Контрольна робота на тему:"Повторення вивченого в 6 класі. Дієприкметник як особлива іорма дієслова ". Пропонуються тестові завдання різних рівнів складності.
І ВАРІАНТ
1. У котрому рядку всі слова іменники?
а) Яблуневий, бігти, вересень; б) чисто, радість, доброта; в) земля, щастя, пісня.
2. Якою частиною мови є виділене в реченні слово? Граніт найчастіше залягає глибоко в землі.
а) прикметником; б) прислівником; в) займенником.
3. У якому рядку допущено помилки в утворенні ступенів порівняння прислівників? а) дружніше, активніше, менш сильно; б) найбільш докладніше, більш натхненніше, найменш швидше; в) найменш красиво, більш грамотно, найупевненіше
4. Визнач групу слів, які є особовими займенниками: а) по-нашому, як-от, будь-де; б) нею, тебе, мені; в) по-моєму, по-вашому, по-твоєму.
5. Вкажи рядок, у якому перераховані всі форми дієслова.
а) дієприслівник, частка, вигук, дієслово, прислівник; б) неозначена, особова, дієприкметник, дієприслівник, сполучник; в) особова, безособова, дієприслівник, неозначена, дієприкметник.
6. Вкажи рядок, у якому всі дієслова одного виду.
а) читати, перечитувати, читали; б) прочитали, зачитались, читав; в) малювали, пекла, замалювали.
7. Списати, вказати всі самостійні частини мови:
Природа наділила нашу Батьківщину сприятливим кліматом, родючими землями з різноманітними надровими багатствами.
8. Утворити видові пари до поданих дієслів:
різати, пекти, утворити, записати, будувати.
9. Записати слова, знявши риску:
котрий/сь, хтозна/що, пів/яблука, кисло/солодкий, жовто/гарячий, аби/хто, воле/любний, шести/поверховий, що/небудь.
10. Визначити вивчені морфологічні ознаки дієслів у реченнях:
З давніх часів людство високо цінувало вміння робити обчислення. Вчені працюватимуть над створенням нового приладу.
11. Утворити всі форми дієслова любити у теперішньому часі.
12. Скласти і записати твір-мініатюру на тему: «Цікава подорож». Використані у тексті дієслова підкресліть.
ІІ ВАРІАНТ
1. Скільки в рядку прикметників:Чудовий, біла, гарно, святе, дощ, радісні.
а) Чотири; б) три: в) п’ять.
2. Якою частиною мови є виділене в реченні слово? Вартовий був балакучий, як перукар або зубний лікар (П. Загребельний).
а) прикметником; б) іменником; в) займенником.
3.У якому рядку всі слова з частками слід писати окремо?
а) будь/який, не/звав, ні/хто; б) казна/як, як/то, як/небудь; в) хай/співає, ти/ж, таки/переміг.
4. Визнач групу слів, які є особовими займенниками:
а) Тут, по-моєму, під; б) нікуди, десь, тут, поруч; в) його, їй, мені; г) по-нашому, як-от, будь-де.
5. Вкажи рядок, у якому правильно вказані види дієслова:
а) повний і неповний; б) недоконаний і доконаний; в) завершений і незавершений.
6. Вкажи рядок, у якому всі дієслова одного виду:
а) терпіти, написати, кричати; б) написати, протерти, розказати; в) співати, переспівати, проспівати.
7. Списати, вказати самостійні частини мови:
Мати дивилась на доньку закохано і замріяно, щось думала світле і бентежне, очі зволожились в матушки.
8. Утворити видові пари до дієслів:
терти, співати, переписати, виконати, думати.
9. Записати слова, знявши риску:
ні/хто, чий/сь, пів/хатини, тепло/холодний, українсько/польський, аби/кому, трьох/річний, котрий/небудь, тепло/хід.
10. Визначити вивчені морфологічні ознаки дієслів у реченнях:
Перша згадка про слово «Україна» датується 1187 роком. Люди розповідали, що прийде велика сила і станеться радість велика на землі.
11. Утворити всі форми дієслова стерегти у теперішньому часі.
12. Скласти і записати твір-мініатюру на тему : «Цікава зустріч ». Використані у тексті дієслова підкреслити.