Вчитель ВІКТОРІЯ ДМИТРІВНА АЛЬБЕРТ
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №1 (тестові завдання)
ПОВТОРЕННЯ. ПРЯМА І НЕПРЯМА МОВА
1. Укажіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено: А. Боже, яка краса! Обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена. Б. Ми з дітьми йдемо до жінок, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? В. Не кидайте хлібом, він святий в суворості ласкавій, бувало, каже дід малечі кучерявій. Г. Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок…
2. Укажіть речення, яке відповідає схемі «П!»-а. (окремі розділові знаки пропущено): А. Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремне. Б. На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й зверни в наш двір. В. Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів і радий, що зрозумів вчасно. Г. Вмивайся, вмивайся, дитино! Квапить мене мати.
3. Укажіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові розставлено правильно: А. «З щастя та горя скувалася доля»- каже людська поговірка. Б. «Ну,добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів». В. Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!». Г. «Леоніде, - Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?
4. Укажіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою: А. Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок. Б. Бабуся попросила внука, щоб сходив до аптеки за ліками. В. Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво. Г. Золота рибка запитала дідуся, чому йому треба.
5. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.
1. пряма мова 2. діалог 3. непряма 4. цитата
6. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено) та прикладами.
1. А: «П». 2. «П? – а. – П!» 3. «П, - а.- П?» 4. «П?» - а.
7. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.
1. кома 2. тире 3. двокрапка 4. крапка
8. Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено). Виконайте подані до нього завдання.
Легенда про зозулю
(1) Про зозулю складено багато пісень та легенд. (2) Розповідають, що жила дівчина, яка називалась Зозуля, розумна, вродлива, тільки лінива дуже. (3) Якось послала мати свою Зозулю брати льон під лісом, а та льон не брала, вилізла на дуба, сіла на гілку крислату і до хлопців: Ку-ку Ку-ку. (4) А мати зварила обід та й теж пішла в поле доцці допомагати. (5) А кувала б ти, дочко, доки світу й сонця закляла мати, коли побачила, що її Зозуля на дубі сидить. (6) Як почула дівчина, що в неї від прокльону материного крила почали рости, заплакала й полетіла. (7) Але і птахою Зозуля залишилася ледачою: гнізда не в’є, дітей не годує, лишень літає лісами, роки людям рахує, сміється, дівчатам каже, що вони заміж підуть.
- Познач речення, у якому допущено орфографічну помилку.
- Позначте речення, яке відповідає схемі «П!» - а.
9. Складіть твір – роздум (8-10 речень) на тему «Рідна земля лікує душу», увівши різні конструкції: пряма мова до і після слів автора, слова автора всередині прямої мови.