5 березня о 18:00Вебінар: Дизайн продуктивного уроку біології

Контрольна робота для 11 класу "Систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики"

Про матеріал

Контрольна робота містить тестові завдання (з вибором однієї правильної відповіді, кількох правильних відповідей, встановлення відповідності), а також практичне завдання ( поставити розділові знаки, зробити синтаксичний розбір складного речення) з теми "Систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики". Відповідає вимогам програми.

Перегляд файлу

Систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації  і  стилістики                                                                 

Завдання з вибором однієї правильної відповіді                                       (3б)

1. Складним є речення:

а) Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.
б) На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
в) Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
г) Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

2. Тире потрібно поставити між частинами складносурядного речення (розділові знаки не розставлено):

а) Сині роси зблискували на травах і сонце купалося на левадах.
б) Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.
в) На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
г) Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

3. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):

а) На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
б) І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
в) Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
г) Мені потрібне слово а не слава.

4. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати:

а) так що настрій зіпсувався на цілий день;
б) проте погода посприяла нам і цього разу;
в) й обговорювати можливі перешкоди;
г) передчуваючи серйозні ускладнення.

5. Складнопідрядне речення з підрядним порівняльним:

а) А доки є пісня, нікому не вдасться захмарити небо моєї душі.
б) Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина.
в) Духовність — озонова пелюстка, що так бережно огортає планету й не дає

    зруйнувати життя.
г) Народе мій, як добре, що ти у мене є.

6. Виділіть складнопідрядне речення, у якому засобом зв’язку є

    сполучник.

а) Де молодий вогонь, що серце пік?
б) У карих очах було стільки щастя, що Оксані за цілий вік не вичерпати  його.
в) Збратав нас труд, що творить чудеса.
г) Історія, що сколихнула душу, здається мені дуже значущою.

Завдання з вибором кількох правильних відповідей                                       (1б)

7. Укажіть, у яких складносурядних реченнях кому поставлено помилково:

а) Миші бігали по помості, а мухи покинули хати і своїм гудінням не

     ворушили мертвої тиші.

б) Надворі вже був день, але крізь густу мряку годі було на кілька кроків

    людей     пізнати.
в) А тепер чого так серед ночі море плаче, й темрява тремтить?
г) Взимку їхній палац із білими колонами здається казковою будовою, лише

   неприємне враження справляє чавунний змій у басейні.
д) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї!

   Завдання на встановлення відповідності

8. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:                                                                          (2б)

Розділовий знак

Речення

1 тире

а) Така судьба усіх співців чудових їх тернами

     увічнює життя.

2 кома

б) Уже й череда перейшла і тільки шляхом ледве

    плуганились дві корови, одбившись од череди.

3 двокрапка

в) Земля ледачого не любить вона проворного

    голубить.

4 крапка з комою

г) На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.

 

д) Не буде рук  обнімемось крилами.

9. Установіть відповідність між видами СПР  та  їх прикладами:         (3б)

Складнопідрядне речення

Приклад

1. означальне

а) Зласкався, доле, над моїм народом, щоб він

    не дався знівечить себе.

2. з'ясувальне

б) Століттями мова народу була  тією рікою,

    яку  ми називаємо поезією.

3. обставинне умови

в) Не врятував тебе я, Україно, і не врятую, хоч

    кричи на ґвалт.

4. обставинне мети

г) Пам'ятай, що легко нам усім буває сплутать

    щирість і підступність.

5. обставинне допустове

д) Людина відчуває свою слабкість тоді, коли її

    покидають надії.

6. обставинне часу

е) Якщо сьогодні я прийду до неї, вона мене

    візьме  в Київ.

10. Зробіть синтаксичний розбір речення (поставте розділові знаки, підкресліть члени речення, надпишіть частини мови, дайте характеристику конструкції  та її частинам)                                                                            (3б)      

Слова в рядках  це давній  спів громів  що  відгриміли.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ксьонз Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 березня 2018
Переглядів
16787
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку