Контрольна робота з біології на тему "Членистоногі. Молюски". Містить завдання чотирьох рівнів складності.
Контрольна робота
з біології
за темою: "Членистоногі. Молюски"
І рівень (3 бали)
Оберіть серед поданих варіантів по одному правильному (Кожне завдання 0,5 балів)
1. Скільки ходильних ніг у павуків:
а) 10,
б) 8
в) 6
2. Тіло комах складається з таких відділів:
а) голова, груди, черевце;
б) головогруди, черевце;
в) голова, грудочеревце;
3. Черевоногі молюски пересуваються:
а) за допомогою мускулистої ноги;
б) за допомогою щупалець і води, що виштовхується з мантійної порожнини;
в)не пересуваються;
г) за допомогою мускулистої ноги і щупалець.
4. Черепашку, утворену двома стулками, мають:
а) перлівниця, беззубка, мідія;
б)ставковик, котушка, рапана;
в) кальмар, каракатиця, восьминіг;
г) слимак, виноградний равлик.
5. Для членистоногих притаманний такий тип симетрії:
а) двобічна симетрія;
б) радіальна симетрія;
в) відсутність симетрії.
6. Дихальна система ракоподібних складається з:
а) трахей;
б) легень;
в) зябр;
ІІ рівень (3 бали)
(Кожне завдання 1,5 балів)
7. Заповніть таблицю - розподіліть ознаки, які відповідають класам членистоногих: а) 3 пари ходильних ніг; б)дві пари вусиків; в) 6-8 простих очей; г) здатність до польоту; д) зовнішнє травлення,; е) перша пара кінцівок має клешні; є)дихають зябрами; ж)складні фасеткові очі; з)плетуть ловильні сітки; и)покриви тіла мають в складі вапно; і)найбільша за чисельністю група тварин; ї)мешкають в усіх чотирьох середовищах існування.
Ракоподібні |
Павукоподібні |
Комахи |
|
|
|
8. Установіть відповідність між органами Ставковика великого, що позначені на малюнку цифрами, та їхніми назвами, що позначені буквами:
а) щупальця;
б) черепашка;
в) нога;
г) голова.
ІІІ рівень (3 бали)
9. Дайте визначення термінам (кожен термін - 1 бал)
а) мушля - це...
б) лялечка - це...
в) хеліцери - це...
ІV рівень (3 бали)
10. Порівняйте будову і життєдіяльність павукоподібних і ракоподібних за планом:
- середовище існування
- зовнішня будова (відділи тіла та ін.)
- внутрішня будова
- розмноження та розвиток
- особливості життєдіяльності.
Зробіть акцент на спільних і відмінних рисах.