Контрольна робота №4
Творчість Григора Тютюнника, Олекси Стороженка, Богдана Лепкого,
Ліни Костенко
Варіант 1
І рівень (3 бали)
1. З якою метою Климко, герой однойменної повісті Г. Тютюнника, вирушив у подорож до Слов′янська?
А вступити до ремісничого училища
Б погостювати в дядька
В добути солі
Г знайти тітку Марину і залишитися з нею жити
2. Роль художньої деталі в повісті «Климко»:
А повторюється декілька разів
Б характеризує головного героя
В сумна за сприйняттям
Г містить багато інформації
3. Слова «Що таке на світі щастя?» належать ( оповідання «Скарб»)
А батькові Павлуся
Б матері Павлуся
В оповідачеві
Г сільським парубкам
4. Що просила жебрачка в господині («Мишка»)?
А грошей
Б м′яса
В хліба
Г молока
5. З якого матеріалу дівчинка Анна з поезії Ліни Костенко «Кольорові миші» робила кольорових мишей?
А пластилін
Б лоза
В сухе листя
Г кольоровий папір
6. Яка річка є місцем розгортання діє ї вірші Ліни Костенко «Чайка на крижині»?
А Дніпро
Б Одер
В Вісла
Г Волга
ІІ рівень (2 бали)
1. Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1 «Крила»
2 «Дощ полив»
3 «Чайка на крижині»
4 «Кольорові миші»
А Струшується сад, як парасолька.
Мокрі ниви і порожній шлях…
Б Немає поля, то буде воля.
Немає пари, то будуть хмари.
В Більше тебе не буде
Завтра на цій землі…
Г І той сусід сказав тоді у тиші:
– Панове судді, я її привів…
Д В цьому році зима
Не вдягала білої свити…
2. Установіть відповідність між героєм повісті Григора Тютюнника «Климко» та його реплікою.
Літературний герой |
Репліка героя
|
А Климко Б дядько Кирило В Бочончиха Г тітка Мотя Д дід Бочонок |
1 А краще – пристань до якихось добрих людей, біженців – серед нещасних багато є добрих… 2 Може б, ти до мене перейшов? Куди ж тобі тепер діватися? 3 Людина, людина…І всім на дурняк дай. 4 Як тут мій помошничок? Не боявся сам уночі? |
3. Установіть відповідність.
Назва твору |
Художній образ
|
1 «Скарб» 2 «Мишка» 3 «Климко» 4 «Чайка на крижині» |
А крила Б крига В діжурка Г ящик Д хорт |
ІІІ рівень (3 бали)
1.Поміркуйте, чому саме серед нещасних, як сказав Бочонок, виряджаючи Климка в дорогу, є багато добрих людей?
2.Чого навчає казка Б.Лепкого «Мишка»?
3. Що символізує образ крил у вірші Ліни Костенко «Крила»?
ІV рівень (3 бали)
Напишіть невеличкий твір-роздум на одну із запропонованих тем:
1.Чи хотів би я мати такого друга як Климко ( за повістю Григора Тютюнника «Климко»)?
2.Чи був Павлусь насправді щасливим (за оповіданням Олекси Стороженка «Скарб»)?
3. Що робить людину крилатою (за поезією Ліни Костенко «Крила»)?
4. Чи легко бути «білою вороною» (за поезією Ліни Костенко «Кольорові миші»)?
5. «Хіба ж папір важніший від життя?» (за казкою Богдана Лепкого «Мишка»).
Контрольна робота №4
Творчість Григора Тютюнника, Олекси Стороженка, Богдана Лепкого,
Ліни Костенко
Варіант 2
І рівень (3 бали)
1. Художньою деталлю в повісті «Климко» є:
А трояндова сукня вчительки
Б чорнобривці дівчини
В діжурка дядька Кирила
Г покалічені ноги шевця
2. Хто дав Климкові в дорогу червиві сухарі?
А дід Бочонок
Б Бочончиха
В вчителька
Г тітка Марина
3.Слова «Одні з голоду гинуть, а другі папір у ящик ховають» належать ( Б.Лепкий, казка «Мишка»)
А господині
Б жінці-жебрачці
В сільській мишці
Г городським мишам
4. Мишка раділа, що діти сплять і не чують розмов людей, тому що
А діти уві сні добре ростуть
Б боялася, що вони навчаться брехати, як люди
В так вони не боятимуться війни
Г так вони не викажуть таємниць
5. Парубки з оповідання «Скарб» запросили Павлуся із собою до лісу, щоб
А посміятися з нього
Б допомогти йому розпочати нове життя
В їм пощастило
Г дізнатися його секрети
6. З чим порівнює сад після дощу Ліна Костенко у вірші «Дощ полив»?
А з діжкою
Б з парасолькою
В з річкою
Г з людиною
ІІ рівень (3 бали)
1 . Установіть відповідність між назвою вірша та уривком з нього.
1 «Дощ полив»
2 «Крила»
3 «Чайка на крижині»
4 «Кольорові миші»
А Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги.
Б …кажу, давно, кажу, у Вишгороді,
Підсудна Анна стала пред судом.
В Немає поля,
То буде воля,
Немає пари,
То будуть хмари.
Г Ген корів розсипана квасолька
Доганяє хмари у полях.
Д - Дивна людино! Я ж маю крила.
Нащо крилатим грунт під ногами?
2. Установіть відповідність.
Назва твору |
Художній образ |
1 «Скарб» 2 «Мишка» 3 «Климко» 4 «Чайка на крижині» |
А золоті ключі Б ріка Одер В поточені гроші Г трояндова сукня Д цільничок меду |
3. Установіть відповідність.
Портретна характеристика |
Літературний герой |
1 Сивий, вусатий і кругло-товстий…любив походжати ранками по базару – у широких смугастих штанях, у довгій, ледь не до колін, синій косоворотці 2 Прибіг захеканий, з гарячими рум′янцями на гострих смуглих вилицях… вузькі й такі чорні очі на мить заплющилися… і враз гаряче зблиснули… 3 Ходить, як паня. Які в неї сорочки, які кружева – пфу! Пахучим милом вмивається. 4 Маленька, бліда, дивилася на бороданя широко розплющеними очима. У них не було ні презирства, ні гніву… |
А господиня Б Наталя Миколаївна В Зульфат Г Климко Д Бочонок
|
ІІІ рівень (3 бали)
1. У чому полягає внутрішня краса Климка? Відповідь умотивуйте.
2.Через що мишка з твору Богдана Лепкого «Мишка» вимушена була залишити своє житло у багатого господаря?
3. З чого зроблені людські крила на думку Ліни Костенко у вірші «Крила»?
ІV рівень (3 бали)
Напишіть невеличкий твір-роздум на одну із запропонованих тем:
1.Чи хотів би я мати такого друга як Климко ( за повістю Григора Тютюнника «Климко»)?
2.Чи був Павлусь насправді щасливим (за оповіданням Олекси Стороженка «Скарб»)?
3. Що робить людину крилатою (за поезією Ліни Костенко «Крила»)?
4. Чи легко бути «білою вороною» (за поезією Ліни Костенко «Кольорові миші»)?
5. «Хіба ж папір важніший від життя?» (за казкою Богдана Лепкого «Мишка»).