Контрольна робота № 6 «Твори Є. Гуцала, Гр. Тютюнника, М. Вінграновського»

Про матеріал
Контрольна робота для 5 класу за темою «Твори Є. Гуцала, Гр. Тютюнника, М. Вінграновського» Контрольна робота містить тестові завдання, відкриті запитання, завдання на відповідність та завдання творчого рівня за темами: Є.Гуцало «Лось». Г.Тютюнник «Дивак». М.Вінграновський «Сіроманець» ТЛ: оповідання.
Перегляд файлу

 

Урок №

Контрольна робота № 6. «Твори Є. Гуцала, Гр. Тютюнника, М. Вінграновського»

Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів з метою контролю та корекції; розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати сумлінне ставлення до навчання.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний етап

II. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

III. Робота над темою уроку

1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи

2. Виконання контрольної роботи

Варіант І

І рівень

(Кожна правильна відповідь – 0,5 бала)

  1. Лось в однойменному оповіданні Є. Гуцала потрапив у заповідник

А із сусіднього села, де був у лісника, що його виростив              Б  з тайги

В з мандрівного зоопарку                                                                  Г із заповідника

  1. Лось в однойменному оповіданні Є. Гуцала байдуже спостерігав, як наближаються діти, тому що

А змирився з тим, що мусить загинути                Б  намагався приспати дитячу пильність

В дуже знесилився, а до того ж звик до людей    Г у дітей не було зброї

  1. Уособленням зла в оповіданні Є. Гуцала «Лось» є образ 

А старшого брата             Б меншого брата                  В дядька Шпичака          Г лося

  1. «Йому подобається робити перші протопи в заметах, знімати снігові очіпки з кілків у тинах... Іще любить малювати на снігу всяку всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем сюди, туди. Дивись, хата виходить», – так схарактеризовано героя

А «Дивак» Гр. Тютюнника             Б «Сіроманець» М. Вінграновського

В «В бур’янах» С. Васильченка      Г «Лось» Є. Гуцала

  1. Дорослі, дивлячись на Олеся, говорили, що він

А неслухняний, усе робить по-своєму         Б дуже розумний, виросте – буде професором

В розбишакуватий, дуже задерикуватий     Г смирний, не такий, як усі, дивакуватий

  1. В оповіданні «Дивак» Гр. Тютюнник стверджує, що

А кожна людина неповторна, індивідуальна  

Б всі люди однакові

В кожна людина добра, талановита, щира

Г дивакам важко як у спілкуванні з людьми, так і в спілкуванні з природою

  1. Головним персонажем повісті М. Вінграновського «Сіроманець» є

А батько Сашка             Б Сашко                В Василь Чепіжний             Г Побігайло

  1. Сіроманець, герой однойменної повісті М. Вінграновського, був

А найстарішим самотнім вовком

Б сином вовка й собаки, тому не боявся людей

В молодим довірливим вовком, який тягнувся до дітей, хотів з ними гратися

Г ручним вовком, який утік із зоопарку й не знав, що тепер самому робити 

  1. Від переслідувань, голоду й холоду Сіроманця врятували

А  працівники заповіднику     Б діти із сусіднього села     В артилеристи     Г військові льотчики             

ІІ рівень

  1. Розкриття ознаки чи властивості одного явища чи предмета через перенесення на них ознак іншого явища чи предмета – це … метафора. (0,75 б.)
  2.  Визначте тему оповідання Є. Гуцала «Лось». (0,75 б.)
  3. Розкажіть про особливості вдачі Сашка (за повістю М. Вінграновського «Сірома­нець»). (1 б.)

ІІІ рівень (кожне питання по 1,5 б)

  1. Установіть відповідність між назвою твору та епізодом з нього (один епізод є зайвим).

Назва твору

Епізод

1. Є.Гуцало «Лось»

2. Гр. Тютюнник «Дивак»

3. М.Вінграновський «Сіроманець»

1Б 2Г 3 В

А Перестрибуючи з однієї крижини на іншу, хлопець опиняється у воді.

Б Хлопець рубає лід, щоб допомогти тварині врятуватися.

В Хлопець через дах пробирається до кузні, щоб урятувати друга.

Г Хлопець через лід розглядає, що діється в річці.

  1. Установіть відповідність між назвами художніх засобів і уривками з повісті М. Вінграновського «Сіроманець», де їх ужито.

1. Сіроманець – найхитріший вовк у світі, – сказав тато.

2. Ти і не подумав тікати, бо ти у мене розумний, вовчику. Пиріжка з печінкою хочеш?

3. Тепер, на старість, вовк осліп. Бурхлива темнота зацарювала в його очах.

А метафора

Б зменшувально-пестливі слова

В епітет

Г гіпербола

1В 2Б 3А

IV рівень

 (Правильна, змістовна, цікава відповідь – 2 бали.)

  1. Напишіть невелике висловлювання (5-8 речень) на одну з поданих тем.
  •   Що мене найбільше вразило в оповіданні Є. Гуцала «Лось» і чому.
  •   Як би я закінчив(-ла) повість М. Вінграновського «Сіроманець»
  •   Як би я закінчив(-ла)  оповідання Гр. Тютюнника «Дивак»

Варіант ІІ

І рівень (Кожна правильна відповідь 0,5 бала)

  1. Лось в однойменному оповіданні Є. Гуцала вже потрапляв у небезпеку, коли (с.206)

А на нього напали вовки                Б  на нього полювали мисливці

В він потрапив у яму-пустку         Г з ним бився інший лось-самець

  1. Лось в однойменному оповіданні Є. Гуцала провалився на льоду, тому що

А втікаючи від вовків, вирішив перебігти через річку 

Б хотів напитися з ополонки, а весняний лід виявився неміцним

В біля ополонки звіра сполошив постріл з рушниці і він утратив рівновагу

Г потрапив у розкладену людьми пастку

  1. Уособленням добра в оповіданні Є. Гуцала «Лось» є образ 

А дядька Шпичака              Б батька дітей               В дітей              Г річки

  1. Головним персонажем оповідання Гр. Тютюнника «Дивак» 

А Федько Тойкало          Б учителька Матільда Петрівна         Г  Олесь           В дід Прокіп

  1. Олеся, героя оповідання Гр. Тютюнника, вважали диваком, тому що

А він мав незвичайний талант до малювання дивовижних картин

Б він був тихий, сором’язливий, вразливий, не такий, як усі його однолітки

В він багато фантазував, перекручував усе навпаки

Г роздавав усе, що мав, біднішим

  1. В оповіданні «Дивак» свого онука Олеся дід Прокіп навчає

А любити людей, берегти природу

Б бути справедливим, відстоювати свою позицію 

В читати, писати и малювати               

Г де треба, бути підлабузником, де треба, робити так, щоб усі його боялися

  1. Уривок «Потім вовк заспівав. Він співав тихим старим голосом, і така дорога лежала за ним, що аж за Одесою і за Єгиптом виднілася кожна бадилина. Вовк лежав між грибами, очима у поле, і над ним по листочку опадав ліс» узято з твору

А «Дивак» Гр. Тютюнника                    Б «Сіроманець» М. Вінграновського

В «В бур’янах» С. Васильченка            Г «Лось» Є. Гуцала 

  1. Дні спілкування з вовком стали для Сашка (М. Вінграновський «Сіроманець») днями

А смутку и безнадії         Б щастя й тривог         В страху         Г брехні

  1. У повісті «Сіроманець» М. Вінграновський схвалює

А наполегливість школярів у навчанні

Б винахідливість і спритність людей у знищенні хижих тварин

В милосердне й співчутливе ставлення до тварин

Г дії дорослих, які не дозволяють дітям гратися з тваринами

ІІ рівень

  1. Невеликий прозорий твір, у якому розповідається про якийсь епізод із життя одного або кількох персонажів, – це … оповідання. (0,75 б.)
  2. Визначте головну думку оповідання Є. Гуцала «Лось». (0,75 б.)
  3. Розкажіть про особливості вдачі Олеся (за оповіданням Гр. Тютюнника «Дивак»). (1 б.)                     

ІІІ рівень

  1. Установіть відповідність між назвою твору та епізодом з нього (один епізод є зайвим).

Назва твору

Епізод

1. Є.Гуцало «Лось»

2. Гр. Тютюнник «Дивак»

3. М.Вінграновський «Сіроманець»

 

1Г 2А 3В

А Школяр на уроці замість горщика малює дятла та  без дозволу виходить із класу. 

Б Хлопець переходить річку, перестрибую­чи з однієї крижини на іншу, й падає у воду.

В Хлопець подорожує кілька днів пішки, щоб дістатися до лікарні в Одесі.

Г Хлопці обурені поведінкою свого родича

  1. Установіть відповідність між назвами художніх засобів і уривками з повісті М. Вінграновського «Сіроманець», де їх ужито.

1. Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

2. Тихо пливло павутиння, і тоненька хмариа лежала над яром, наче капустяний листок.

3. Чепіжний був урочистий, і його буряковий кулак грізно здіймався над фланелевими снігами.

А гіпербола

Б метафора

В порівняння

Г епітет

1Б 2В 3Г

IV рівень  (Правильна, змістовна, цікава відповідь – 2 бали.)

  1. Напишіть невелике висловлювання (5-8 речень) на одну з поданих тем.
  •   Що мене найбільше вразило в оповіданні Є. Гуцала «Лось» і чому.
  •   Як би я закінчив(-ла) повість М. Вінграновського «Сіроманець»
  •   Як би я закінчив(-ла)  оповідання Гр. Тютюнника «Дивак»

IV. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 На мою думку, я виконав (виконала) контрольну роботу…

V. Домашнє завдання 

1

 

doc
Додав(-ла)
Цибань Тетяна
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
4022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку