Контрольна робота № 3 з теми "Фразеологія"

Про матеріал
Контрольна робота побудована у вигляді тестово-практичних завдань. Робота вимагає знань фразеологізмів, їх значень та вміння використовувати у реченнях.
Перегляд файлу

                                            Контрольна робота з теми «Фразеологія» (6 клас)

                                           Тестово-практичні завдання

І варіант

1.  Фразеологізм – це… Наведіть приклади.

2.  Джерела української фразеології…

3.  Якому стилю мовлення не притаманні фразеологізми:

А) офіційно-діловому; Б) публіцистичному;  В) художньому;  Г) розмовному.

4. Для чого в художніх творах використовують фразеологізми:

А) для надання мові образності та емоційної виразності;  Б) для конкретизації якихось фактів;

В) для увиразнення синтаксичних конструкцій;                   Г) для формулювання відповідних понять.

5. Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) бити себе в груди; Б) скринька Пандори; В) язиката Хвеська;  Г) переливати воду.

6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі присудка:

А) Козаки взяли турецьку галеру голими руками.           Б) Левова частка діставалась господарю.

В) Він погодився це зробити без зайвих слів.               Г) Усі ваші таємниці білими нитками шиті.

7.  Знайдіть фразеологізм, що означає «подобатись»:

А) кривити душею; Б) брати за душу; В) до душі припасти;  Г) ні за цапову душу.

8. Знайдіть фразеологізм, що означає «покарати»:

А) чистити на всі боки;       Б) обламати роги;      В) ухопити шилом патоки; Г) крутитися дзигою.

9. Знайти синонім до фразеологізму ні живий ні мертвий:

А) хоч ікону малюй;        Б) волосся дибки стає;         В) в ложці води втопити; Г) сам не при собі.

10. Укажіть значення фразеологізму наче корова язиком злизала

А) про смачну їжу;                       Б) про раптове, безслідне зникнення;

В) про несподівану подію;            Г) про дуже довгий язик.

11. Укажіть значення фразеологізму  ні риба ні м'ясо

А) про фрукти і овочі;      Б) нічого не отримати;  В) щось невиразне, нічим не виділяється;

  Г) бути голодним.

12. Знайти антонім до фразеологізму за тридевять земель

А) передати куті меду;                  Б) аж іскри летять;     В) пасти задніх;                Г) не за горами.

13. У фразеологізмах позаторішній …, як … на голову, … взимку не випросиш замість крапок має бути слово                      А   мороз        Б   сніг         В   санки           Г   шапка

14. У реченні Стефанія швидко побігла замість виділеного слова доречний фразеологізм

А   нюхом чуючи        Б   душі в собі не чуючи     В   не чуючи ніг під собою     Г   нутром чуючи

15. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму

      А   як сніг на голову – несподівано                 Б   народитися в сорочці – бути щасливим

      В   з комарів носок – маленький                       Г   ні риба ні м'ясо – несмачний

16. Установи відповідність

Фразеологізм

Значення

1 Муляти очі (комусь)

А  Вїдливо дорікати

2 Замазувати очі (комусь)

Б  Обдурювати, хитрувати

3  Колоти очі (комусь)

В  Недоречно виділятися, бути на виду

Практичні завдання

1.Перепишіть подані речення, підкресліть у них усі члени речення. Визначте фразеологізми, розкрийте їх значення (письмово).

1. Всю дорогу він бубонів, а тут води в рот набрав. 2. У цьому ноєвому ковчезі всі були зацікавлені зустріччю з новим гостем. 3. Ахіллесовою п'ятою газет та журналів є неправильне вживання фразеологічних зворотів.

2. Закінчіть речення фразеологізмами.

 Грибів цієї осені було мало як ... . Коли ми піднялися на гору, село було видно як ... . Приїзд давніх друзів був як ... . Бур’яни на городі ростуть як ... .

 

 

                                                Контрольна робота з теми «Фразеологія»(6 клас)

                                           Тестово-практичні завдання

ІІ варіант

1. Фразеологія – це…

2. Як фразеологізм можна відрізнити від однозвучного з ним вільного словосполучення?

3.Якому стилю мовлення притаманні фразеологізми?

А) науковому; Б) розмовному; В) офіційно-діловому; Г) конфесійному.

4.У якому реченні є фразеологізм?

А) Слухачі були досить врівноважені та уважні.      Б) Молоко ще у вас не обсохло на губах, а збираєтесь учити мене.         В) Віра спокійно пробирається попід високим парканом, оминає людські натовпи.        Г ) Слово герб прийшло до нас з польської мови.

5.Укажіть рядок, що не містить фразеологізм:

А) ноги не носять; Б) чого ліва нога забажає;      В) одна нога тут, а друга там; Г) підвернути  ногу.

6. Позначте речення, у якому фразеологізм виступає в ролі додатка:

А) Ви послухайте його і на вус намотайте.    Б) Він наговорив сім мішків гречаної вовни.

В) Пішов козак світ за очі.                                  Г) Всю дорогу він бубонів, а тут в рот води набрав.

7. Який із фразеологізмів відповідає значенню: забути, не думати про щось?

А) викинути за борт; Б) коника викинути;   В) викинути з голови; Г) викорчувати з корінням.

8. Знайдіть фразеологізм, що означає «підкорятись»:

А) пошитися в дурні;  Б) скрутити в три погибелі;  В) під п’ятою сидіти;  Г) намилити шию

9. Укажіть значення запропонованого фразеологізму  Перша скрипка

А) бути хорошим музикантом;   Б) бути солістом оркестру;

В) виконувати провідну роль у якій-небудь діяльності;     Г) скрипка Страдиварі.

10. Укажіть значення запропонованого фразеологізму танцювати під дудку

А) любити танцювати;     Б) коритися в усьому кому-небудь;     В) мати гарний музичний слух;

Г) бути гарним танцюристом.

11. Знайти синонім до фразеологізму точити баляндраси:

А) шкірити зуби;  б) придушити комарика;  в) правити теревені;   г) прикусити язика.

12. Знайти антонім до фразеологізму як кіт наплакав:

А) як зіницю ока;  Б) хоч в око стрельни;     В) як риба у воді:      Г) хоч греблю гати.

13. У реченні  Псiв уже наш Микита не обдурить  замість виділеного слова доречний фразеологізм

   А   із свічкою вдень не вишукає         Б   віддасть земний уклін       В   навколо пальця не обведе

   Г   стере на порох

14. У фразеологізмах дерти … шкур, … п’ятниць на тиждень, … мішків гречаної вовни  замість крапок має бути слово                А   шість    Б   сім        В   вісім          Г  дев’ять

15. Укажіть неправильне тлумачення фразеологізму

      А   накивати п’ятами – побити ногами          Б   в пух і прах - знищити

      В   ні пари з уст – мовчати                                    Г   крокодилячі сльози – нещирість почуттів

16. Установіть відровідність

Фразеологізми

Синоніми

1 Ловити гав

А  Задирати носа

2 Гріти чуба

Б  Ганяти собак

3  Напустити пихи

В  Мозолити руки

Практичне завдання

1. Перепишіть подані речення, підкресліть у них усі члени речення. Визначте фразеологізми, розкрийте їх значення (письмово).

1. Ніколи не кривили ми душею, ділили щастя з добрими людьми. 2. Він не виносив сміття з хати, щоб хтось комусь не мовив щось. 3. Ви послухайте його і на вус намотайте.

2. Закінчіть речення фразеологізмами.

. Після такої роботи сон як ... . Цю місцевість він знає як ... . Крутиться з ранку до вечора як ... . Схожі між собою як ... .

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Павло Ліпніцький
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
10 листопада 2019
Переглядів
7148
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку