19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Контрольна робота № 3 "ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ"

Про матеріал
Контрольна робота № 3 "ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ" для учнів 5 класу. Два варіанти.
Перегляд файлу

Контрольна робота № 3

ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

В-

1. Наука, що вивчає минуле за викопаними із землі залишками діяльності людини (речі, одяг, зброя, залишки будинків тощо) називається...


а) археографія;

б) палеографія;

в) археологія;

г) сфрагістика.


2. Що таке усні джерела?

а) все, що передається із вуст в уста (думи, пісня, міфи, перекази, легенди);

б) все, що написано на папері бо іншому матеріалі (книги, договори, документи);

в) монети та печатки;

г) залишки діяльності людини (одяг, прикраси, посуд, зброя).

3. Герб – це символічний знак, котрий могли мати:


а) тільки держави;

б) держави та міста;

в) держави, міста, роди (сім’ї);

г) тільки роди.


4. Як називали мандрівних співців, які під музичний супровід на бандурі, кобзі чи лірі розповідали про важливі події та видатних осіб козацької доби?


а) бояністи;

б) гітаристи;

в) кобзарі;

г) билинники.


5. Що таке нумізматика?


а) наука, що вивчає герби;

б) наука, що вивчає печатки;

в) наука, що вивчає міри довжини;

г) наука, що вивчає монети.


6. Що ми відносимо до писемних джерел?

а) літописи, герби, зброю;   б) монети, герби та печатки;

в) одяг, печатки, пісні, договори;  г) літописи, графіті, листи.

7. Як називають пам’ятки усної народної творчості часів Київської Русі, у якій йдеться про богатирів – оборонців рідної землі?


а) билини;

б) легенди;

в) думи;

г) байки.


8. Музейний предмет, виставлений для огляду – це:


а) знахідка;

б) курган;

в) архів;

г) експонат.


9. Хто є авторами перших слов’янських абеток?


а) Аскольд і Дір;

б) Кирило і Мефодій;

в) Володимир та Ярослав;

г) Кий, Щек і Хорив.


10. Яких правил дотримуються, зберігаючи історичні джерела в архівах?

11. Хто такі скіфи? Що цікавого ви про них знаєте?

12. Про що можемо дізнатися з печаток (що зображено на печатках)?

 

 

 

 

 

Контрольна робота № 3

Звідки та як історики довідуються про минуле

В-

1. Що таке сфрагістика?


а) наука, що вивчає герби;

б) наука, що вивчає печатки;

в) наука про тварин;

г) розповідь про життя якоїсь людини.


2. Що таке речові пам’ятки?

а) все, чим користувалися люди кожного дня (посуд, одяг, зброя, знаряддя праці)

б) все, що передавалось з уст в уста (казки, легенди, перекази, пісні);

в) грамоти, особисті щоденники, договори, літописи;

г) герби, прикраси, пісні.

3. Де зберігаються писемні пам’ятки?


а) музей;      

б) архів;

в) картинна галерея;   

г) вернісаж.


4. Що таке геральдика?


а) наука, що вивчає речові пам’ятки; 

б) наука, що вивчає розвиток письма;

в) наука, що вивчає обчислення часу;

г) наука, що вивчає герби.


5. Уснопоетичні героїчні твори про важливі події та видатних діячів української історії, що напівпроспівувались напівпромовлялись мандрівними співцями під музичний супровід бандури, кобзи чи ліри – це…


а) історичні пісні;    

б) думи;

в) частівки;      

г) серенади.


6. Прикраса, вага якої більше як 1 кг золота, називалась та належала народу…


а) золотий гребінець, кіммерійці;

б) золота пектораль, слов’яни;

в) золота пектораль, скіфи;

г) золоте намисто, русичі.


7. Як називається установа, де зберігають пам’ятки минулого,  знайдені археологами?


а) архів;

б ) галерея;

в) музей;

г) вернісаж.


8. Все, що з давніх давен передавалось з уст в уста – це


а) речові джерела;

б) фольклор, усна народна творчість;

в) літописні записи подій;

г) договори між державами.


9. Написи на стінах, посуді, речах у давнину – це:


а) билини;

б) ієрогліфи;

в) емблеми;

г) графіті.


10. Як відбуваються археологічні розкопки?

11. На що треба звернути увагу, опрацьовуючи писемні джерела?

12. Про що можемо дізнатися з монет (що зображено на монетах)?

 

 

docx
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
16 листопада 2019
Переглядів
7816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку