Урок №
Контрольна робота № 5. «Твори С.Васильченко, Т.Г.Шевченка, П.Тичини, М.Рильського»
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: тестові завдання у двох варіантах
Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний етап
II. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
III. Робота над темою уроку
1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи
2. Виконання контрольної роботи
Варіант І
І рівень
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
А «В бур’янах» (С. Васильченко) Б «За сонцем хмаронька пливе...» (Т. Шевченко)
В «Таємниця козацької шаблі» (З.Мензатюк) Г «Микита Кожум’яка» (Олександр Олесь)
А видатним композитором і співаком Б видатним поетом і художником
В видатним педагогом і художником Г видатним ученим-істориком і громадським діячем
А «За сонцем хмаронька пливе...» Б «Тече вода з-під явора...»
В «Мені тринадцятий минало...» Г «Садок вишневий коло хати...»
А «хмаронька ...сонце спатоньки зове у синє море»
Б «садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть»
В «ждеш його, того світу, мов матері діти»
Г «затихло все, тільки дівчата та соловейко не затих»
А уславлення ввічливості й тактовності Б уславлення краси життя, оптимізму
В захоплення красою всього живого Г ствердження, що людина повинна вміти фантазувати
А «Гаї шумлять» Б «Блакить мою душу обвіяла...»
В «Не бував ти у наших краях!» Г «А я у гай ходила...»
А епітет Б метафору В гіперболу Г порівняння
А як надокучливий гість, через якого не можна йти гуляти
Б як чарівник, що з лійки вимиває міста й села від бруду
В як дорогий гість, що допомагає виростити врожай
Г як пустотливий хлопчисько, що бавиться, бризкаючи людям за комір водичку
А захоплення майстерністю художників Б любові до природи, захоплення и красою
В щирого, чистого, величного кохання Г любові до людини, яка працею прикрашає землю
ІІ рівень
ІІІ рівень
(Талант Т. Шевченка ввібрав у себе весь хист, здібності простого народу, виріс із народу.)
1Е 2А 3В 4Б 5Г |
А «Дощ» М.Рильського Б «За сонцем хмаронька встає» Т.Шевченка В «Блакить мою душу обвіяла…» П.Тичини Г «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченка Д «Гаї шумлять…» П.Тичини Е «Осінь-маляр із палітрою пишною…» М.Рильського |
IV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 2 бали.)
Варіант ІІ
І рівень
(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)
А «В бур’янах» (С. Васильченко) Б «Таємниця козацької шаблі» (З.Мензатюк)
В «Садок вишневии коло хати...» (Т. Шевченко) Г «Фарбований Лис» (І. Франко)
А Великим Каменярем Б Великим Кобзарем В Великим Українцем Г Великим Патріотом
Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих
узяті з вірша Т. Шевченка
А «За сонцем хмаронька пливе...» Б «Садок вишневий коло хати...»
В «Мені тринадцятий минало...» Г «Тече вода з-під явора...»
А «за сонцем хмаронька пливе» Б «поклала мати коло хати маленьких діточок своїх»
В «ждеш його, того світу, мов матері діти» Г «хрущі над вишнями гудуть»
А треба любити свій рідний край, бути оптимістом
Б треба знати історію свого краю, його славне козацьке минуле
В слід поважати людей стриманих, які не люблять плакати
Г слід розуміти красу й силу народних пісень
А «Гаї шумлять» Б «Блакить мою душу обвіяла...»
В «Не бував ти у наших краях!» Г «А я у гай ходила...»
А епітет Б метафору Г порівняння В гіперболу
А щирого, чистого, величного кохання Б любові до природи, захоплення її красою
В захоплення майстерністю художників Г любові до людини, яка працею прикрашає землю
А місяць Б дощ В вітер Г вечір
ІІ рівень
ІІІ рівень
Як музика.
Закриває море І хмароньку рожевую…
Буйним повівом зеленим Білі села звеселить.
Вечірня зіронька встає.
Квітують поля – Добридень тобі, Україна моя! 1Г 2Е 3Б 4А 5В |
А «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченка Б «Дощ» М.Рильського В «Блакить мою душу обвіяла…» П.Тичини Г «Гаї шумлять…» П.Тичини Д «Осінь-маляр із палітрою пишною…» М.Рильського Е «За сонцем хмаронька встає» Т.Шевченка
|
IV рівень
(Правильна, змістовна, цікава відповідь – 2 бали.)
IV. Підбиття підсумків уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
– На мою думку, я виконав (виконала) контрольну роботу…
V. Домашнє завдання
1