, де дихальні шляхи та органи записані у порядку проходження повітря:

А) носова порожнина, носоглотка, гортань, трахея, бронхи, легені;

Б) носоглотка, носова порожнина, гортань, трахея, легені, бронхи;

В) носова порожнина, носоглотка, трахея, гортань, бронхи, легені;

Г) носова порожнина, носоглотка, гортань, трахея, легені, бронхи.

7. До органів сечовидільної системи належать

А) нирки;   Б) слинні залози;   В) легені;   Г) потові залози.

8. Парний орган у вигляді трубки, що забезпечує відведення сечі з нирок у сечовий міхур

А) сечівник;   Б) сечовід;   В) легені;   Г) придаток сечового міхура.

9. Найглибший шар шкіри утворюється:

А) дермою;   Б) епідермісом;   В) підшкірною клітковиною;   Г) потовими залозами.

10. Чим зумовлений колір шкіри людини :

А) кількістю пігменту меланіну;  Б) товщиною епідермісу  В) глибиною розміщення волосяних цибулинок;   Г) кількістю підшкірної клітковини.

ІІ рівень (2 бали)

11. Визначте шляхи зараження вірусом СНІДу:

A) Через рукостискання;   Б) через кров;      B) через грудне молоко;    Г) статевий.

12. Установіть послідовність процесів при зсіданні крові.

A) Руйнування тромбоцитів;  Б) виділення ферментів, що сприяють перетворенню фібриногена на фібрин;      B) утворення тромбу;       Г) зупинка кровотечі.

13. Укажіть правильну послідовність процесу утворення вторинної сечі:

А) профільтрована кров виходить із капсули нефрону;  Б) кров надходить до капсули нефрону;  

В) фільтрат очищається у сечових канальцях;   Г) вторинна сеча виходить із нирок

14. Вкажіть основні властивості серцевого м’яза:

А) самоподвоєння;   Б) гомеостаз;  В) регенерація;  Г) автоматія;  Д) збудливість;  Е) провідність.

 

 

ІІІ рівень (4 бали)

15. Встановіть відповідність

Захворювання органів дихання

Ознаки хвороби

 

1. Грип

2. Ангіна

3. Туберкульоз

4. Дифтерія

5. Трахеїт

6. Бронхіт

7. Пневмонія

8. Бронхіальна астма

9. Гайморит

 

А. Порушення носового дихання, виділення з порожнини носа слизу, болі в лобовій частині голови.

Б. Спричинює запалення органів дихання, кашель, нежить.

В. Гостре запалення слизової оболонки зіва та піднебінних мигдаликів, біль під час ковтання.

Г. Найчастіше уражає легені, збудник активізується при поганому харчуванні, антисанітарних житлових умовах.

Д. Уражає слизову оболонку горла, а отрута збудника може спричинити отруєння всього організму.

Е. Дертя у горлі, сухий кашель.

Ж. Раптове підвищення температури, погіршення стану, поява задишки, сильний біль у грудях.

3. Періодичні напади ядухи і кашлю.

Й. Довготривалий, страждальний кашель, біль у грудях, підвищення температури.

 

16. Дайте визначення поняттю:

1. Трахея  ̶

2. Серцевий цикл  ̶

3. Реабсорбція  ̶

IV рівень (одне завдання на вибір) (3 бали)

17. У разі порушення роботи двох нирок людина помирає від отруєння за п’ять хвилин, хоч жодна отрута з зовнішнього середовища не надходить. Поясніть цей факт.

18. «Життя - це горіння». Ця фраза належить французькому вченому А. Лавуазьє. Поясніть, яким чином ці слова стосуються процесу дихання.

19. Поясніть, у чому полягає взаємозв’язок між кровоносною системою й органами дихання в організмі людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2 з теми: «Дихання», «Транспорт речовин», «Виділення. Терморегуляція»

Варіант 2

І рівень (3 бали)

1. Укажіть функцію системи кровообігу:

А) рух організму;     Б) транспорт речовин до тканин та органів;    В) травлення;

Г) захист органів від механічних пошкоджень.

2. Назвіть клітини крові, які забезпечують газообмін:

А) лімфоцити;         Б) лейкоцити;      В) тромбоцити;       Г) еритроцити.

3. Універсальні реципієнти мають:

А) І групу крові;     Б) ІV групу крові;      В) ІІ групу крові;       Г) ІІІ групу крові.

4. Виберіть з переліку частину дихальної системи людини, що належить до верхніх дихальних шляхів:

А) носова порожнина;   Б) гортань;   В) трахея;   Г) бронхи.

5. Укажіть орган, у якому розміщені голосові зв’язки:

А) глотка;   Б) носова порожнина;   В) бронхи;   Г) гортань.

6. Оберіть варіант, де вказана правильна послідовність руху крові по малому колі кровообігу:

А) артеріальна кров рухається від лівого шлуночка через артерії, капіляри, вени по всьому тілу та повертається венозною кров’ю до лівого передсердя;

Б) венозна кров рухається від правого шлуночка через артерії, капіляри, вени до легень повертається артеріальною кров’ю до лівого передсердя;

В) венозна кров рухається від лівого шлуночка через артерії, капіляри, вени по всьому тілу та повертається венозною кров’ю до лівого передсердя;

Г) артеріальна кров рухається від правого шлуночка через артерії, капіляри, вени по всьому тілу та повертається венозною кров’ю до правого передсердя.

7. До органів сечовидільної системи належать

А) сечовий міхур;   Б) слинні залози;   В) легені;   Г) потові залози.

8. Непарний орган у вигляді трубки, по якому сеча від сечового міхура виділяється назовні

А) сечівник;   В) сечовід;   Б) легені;   Г) придаток сечового міхура.

9. Укажіть, який шар шкіри виконує функцію регуляції тепловіддачі:

А) зовнішній шар;   Б)дерма;   В)епідерміс;   Г)ентодерма.

10. Залози шкіри ,що виконують функцію виділення води, солей, сечовини є

А) корені волосся;   Б)потові залози;   В)судини шкіри;   Г)сальні залози.

ІІ рівень (2 бали)

11. Укажіть судини, по яких тече венозна кров.

A) аорта;     Б) легенева вена;    B) легенева артерія;    Г) стегнова артерія;

Д) нижня порожниста вена;   Е) верхня порожниста вена.

12. Виберіть найбільш повний перелік складових крові:

А) еритроцити, лейкоцити і тромбоцити;         Б) плазма і формені елементи;

В) еритроцити і тромбоцити;            Г) плазма, еритроцити, лейкоцити і тромбоцити.

 

13. Вкажіть правильну послідовність органів сечовиділення:

А) сечовий міхур;  Б) нирки;   В) сечовидільний канал;   Г) сечоводи.

14. Виберіть шкірні залози:

А) потові;  Б) сальні;  В) наднирникові;  Г) слинні;  Д) молочні;  Е) прищитоподібні.

ІІІ рівень (4 бали)

15. Встановіть відповідність

Структура

Функція

1. Носова порожнина

2. Трахея

3. Бронхи

4. Альвеоли легенів

5. Капіляри

6. Кров

7. Тканини

8. Легеневі вени

9. Легеневі артерії

10. Мітохондрії

11. Діафрагма

12. Міжреберні м'язи

А. Кінцеве окиснення речовин до води

та вуглекислого газу 

Б. Віддає в кров вуглекислий газ, забирає кисень

В. Вільний рух повітря

Г. Захищає дихальні шляхи від твердих речовин, які потрапляють разом з повітрям

Д. Газообмін між атмосферою та кров'ю

Е. Зміна об'єму грудної клітки при диханні

Ж. Транспорт кисню, вуглекислого газу та інших продуктів життєдіяльності

3. Бере участь у диханні

Й. Несуть артеріальну кров до серця

К. Несуть венозну кров до легенів

Л. Зігрівається, зволожується та очищається повітря

М. Окиснення речовин

 

16. Дайте визначення поняттю:

1. Гемоглобін  ̶

2. Терморегуляція  ̶

3. Чхання  ̶

IV рівень (одне завдання на вибір) (3 бали)

17. Як пов’язані між собою кровоносна та сечовидільна системи? Яке це має значення для функціонування організму?

18. Чим легеневе дихання відрізняється від тканинного?

19. Поясніть, чому серцевий м’яз не стомлюється.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. За Ли
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лакуста Валентин
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
  3. Камінецький Любомир Юрійович
    Дякую-відмінна контрольна робота, для логічно думаючих учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
6892
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку