8 клас
Підсумкова контрольна робота
Варіант I
І рівень ( по 0.5 б.)
1. Усі дієслова початкової форми в рядку
А шаленіти, таланити, говорити, вірити
Б буяння, щастило, скаженіє, керую
В висловлюємося, вирувати, зроблю, говоріть
Г фортунило, правити, ректи, вертаються
2. Укажіть рядок, у якому треба писати окремо НЕ з дієприкметником
А не/вгамовні діти; не/стримані почуття
Б не/вибране поле; не/политі квіти
В не/відредагований учнем твір; не/виправлена вчителем помилка
Г не/загнузданий кінь; не/знайдений предмет
3.Укажіть рядок, у якому є складений іменний присудок
А Увечері місто починає засинати.
Б Цього літа ми будемо відпочивати в Туреччині.
В Чернівці – серце Буковини.
Г Наш клас радий поїхати на екскурсію до Львова.
4. Неузгоджене означення вжито в реченні
А Перше побачення неможливо уявити без квітів.
Б Магазин ліворуч вражає своїми товарами на вітринах.
В Засушений гербарій я використовую протягом зими для аплікацій.
Г Липовий цвіт має духмяний аромат.
5. Непрямий додаток ужито в реченні
А Як на завтра вивчити вірш? Б Не забувайте мобільні телефони.
В Олесю, не забудь купити хліба! Г Я завжди ходжу з друзями гуляти.
6. У реченні « Набрати в рот води та слухати вчителя – такий наказ дав
класний керівник» підмет виражений
А інфінітивом Б фразеологізмом та інфінітивом
В складною власною назвою Г сполученням двох іменників
ІІ рівень (по 1 б.)
7. Установіть відповідність між реченням та способом вираження підмета
1.Четверо хлопців зняли відео про корисний сніданок. А займенник
2.Декламувати поезії – передавати настрій поета. Б прикметник
3.Ти підеш на тренування сьогодні? В інфінітив
4. Черговий не виконав свої обов’язки як слід. Г сполучення слів
Д іменник
8. Установіть відповідність між реченням та способом вираження присудка
1.Наше життя – бурхливий океан. А іменником
2.Небо на сході починає світлішати. Б допоміжне дієслово + інфінітив
3.Мамина усмішка була найчарівніша. В дієслівна зв’язка + прикметник
4.У зимовому парку буду я милуватися
зеленими ялинами.
Г складеною формою майбутнього
часу
Д прикметником
9. Установіть відповідність між видом односкладного реченням та прикладом
1.означено-особове А Снігом замело дорогу.
2.неозначено-особове Б Чесне діло роби сміло.
3.узагальнено-особове В На городі посадили картоплю.
4. безособове Г Шум дерев, спів пташок.
Д Кожного року сіємо хліб у ріллю віковую.
ІІІ рівень (по 1 б.)
Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.
1.Сергій Параджанов, вірменин за походженням, захопив увесь світ фільмом
Тіні забутих предків, зібравши десятки нагород на численних міжнародних
кінофестивалях. 2. Народжена в російському Смоленську Тетяна Яблонська
полонила душі українськими мотивами, від споглядання яких неначебто
очищаєшся й стаєш добрішим. 3. А як не згадати нащадка давнього
грузинського роду Івана Кавалерідзе, талановитого українського скульптора.
4. Головне усім нам робити свою справу з любов’ю, відчувати політ, і тоді
обов’язково мрія здійсниться. (О. Травневий)
10. Укажіть речення, у котрому допущено орфографічну помилку
А 1 Б 2 В 3 Г 4
11. Укажіть речення, у якому потрібно поставити тире між підметом та
присудком А 1 Б 2 В 3 Г 4
12.У другому реченні виділений фрагмент є
А додатком Б підметом В присудком Г обставиною
ІV рівень (3 б.)
Зробіть повний синтаксичний розбір поданого речення: Чудовий піаніст,
Лисенко надзвичайно точно і художньо передав твори Шопена, Шумана,
Ліста