Контрольна робота № 3
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. (Тести, І варіант)
Початковий і середній рівень
1. Позначте рядок слів, у якому кожне слово має три склади. ВАРІАНТ-1
А) надія, мурахи, людина, батько.
Б) дорога, степовий, колір, матеріал.
В) червоний, високо, вересень, алмаз.
Г) армія, їжачок, уважний, боягуз.
2. Позначте рядок, у якому в усіх словах наголошений перший склад.
А книжка, будинок, земля, вікно.
Б поле, море, пенал, батько.
В сумка, зошит, парта, сонце.
Г стеля, вишня, людина, площа.
3. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:
А мі-сто, ліс-ок, пар-та, гуд-зик
Б буль-йон, ку-ку-руд-за, міль-йон, оа-зис;
В ви-хід, прек-рас-ний, жит-тя, гай-ок,
Г хо-джу, від-дзве-ні-ти, пі-джак, за-світ-ло
4. Визначити рядок, у якому в кожному слові одна літера передає два звуки:
A) Кав'ярня, ялинка, твоє, лялька;
Б) пам’ять, щоденник, юний, малятко;
B) щітка, яблуко, малятко, слухаю;
Г) якісний, в'ється, пюре, зав’язь;
Д) юнга, поєдинок, щастя, м’який.
5. В усіх словах приголосні лише дзвінкі в рядку
А осінь, книжка, кожух, легше
Б зсув, попіл, горіх, курага
В воля, спокій, осока, театр
Г земля, медаль, родина, зима
Д абетка, сніг, дочка, брат
6. Позначте рядок, у якому всі слова можна переносити з рядка в рядок:
А тюль, шаль, сіль, ясен;
Б тиша, озеро,щастя, олово;
В явір, мить, єнот, їжа.
Г один, стіл, стань, моя.
7. В усіх словах приголосні лише глухі в рядку
А кава, мрія, жінка, слава
Б траса, порох, тиша,свобода
В спека, шість, піт, пакет
Г сушка, шишка, копито, дочка
Д кафе, порошок, хуртовина, птах
8. Буквосполучення дз, дж позначають один звук в усіх словах рядка
А джинси підживлення, джеркотіти, підзаголовок,
Б ґедзь, джоуль, надзамковий, віджити,
В дзига, дзуськи, підживлювати, джгут
Г джигун, підзвітний, переджнивний, підживити
Д родзинка, джміль, дзвякнути, джемпер
9. Літеру и на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка
А. ст…хати, хв..лястий, пш..ниця, т…рти;
Б. сх…ляти, кр..хкий, м..нулий, ст…рати
В. ш..рокий, ш..лестіти, ч..ревики, п..кти;
Г. гр…міти, нев..димка, леб..диний, чов..н;
10. Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
А колесо, мокрий, кільце, скупість
Б лялька, лікар, ложка, лисий.
В п’ять, радість, в’ється, братик
Г пісня, нянька, нічний, пеньок
11. Літери я, ю, є позначають один звук в усіх словах рядка
А співжиття, воєнний, псячий, Юдея
Б ізолярор, ейфорія, підніжжя, м’яз
В тюлька, м’ясорубка, лютий, дієслово
Г медвяний, вишня, ягода, мрія
Д знання, людяний, дюшес, полювання
12. Укажіть рядок, у якому всі слова мають м'який приголосний:
а) смородина, термометр, спальня, тиша;
б) соляний, сільський, місток, пайок;
в) тюльпан, чайник, ягоди, байкар
г) ярок, сумно, пролісок, чистенький.
Достатній та високий рівень
1. Випишіть звук, який є спільним для усіх слів
любов’ю, онлайн, ляльковий, ялівець,польський,
2. Завдання передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; А На одну букву більше, ніж звуків.
2 джміль; Б На дві букви більше, ніж звуків.
3 біль; В Кількість букв і звуків однакова.
4 явір. Г На два звуки більше, ніж букв.
Д На один звук більше, ніж букв
3. Прочитайте текст.
Плекаймо в серці кожне слово,нехай квітне, пломенить в сім´ї великій, вольній, та постає в ясній обнові, як пісня наша. Ти наше диво калинове, кохана материнська мово!
3.1. Випишіть з нього слово, у якому присутні тільки дзвінкі приголосні.
3.2. Випишіть слово, у якому звуків більше ніж букв.
4. Розподіліть слова у три колонки: 1 звуків порівно; 2 звуків більше; 3 звуків менше
Мрія, комашня, ґудзик, воля, м'яч, європейський, заряд, яма, знання, синє, мал.,щедрість.
5. Зробіть фонетичний розбір слова: сміється