КОНТРОЛЬНА РОБОТА ДЛЯ УЧНІВ 4 КЛАСУ
Аудіювання
Груші — дві і одна
Якось ми з Оксаною сиділи на лаві у сквері. Повз нас стежкою пройшла бабуся. В одній руці вона несла кошик з грушами, другою спиралася на палицю.
Спіткнулася бабуся і мало не впала. А кошик не втримала, випустила з рук, і груші розсипалися.
— От лихо! — скрушно зітхнувши, мовила бабуся і заходилася збирати груші.
Тільки їй, старенькій, дуже важко було нахилятися. Та вона ще й недобачала: мацає, мацає рукою навколо себе, аж поки знайде якусь грушу.
Я підійшов до бабусі і почав показувати, де вони лежать.
— Ось... ось... — тикав пальцем. А коли бабуся мацала не там, куди показував, то аж сердився: — Та не там! Ось тут!
До нас підбігла Оксана. Вона не стала підказувати. Присіла навпочіпки, швиденько зібрала груші у фартушок і висипала в кошик.
Спасибі, дітки, що помогли, — подякувала бабуся і простягнула нам груші.
— Це тобі, дівчинко, — бабуся дала Оксані дві здоровенні з рум’яними боками груші. — А це тобі, хлопчику...
В руці у мене опинилася одна груша, також велика й рум’яна. Бабуся ще раз подякувала, попрощалася й пішла далі.
Ми раді були. Одразу ж побігли додому розповісти мамі, як допомогли старенькій.
Мама теж раділа, що в неї такі виховані та чемні діти.
— Молодці, молодці! — хвалила. А потім помітила, що в Оксани дві груші, а в мене одна. Вона з подивом дивилася на мене.
— Ти уже встиг з’їсти другу?
— Ні, не їв, — відповів я. — Бабуся дала Оксані дві, а мені тільки одну.
— Чого ж це? — не зрозуміла мама.
— Не знаю... Може, тому, що Оксана дівчина, або тому, що мала? Я здвигнув плечима.
— Та ні, тут щось не те, — не погодилась мама. — Ану розкажіть докладніше, як ви допомагали бабусі. І ми розповіли.
— Отепер мені зрозуміло, чому вона тобі, Ромо, тільки одну грушу дала, — сказала мама. — А могла б зовсім не давати.
— Чому? — зніяковів я.
— А ти сам добре поміркуй, — відповіла мама.
За Борисом Комарем
1. Від чийого імені ведеться розповідь у творі?
А від імені Оксани Б від імені хлопчика В від імені бабусі
2. Що трапилося з бабусею?
А їй стало погано Б бабуся загубила гаманець
В вона спіткнулась і мало не впала
3. Що було в кошику у старенької?
А груші Б яблука В овочі
4. Чому мама раділа?
А бо її діти повернулися додому Б бо в неї такі виховані та чемні діти
В бо їй було самій приємно допомогти бабусі
5. Якою описує автор бабусю у творі?
6. Як бабуся віддячила дітям за допомогу?
8. Як ти вважаєш, чи справедливо бабуся розподілила груші між дітьми? Обґрунтуй свою відповідь.