Контрольна робота з біології 8 клас
«Сенсорні системи»
І рівень. Завдання 1-12 мають по чотири варіанти відповіді. У кожному завданні лише одна правильна. (по 0,5 балів, всього 6 балів)
-
Яка частина ока НЕ заломлює світло:
-
кришталик;
-
сітківка;
-
рогівка;
-
склисте тіло.
-
Чітке фокусування зображення на сітківці – це:
-
адаптація;
-
асиміляція;
-
акомодація;
-
астигматизм.
-
Зображення на сітківці буде:
-
дійсним, перевернутим, зменшеним;
-
перевернутим, зменшеним, правдивим;
-
дійсним, кольоровим, зменшеним;
-
дійсним, перевернутим, рівномірним.
-
Склерою називають оболонку ока:
-
сітківку;
-
судинну;
-
білкову;
-
райдужну.
-
До допоміжних органів зору НЕ належать:
-
слізна залоза;
-
носослізний канал;
-
склисте тіло;
-
повіки.
-
Біль – це:
-
особливість організму, яка постійно супроводжує людину;
-
це не важлива особливість організму;
-
це особливість організму, до якого людина звикає;
-
це важливий сигнал тривоги для організму.
-
Завитка знаходиться в:
-
зовнішньому вусі;
-
середньому вусі;
-
внутрішньому вусі;
-
особливому вусі.
-
Смакове відчуття «як у оцту» - це:
-
солоне;
-
кисле;
-
солодке;
-
гірке.
-
Вестибулярний апарат представлений:
-
трьома кісточками середнього вуха;
-
трьома півколовими каналами;
-
двома півколовими каналами;
-
завитком.
-
Частина ока за якою можна ідентифікувати людину. Аналогічна до відбитків пальців.
-
сітківка;
-
кришталик;
-
горівка;
-
райдужна оболонка.
-
Зона кори головного мозку, яка відповідає за сприйняття зору:
-
скронева;
-
потилична;
-
тім’яна;
-
лобова.
-
Найбільшу різноманітність рецепторів має:
-
око;
-
вухо;
-
ніс;
-
шкіра.
ІІ рівень. Завдання 13, 14 на встановлення відповідності, 15 - послідовності (по 1 балу, всього 3 балів)
13. Встановіть відповідність між видом рецептора та аналізатором:
1. Хеморецептори А. Нюховий
2. Фоторецептори Б. Температурний
3. Терморецептори В. Дотиковий
4. Механорецептори Г. Зоровий
14.Встановіть відповідність між захворюванням та сенсорною системою до якої воно належить:
1. Агевзія А. Зору
2. Кон’юнктивіт Б. Рівноваги
3. Отит В. Смаку
4. Морська хвороба Г. Слуху
15. Установіть послідовність проходження звукових коливань, які отримує людина з довкілля.
Стремінце, барабанна перетинка, слуховий нерв, молоточок, вушна раковина, коваделко, кортіїв орган, слуховий прохід, скронева частина головного мозкумолоточок, завитка.
ІІІ рівень. Завдання 16 - 18 відкритого типу (по 1 балу, всього 3 балів)
16. Які основні гігієнічні вимоги для збереження зору?
17. Взаємозв’язок нюхової сенсорної системи з іншими системами організму.
18. В чому проявляються компенсаторні можливості сенсорних систем.