К. р.№ 2 «Біологічні основи здорового способу життя» 1Варіант
1 рівень. 1. Статевим шляхом може передаватися: а) грип; б)малярія; в) гепатит В; г)сонна хвороба
2. Виберіть не правильне твердження про здоров’я: а) однією із складових соціального здоров’я є вміння порозумітися з іншими; б)здоров’я – це стан, коли людина не має інфекційних хвороб; в)психічно здорова людина здатна переносити стресове напруження; г)артеріальний тиск 120/80 мм.рт.ст відповідає фізичним критеріям здоров’я.
3. Цироз печінки проявляється в: а) зменшенні кількості речовин, що утворює печінка; б)погіршення кровотворення в печінці; в) відмерлі клітини заповнюються волокнистою сполучною тканиною; г)зменшення розмірів печінки.
4. Які з перелічених органів не відносять до імунної системи? а)тимус; б)печінка; в) селезінка; г) мигдалини.
5. Який білок виробляється лейкоцитами внаслідок потрапляння до організму антигенів? а) міозин б) кератин, в) інтерферон; г)гемоглобін
6. Вкажіть вид імунітету, який виникає внаслідок щеплення: а)природний пасивний б)природний активний в)штучний активний г)штучний пасивний
2 рівень 7. ДВТ: імунітет, стрес, антиген.
8. Встановіть відповідність:
1 стан довкілля А. застаріле рентген-обладнання
2 мед. обслуговування Б. використання в с/г гербіцидів
3спадковість В. відмова від вакцини
4соціальні умови Г. нерегулярний рух гром.транспорту
5. спосіб життя Д. алель гемофілії в генотипі
3 рівень 9. Негативний вплив на здоров’я алкоголю. (розглянути всі складові здоров’я, та різні системи організму людини)
10. Проаналізуйте стадії стресу. Яке біологічне значення стресу.
4 рівень 11. Порівняйте специфічний та неспецифічний гуморальний імунітет.
12. Яке значення статевої культури для забезпечення здорового способу життя?
К. р.№ 2 «Біологічні основи здорового способу життя» 2Варіант
1 рівень. 1.Однією із складових психічного здоров’я людини є: а)відсутність фізіологічних порушень у роботі мозку, б)м’язова витривалість, в)уміння знаходити спільну мову з оточуючими, г)навички емоційного самоконтролю.
2. Статевим шляхом може передаватися: а) ГРВІ; б) папілома вірус людини; в) гепатит А; г) малярія.
3. Передозування наркотиками небезпечне: а)розвитком синдрому відмови, б)розвитком ВІЛ-інфекції, в)надмірним навантаженням на організм, г)руйнуванням нейронів.
4. Які з перелічених органів не відносять до імунної системи? а)апендикс; б)лімфатичні вузли; в) аденоїди; г) підшлункова залоза.
5. Клітинний імунітет забезпечується: а) Т-лімфоцитами; б)еритроцитами; в) В-лімфоцитами; г) еритроцитами та лейкоцитами.
6. Вкажіть вид імунітету, який виникає внаслідок введення сироватки: а)природний пасивний б)природний активний в)штучний активний г)штучний пасивний
2 рівень 7. ДВТ: вакцина, стресори, антитіло.
8. Встановіть відповідність:
1 гігієна А. допомога у вирішенні питань з самореалізацією
2 дієтологія Б. запобігання перенесення вірусів через держ. кордон
3 епідеміологія В. алель глухоти в генотипі
4 психотерапія Г. норми безпечного складу повітря
5. генетика Д. енергетична цінність харчового раціону
3 рівень 9. Негативний вплив на здоров’я тютюнопаління. (розглянути всі складові здоров’я, та різні системи організму людини)
10. Проаналізуйте процес формування стрес-реакції. Які системи організму в цих процесах задіяні.
4 рівень 11. Порівняйте специфічний та неспецифічний клітинний імунітет.
12. Питання грамотного регулювання народження дитини має соціальне, економічне, біологічне і медичне значення. Поясніть це.