Урок: Профілактика захворювань дихальної системи
Мета:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: мультимедійний комплекс, мережа Internet, підручник
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань
https://learningapps.org/display?v=pdvdh935319
https://forms.gle/Vcg4Yjc37wQ3DrAR6
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Учитель читає притчу
Одного разу до купців, які продають тютюн і занадто розхвалювали
свій товар, підійшов мудрець. Він сказав «Крім усіх тих «чудових»
якостей, які ви розхвалюєте,у тютюну є ще три: до хати курця не зайде
злодій, його не вкусить собака і він ніколи не постаріє».
Купці із задоволенням вислухали старого, але попросили пояснити
ці якості. І мудрець пояснив...
Що ж пояснив мудрець? Відповідь ви дізнаєтесь на уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу .
Вам відомо, що мікроорганізми і пил затримуються слизовою оболонкою верхніх дихальних шляхів і видаляються з них разом із слизом. При цьому більшість мікроорганізмів гине. Проте частина з них, потрапивши в органи дихання, може спричинити різні захворювання. Збудниками цих захворювань можуть бути віруси, бактерії й алергени.
1.Розгляд ментальної карти «Захворювання органів дихання»
2.Робота в групах за завданнями.
Тепер трошки відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.
Підведіться і відреагуйте:
А тепер переходимо до обговорення ...
5.Негативний вплив куріння на органи дихання (перегляд 3D-анімації)
Вплив куріння на легені/Речовини, що містяться у тютюновому димі
6.Перегляд відео: «Електронна сигарета: невинна іграшка чи бомба заповільненої дії? – science»
https://www.youtube.com/watch?v=u2shtbNVbnk
Повернемося до притчі. Шо ж пояснив мудрець курцям?
Злодій не прийде до курця, бо той багато грошей віддасть за тютюн і
стане бідним, а в бідного нічого красти. Крім того. через паління курець буде весь час бухикати, а злодій не зайде в дім людини, яка не спить. Через кілька років паління людина заслабне, в неї почнуть боліти ноги і вона ходитиме з палицею. А який собака вкусить людину, у якої в руці палиця? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, бо помре молодим...
IV. Узагальнення матеріалу.
1. Тренінг «Лікувальне дихання»
Промовляючи звук е, ми лікуємо легені, бронхи; а — гортань; ом-м-м — гайморові пазухи. Звуки будемо співати на одній ноті, промовляючи дев’ять разів. Вправи слід робити вранці та ввечері. Дихання теж може бути лікувальним. Вдих при цьому легкий, короткий, неглибокий — і відразу ж видих — довгий.
Найголовніший видих — ХОО-О, ФУ-У-У. Видих — Ф-Ф-Ф найбільш цілющий.
Діти разом з учителем виконують вправи.
2.Гра «Світлофор» (виконання тестів створених на власній сторінці вчителя learningapps.org)
https://learningapps.org/display?v=p260pfv7j19
V. Підсумки уроку.
1. Рефлексія: вчитель біології.
- Для чого нам потрібно знати хвороби органів дихання?
- Як ми можемо попередити захворювання органів дихальної системи?
- Поясніть вислів «Хворобу значно легше попередити, ніж лікувати»
- Над чим вас змусив замислитись урок?
- Чи потрібні вам знання, отримані на уроці?
Я хочу зачитати вам побажання лікаря хворому з роману М. Павленка «Щастя»: «Ваша хвороба вимагає простих ліків — повітря. Побільше його — і наяву, й уві сні. Навчіться дихати. Звикайте ставитися до повітря як до їжі, пережовуйте його носовою порожниною, куштуйте, пробуйте на запах, насолоджуйтеся ним, як гурман... . Виконуйте ці поради — і будете здорові».
Діти, а що ви хочете побажати одне одному? (Діти на зелених аркушах паперу пишуть побажання, зачитують їх і прикріпляють до гілочки дерева.) Листочок до листочка, гарні побажання — і виросло у нас «Дерево здоров’я»! Тож будьте всі здорові!
VI. Домашнє завдання.
Повторити п.13-16