Тема: Різноманітність амфібій, їх роль у природі та значення у житті людини.

Про матеріал
- поурочні плани, які містять найрізноманітніші форми і методи роботи;
Перегляд файлу

УРОК 23

Тема: Різноманітність амфібій, їх роль у природі та значення у житті людини.

Мета: ознайомити учнів з особливостями розмноження та розвитку амфібій, сезонними явищами в їхньому житті; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Тип уроку: комбінований.

Форми та методи: наочні та словесні, тестова перевірка знань, методи: "Навчаючись - вчуся, "Мозкова атака"; вправа "Світлофор", чайнворд.

Основні терміни і поняття:  резонатори, кладка, пуголовок, метаморфоз, нерест.

Обладнання: саморобна таблиця: "Сезонні явища в житті земноводних", малюнки в підручнику, комп’ютер.

 

Від нежданого приходу

 вона хутко скаче в воду.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Психологічний тренінг "Очікування від уроку".

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Експрес-тести.

1. Земноводні мешкають:

а) на суходолі;

б) у воді;

в) на суходолі та у воді;

г) в повітрі.

2. Активність жаби залежить від:

а) наявність вологи;

б) температури;

в) світла;

3. Для представників класу Земноводні характерно:

а)  п'ятипалі кінцівки;

б)  легені;

в) двокамерне серце;

г)  трикамерне серце; ґ) два кола кровообігу.

4. Відділи тіла земноводних:

а)  голова;

б)  тулуб;

в) кінцівки;

г)  шия;

ґ) хвіст.

5. Шкіра земноводних:

а) суха;

б) багата на залози;

в) з роговими лусками;

г) волога;

ґ) з кістковими лусками.

6. Органи руху земноводних:

а) кінцівки;

б) перетинки між пальцями;

в) хвіст;

г) м'язи.

7. Скелет земноводних складається зі:

а)  скелета тулуба;

б)  скелета плавців;

в)  скелета голови;

г)  скелета кінцівок;

ґ) скелета поясів кінцівок;

д) хребта.

8. Передні кінцівки земноводних складають­ся із:

а)  заплесна;

б)  передпліччя;

в)  кисті;

г)  плеча;

г)  зап'ястка;

д) стопи.

9. Травна система земноводних має особливості (порівняно з рибами):

а)  наявність ротоглоткової порожнини;

б) є зуби і язик;

в)  слина містить ферменти;

г)  відсутні смакові бруньки;

ґ) є клоака.

10. Кровоносна система земноводних має:

а) двокамерне серце;

б)  трикамерне серце;

в)  незамкнена;

г) одне коло кровообігу;

ґ) два кола кровообігу.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель підводить учнів до вивчення теми, ставлячи такі запитання:

  1. Які ви знаєте типи запліднення.
  2. Що таке "метаморфоз"?
  3. У чому полягає біологічна суть розмноження?

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

 

V. Надання необхідної інформації.

1. Земноводні – роздільностатеві тварини.

2. Запліднення в більшості зовнішнє.

3. Розмноження земноводних здійснюється за допомогою ікри.

4. Протоки статевих залоз відкриваються в клоаку.

 

VІ. Інтерактивна вправа.

Метод "Навчаючись -  вчуся".

Клас ділиться на групи, які отримують завдання і працюють з додатковою літературою. Після вивчення групи обмінюються інформацією.

 

І група.

 Основні стадії розвитку земноводних.

 

 

ІІ група.

 Сезонні явища в житті земноводних.

Сезонні явища.

 

 

 

 

Метод "Мозкова атака".

Проблемне запитання.

Що спільного і відмінного у розмноженні та розвитку риб і земноводних?

 

VІІ. Рефлексія.

1. Гра "Вірю – не вірю"

 

1). Шкіра земноводних гола, багата на залози. (Вірю).

2). Земноводні мають двокамерне серце та два кола кровообігу (Не вірю).

3). Дихають за допомогою легенів та через шкіру (Вірю).

4). Клоака у цих тварин відсутня (Не вірю).

5). Амфібії мають внутрішнє та середнє вухо (Вірю).

6). Очі захищені повіками (Вірю).

7). Мозок у земноводних розвинутий краще, ніж у риб (Не вірю).

http://oksanavorobyova.ucoz.ru/_si/0/84966.jpg8). У земноводних відсутній сечовий міхур (Не вірю).

9). Личинка жаби – пуголовок, дихає легенями (Не вірю)

10). Земноводні – роздільностатеві тварини (Вірю)

 

2. Порівняння рядів класу Земноводні.

Користуючись підручником, додатковою літературою заповніть таблицю:

 

 

Хвостаті

Безхвості

Безногі

1. Представники.

 

 

 

 

2. Характерні особливості зовнішньої та внутрішньої будови.

 

 

 

3. Значення в екосистемах та житті людини.

 

 

 

 

VІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання і мотивація.

  

IX.       Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал. Пізнавальне завдання: зібрати народні прикмети, легенди про земноводних. 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку