18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Другорядні члени речення. Означення"

Про матеріал
На даному уроці учні вивчають новий матеріал. Форма його проведення цікава та зрозуміла; подібно до бджілок-трудівниць діти теж мають працювати старанно , наполегливо та отримати задоволення від своєї праці.
Перегляд файлу

5 клас

Тема уроку : Другорядні члени речення . Означення.

Мета уроку :     поглибити знання учнів про другорядні члени речення, ознайомити з означенням як другорядним членом речення; розвивати уміння співставляти матеріал, аналізувати; виховувати любов , бережливе ставлення  до природи, працьовитість.  

 

Хід уроку

I  Організаційний момент.

Діти , відгадайте загадку.

Загадка.

Ця маленька трудівниця ,

Мед збирає , як годиться ,

Все у вулик , все у соти

Не цурається роботи.

Бджоли дуже працьовиті , за один день 200 бджілок назбирують ложку меду . Працюють трудівниці невтомно , самовіддано , від праці отримують насолоду . То ж сьогодні й ми з вами будемо трудитись  старанно й злагоджено над темою «Другорядні члени речення .Означення». Ми з вами будемо збирати знання й  носити його у вулик. Я приготувала вам соти , ми з вами порібні будемо носити до вулика.

 

II. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

III. Актуалізація опорних знань.

Спостереження над мовним матеріалом.

На екрані спроектовано речення Світить сонечко.

-Що ви можете сказати про дане речення?

- З чого воно складається?

- Давайте до речення додамо слова-прикметники.

-Що змінилося?

- Яке речення вам більше подобається?

 IV. Опрацювання нового матеріалу.

Щоб зібрати порцію меду, бджілки працюють невтомно, так і ми будемо з вами працювати, збираючи нектар знань.

 

  1. Запишіть словосполучення , поставте питання від головного слова до залежного.  (Робота біля дошки)

Сонячний день, теплий вітер , місто Чернігів , наполеглива праця , перший взяток , татові вулики

-На які питання відповідають залежні слова?

- Що вони виражають?

 

  1. Гра «Я -скульптор»Побудуйте речення. (робота в вуликах)

              1

Соняшник , повертає , свою , за , ним , золоту , голівку.

               2.

На , високому,стеблі , квітка з , золотими ,пелюстками .

 

 -Давайте прочитаємо речення без означень. Що змінилося ?

 

3.Відеофрагмент(переглянувши епізод  мультфільму про бджілку, запишіть іменники та їх ознаки).

Нектар солодкий

Мед цілющий, смачний, корисний.

Світло ясне

              Подих вітру невтомний

4.Творче завдання. Складіть речення, запишіть його.

Маленька бджілка збирає смачний , цілющий , корисний мед.

5. Гра «Знайди мене». Запишіть прислів' я, додавши слова з довідки , підкресліть означення.

1.Маленька праця краща за …. безділля.

2 .Бджола … , а й та працює.

3.Щира праця …. 4. На чужий труд … не будь .

( велике, мала, мозолиста, ласий)

V. Підсумок уроку.

-Мої хороші бджілки, ви сьогодні дуже добре працювали. Ми з вами маємо зробити найприємніше, знести знання у сховок.

(Мікрофон)

  1. Який другорядний член речення ми з вами вивчали на уроці?
  2. Що він виражає?
  3. На які питання відповідає?
  4. Як підкреслюється у реченні?
  5. Чи можна обійтися у реченні без означення?
  6. Якими частинами мови виражається?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 VI.Домашнє завдання: вивчити правила, впр. 134

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Саченко Ганна
Додано
29 квітня 2020
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку