Контрольна робота, 9 кл., ІІ семестр

Про матеріал
контроль знань учнів (біологія, 9 кл.) з тем, які вивчаються у ІІ семестрі, дає можливість не тільки визначити рівень навчальних досягнень учнів з тем, але й проаналізувати, на які питання потрібно звернути увагу під час організації повторення, на останніх уроках вивчення курсу
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології, 9 кл., ІІ семестр

I варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь

1.Вчення про біосферу заснував:

а) І. Мечников; б) С. Навашин; в) І. Шмальгаузен; г) В. Вернадський. 

2. До хемотрофних бактерій належать:

а) сіркобактерії; б) ціанобактерії; в) пурпурні бактерії; г) сапротрофні бактерії.

3. Визначіть, з яких речовин складається оболонка складних вірусів:  

а) білків і ліпідів; б) білків; в) білків і вуглеводів; г) білків, вуглеводів та ліпідів.

4. До соціальних рушійних сил антропогенезу належить:

а) спадкова мінливість;         в) природний;

б) боротьба за існування;      г) праця.

5. Елементарною одиницею еволюції є:

а) організм; б) підвид; в) популяція; г) вид.

6. Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції організмів у певному напрямку:

 а)рушійний; б) розвиваючий; в)стабілізуючий; г)штучний.

7. Назвіть приклад ідіоадаптації:

А) виникнення квітки; б) утворення ластів у ластоногих; в) поява щелеп у хребетних тварин;   г) зникнення кишечнику у стьожкових червів.

8. Сприятливі для організмів певного виду інтенсивності впливу екологічного фактора:

а) зона оптимуму; б) межі витривалості; в) зона максимуму; г) верхня межа витривалості.

ІІ рівень. Виберіть кілька правильних відповідей

1.Укажіть організми, які належать до прокаріотів:

а) стафілококи;  б) віруси; в) пріони; г) ціанобактерії

2. Вкажіть, що впливає на еволюційний процес виникнення нових видів:

а) макроеволюція; б) географічне видоутворення; в) дивергенція; г) елімінація.

3.З’ясуйте, яке значення колообігу речовин у біосфері:

а) забезпечує надходження енергії ззовні; б) підтримує біоритми; в) забезпечує багаторазове використання речовин; г) в основі лежать трофічні зв’язки між організмами.

4. Виберіть морфологічні адаптації в процесі мікроеволюції:

а) мімікрія; б) дрейф генів; в) маскування; г) мутації.

ІІІ рівень. Установіть відповідність та послідовність

1.

1

Співіснування уссурійського тигра та лісового кота

А

Мутуалізм                

2

Мешкання малярійного плазмодія в еритроцитах

Б

Коменсалізм

3

Оселення рачків морських жолудів на тілі китів

В

Паразитизм

4

Мешкання багатоджгутикових одноклітинних тварин

у кишечнику тарганів та термітів

Г

Нейтралізм

2. Визначте послідовність основних подій розвитку життя на Землі:

А виникнення багатоклітинних рослин;

Б поява процесу фотосинтезу;;

В панування насінних папоротей;

Г диференціація тканин, органів рослин;

Д утворення квітки та плодів у квіткових рослин


3.Установіть послідовність переміщення речовин та енергії ланок ланцюга живлення від продуцента до редуцента:

а) спориш; б) аспергіл; в) лисиця; г) кролик.

ІV рівень.

1. Порівняйте біологічний прогрес та біологічний регрес.

2. Доведіть зв’язок організмів із середовищем існування.


Контрольна робота з біології, 9 кл., ІІ семестр

IІ варіант

І рівень. Виберіть одну правильну відповідь

1. Зазначте органели, спільні для клітин прокаріотів та еукаріотів:

а) ядро, б) ЕПС, в) мітохондрії, г) рибосоми.

2. Зазначте чим ціанобактерії відрізняються від інших бактерій:

а) наявністю ядра, б) здатністю до фотосинтезу, в) наявністю хлорофілу, г) наявністю мітохондрій.

3. Виберіть гомологічні органи:

а) крила кажанів та крила комах, б) крила кажанів та плавці китів,

в) зябра річкового рака та річкового окуня, г) вусики гороху, вуса суниці.

4. Чим визначають межі біогеоценозу:

а) межами певного тваринного угруповання, б) межами певного рослинного угруповання, в) довільно, г) чітких меж не існує.

5. Визначте як називають фактори неживої природи:

а) абіотичні, б) біотичні, в) антропогенні, г) антропічні.

6.Назвіть тварин, які живляться рослинами:

а) некрофаги; б) копрофаги; в) фітофаги; г) дендритофаги.

7.З’ясуйте, що є умовою існування для будь – якого біогеоценозу:

а) наявність продуцентів; б) наявність хижаків; в) наявність консументів вищих порядків; г) наявність організмів водного середовища.

8. Відновлення природної рослинності після певних порушень, наприклад відновлення лісу після пожежі це: а)  первинна сукцесія; б) вторинна сукцесія; в) адаптація; г)регенерація

ІІ рівень. Виберіть кілька правильних відповідей

1.Укажіть організми, які належать до прокаріотів:

а) бацили; б) віруси; в) слизовики; г) ціанобактерії

2. Зазначте неклітинні форми життя, які складаються лише з білків без нуклеїнової кислоти або з одно ланцюгової кільцевої РНК, що не кодує білків:

а) бактеріофаги; б) пріони г) віроїди; в) ВІЛ.

3. Гомологічними органами є:

а) кінцівки кішки і людини; б) крила метелика і кажана; в) подібність форми тіла у ластоногих і риб;г) кореневище пирію і бульби картоплі.

4. Сукупність організмів різних видів, які взаємодіють між собою із фізичним середовищем існування, завдяки чому виникає потік енергії, який створює певну трофічну структуру і забезпечує колообіг речовин усередині системи це:

а) угруповання; б) популяція; в) екосистема; г) біогеоценоз.

ІІІ рівень.

1. Установіть відповідність

1

Таксон.найвищого рангу, що включає декілька царств

А

віруси

2

Наука, що вивчає закономірності розвитку органічного світу.

Б

Система органічного світу

3

розподіл на групи всіх живих істот з урахуванням їхньої спорідненості та використанням систематичних категорій

В

домен

4

неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами

Г

філогенія

2. Визначте відповідність:

1) ароморфоз; 2) ідіоадаптація; 3) загальна дегенерація; 4) рудимент

А чотирикамерне серце у птахів Б дзижчальця у мух В відсутність кишечнику у стьожкових червів Г різноманітна форма квіток у покритонасінних Д хвостатість у людини

3.Установіть послідовність переміщення речовин та енергії ланок ланцюга живлення від продуцента до редуцента: а) овес; б) пеніцил; в) миша; г) змія.

ІV рівень.

1. Що обєднує та вирізняє археєв та бактерії?

2. Чому стабільність екосистем залежить від біорізноманіття?

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
15 липня 2021
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку