Профілактика захворювань дихальної системи

Про матеріал
Даний урок-розробка відкритого уроку з медіаграмотності. На даному уроці використано QR коди, які перенаправляють на певний сайт, де діти можуть використовувати матеріал сайту на уроці.
Перегляд файлу

Урок: Профілактика захворювань дихальної системи

Мета:

  • Навчальна:

 

  • розглянути і засвоїти найпоширеніші хвороби органів дихання;
  • узагальнити відомості про негативні чинники, що впливають на органи дихання людини;
  • систематизувати відомості про шкідливий вплив куріння на органи дихання людини;
  • ознайомитися із системою заходів профілактики щодо захворювань дихальної системи;
  • продовжити формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на прикладі гігієнічної необхідності, щодо захворювань дихальної системи;
  • Розвивальна:

 

  • розвивати образне й логічне мислення,
  • уміння висловлювати думки,
  • розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, увагу
  • Виховна:

 

  • виховувати доброзичливого, увічливого, комунікабельного, тактовного учня.
     

Тип уроку:  урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультимедійний комплекс, мережа Internet, підручник

 

Хід  уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності до уроку. Перевірка присутніх.

QR Code

ІІ. Актуалізація опорних знань 

  1. Позначте елементи будови дихальної системи людини (практичні завдання створені на власній сторінці вчителя learningapps.org)

  https://learningapps.org/display?v=pdvdh935319

 

 

  1. Виконання тестів на смартфонах «Газообмін у легенях і тканинах. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.» (тести створені на сторінці docs.google.com)

      https://forms.gle/Vcg4Yjc37wQ3DrAR6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

Учитель читає притчу

Одного разу до купців, які продають тютюн і занадто розхвалювали

свій товар, підійшов мудрець. Він сказав «Крім усіх тих «чудових»

якостей, які ви розхвалюєте,у тютюну є ще три: до хати курця не зайде

злодій, його не вкусить собака і він ніколи не постаріє».

Купці із задоволенням вислухали старого, але попросили пояснити

ці якості. І мудрець пояснив...

Що ж пояснив мудрець? Відповідь ви дізнаєтесь на уроці.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу .

 

Вам відомо, що мікроорганізми і пил затримуються слизовою оболонкою верхніх дихальних шляхів і видаляються з них разом із слизом. При цьому більшість мікроорганізмів гине. Проте частина з них, потрапивши в органи дихання, може спричинити різні захворювання. Збудниками цих захворювань можуть бути віруси, бактерії й алергени.

 

1.Розгляд ментальної карти «Захворювання органів дихання»

 

 

 

2.Робота в групах за завданнями.

 

  • Які захворювання органів дихання спричиняють віруси? Що вам про них відомо ? Охарактеризуйте причини виникнення та симптоми.
  • Які захворювання органів дихання спричиняють бактерії? Що вам про них відомо? Охарактеризуйте причини виникнення та симптоми.
  • Які захворювання органів дихання спричиняють алергени? Що вам про них відомо? Охарактеризуйте причини виникнення та симптоми.
  • У чому полягає профілактика захворювань органів дихання? Запропонуйте свій план заходів і дій.

 

  1. Фізкультхвилинка.

 

Тепер трошки відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.

Підведіться і відреагуйте:

  1. якщо ви згодні, що вдих і видих – це дихальні рухи – сплесніть у долоні
  2. якщо ви згодні – що після першого уроку в класній кімнаті кисню більше ніж після п’ятого уроку, зробіть глибокий вдих і видих.
  3. Якщо вважаєте, що чхання – це швидкий і сильний видих через ніздрі – підстрибніть.

А тепер переходимо до обговорення ...

 

  1. Міні-проекти:
  • «Дослідження захворювань учнів школи на ГРВІ та грип. Профілактика захворювання.»
  • «Туберкульоз-соціально небезпечне захворювання»

 

 

 

5.Негативний вплив куріння на органи дихання (перегляд 3D-анімації)

 

 Вплив куріння на легені/Речовини, що містяться у тютюновому димі

 

6.Перегляд відео: «Електронна сигарета: невинна іграшка чи бомба заповільненої дії? – science»

https://www.youtube.com/watch?v=u2shtbNVbnk

 

 

 

 

 

 

 

Повернемося до притчі. Шо ж пояснив мудрець курцям?

Злодій не прийде до курця, бо той багато грошей віддасть за тютюн і

стане бідним, а в бідного нічого красти. Крім того. через паління курець буде весь час бухикати, а злодій не зайде в дім людини, яка не спить. Через кілька років паління людина заслабне, в неї почнуть боліти ноги і вона ходитиме з палицею. А який собака вкусить              людину, у якої в руці палиця? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, бо помре молодим...

 

 

IV. Узагальнення матеріалу.

 

1. Тренінг «Лікувальне дихання»

Промовляючи звук е, ми лікуємо легені, брон­хи; а — гортань; ом-м-м — гайморові пазухи. Зву­ки будемо співати на одній ноті, промовляючи дев’ять разів. Вправи слід робити вранці та вве­чері. Дихання теж може бути лікувальним. Вдих при цьому легкий, короткий, неглибокий — і від­разу ж видих — довгий.

Найголовніший видих — ХОО-О, ФУ-У-У. Видих — Ф-Ф-Ф найбільш цілющий.

Діти разом з учителем виконують вправи.

 

2.Гра «Світлофор» (виконання тестів створених на власній сторінці вчителя learningapps.org)

 

 

https://learningapps.org/display?v=p260pfv7j19 QR Code

 

V. Підсумки уроку.

 

1. Рефлексія: вчитель біології.

- Для чого нам потрібно знати хвороби органів дихання?

- Як ми можемо попередити захворювання органів дихальної системи?        

- Поясніть вислів «Хворобу значно легше попередити, ніж лікувати»

- Над чим вас змусив замислитись урок?

- Чи потрібні вам знання, отримані на уроці?

 

Я хочу зачитати вам побажання лікаря  хворо­му  з роману  М. Павленка «Щастя»:  «Ваша хво­роба вимагає простих ліків — повітря. Побільше його — і наяву, й уві сні. Навчіться дихати. Зви­кайте ставитися до повітря як до їжі, пережовуй­те його носовою порожниною, куштуйте, пробуй­те на запах, насолоджуйтеся ним, як гурман... . Виконуйте ці поради — і будете здорові».

Діти, а що ви хочете побажати одне одному? (Діти на зелених аркушах паперу пишуть поба­жання, зачитують їх і прикріпляють до гілочки дерева.) Листочок до листочка, гарні побажан­ня — і виросло у нас «Дерево здоров’я»! Тож будь­те всі здорові!

 

VI. Домашнє завдання.

Повторити п.13-16

docx
Додав(-ла)
Тедлер Олена
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
9 грудня 2019
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку