Урок "Приголосні звуки".1 клас

Про матеріал

Конспект уроку з "Навчання грамоти "(українська мова) в 1 класі містить у собі файли з презентацією. Розроблено для дітей з достатьньо-середнім рівнем навчання.

Перегляд файлу

Кремінська обласна загальноосвітня санаторна школа – інтернат  І – ІІІ ступенів

 

 

 

Тема. Приголосні звуки.

 

Мета. Повторити знання учнів про приголосні звуки; вдосконалювати навички письма під диктовку; списування з друкованого шрифту;

розвивати звязне мовлення; розширювати словниковий запас;

виховувати допитливість, спостережливість, любов до української мови.

 

Обладнання. Плакати, картки для індивідуальної роботи, сигнальні картки, предметні малюнки, мультимедійне обладнання, робочий зошит, Т.Д.Захарійчук Українська мова (післябукварна частина) 1 клас.

 

 

Тип уроку: комбінований.

 

 

 

                                                                                                              Відкритий урок з навчання

                                                                                     грамоти (письмо)

                                                                                            підготувала і провела

                                                                                 вчитель 1 класу

                                                                                Ткаченко О.М.

 

 

 

 

 

 

2016-2017 н.р.

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Вже дзвоник пролунав,на урок нам дав сигнал.

Сядьте рівно на стільці,бачу всі ви-молодці.

Девіз готові проказати?

ДІТИ : Вчимося правильно писати!

  • Зараз згадаємо правила роботи на уроці.

ДІТИ : Слухай вчителя уважно,

            Та веди себе поважно,

            Щоб зуміти все зробити,

            Та все добре зрозуміти.

На уроці не гукай,завжди руку піднімай.

Там,де шум і крик буває,працездатності немає.

ІІ .  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1.Повторення вивченого про звуки і букви.

- Які є форми мовлення? (усне,писемне)

- З чого складається мовлення? (з речень)

- З чого складаються речення? (зі слів)

- Як починаємо писати речення? (з великої букви)

- Які знаки можуть стояти в кінці речення? (крапка,знак оклику,знак питання)

- Як пишуться слова в реченні? (окремо)

- З чого складаються слова? (зі звуків)

- Якими є звуки за звучанням? (голосні та приголосні)

- Скільки є голосних звуків? ( шість)

- Якими можуть бути приголосні звуки? ( тверді, м,які, глухі,дзвінкі)

-Чим позначаємо звуки на письмі? (буквами)

2. Мовні ігри.

1) Гра «Заміни букву,щоб вийшло слово».

Файл 1.  З О – метал,яким паяють,його люди добре знають.

                О  на С  зміни,з ним ти речення склади. (Олово –слово)

2) Гра «Нові слова».

- Переставте букви, щоб отримати нове слово.

Наприклад : Осел – село.

Файл 2.  Гори - …(роги) ; тіло - ….(літо); лови – …(воли), сосна -….(насос).

 

3. Повторення правил сидіння за партою.

Зошит свій я відкриваю,навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно ,не зігнусь.

Буду я писати вправно,до роботи я берусь.

4. Закріплення навичок письма вивчених букв.

- Один з учнів буде писати біля дошки, інші в зошиті.

Письмо великих букв Л,А,М,Г,П,Т,Б.

  • Назовіть слова,які починаються на ці букви.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5.Словникова робота.

( На дошці напис на картках,малюнки)         ІМ’Я    ЇЖАК

  • Що позначають ці назви?
  •  Яка орфограма у слові ім,я? (пишемо апостроф)
  • Як пишемо імена людей?
  • Як напишемо слово їжак? ( з букви ї )
  • Які два звука на початку слова позначає буква ї ? ( й,Ї )

Не плутайте,будь ласка.

Запишіть ці слова у зошит. Пишемо з нового рядочка,перше слово з великої букви,друге з маленької.

ІІІ.  ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Напишіть каліграфічно :  Аз  виразно

  1. Робота з підручником.
  • Відкрийте підручники на с.6, з.1

Розшифруйте тему уроку: прочитайте кожну другу виділену букву.

П  в р к и м г у о к л і о н с к н ї і     з ф в с у л к а и

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава.

Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,

Мовних скарбів пребагато, ми з вами зберемо.

Будуть в ній знання й уміння,правила й завдання.

Думки вашої творіння і оповідання,

І пісні й загадки ваші, й власна ваша казка.

Тему нашого уроку послухайте, будь ласка. (Слайд 3.)

  • Спостерігайте за вимовою приголосних звуків. При їх творенні струмінь повітря зустрічає перепони. Приголосні звуки складаються з шуму або з шуму з голосом.

Слайд 4.

  • Які бувають звуки?

Слайд 5.

Букви і звуки навчись розрізняти.

  1. Робота з карточками.

У вас на партах лежать карточки з буквами. Назвіть букви,що позначають приголосні звуки. (Називають по черзі).

  • Яка буква позначає два звуки? ( Щ )
  • Яка буква позначає завжди м,який звук? ( Й )
  • Які букви позначають дзвінкі звуки?
  • Які букви позначають глухі звуки?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (відео)

4.Виконання письмових вправ.

Завдання 2. (за підручником)

Завдання 3.( За вибором 2)

Завдання 4. Спишіть текс, вставляючи слова з довідки.

Завдання 5. (1)

5.Спілкуймося красно.

- Прочитайте пораду.

- Що таке дикція?

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Мовленнєва діяльність.

Гра « Здогадайся, що це?»

Роботящі, золоті, невтомні, умілі, мамині……(руки). Слайд 6.

Щедра,багата,хлібна,квітуча,барвиста,родюча…(земля) Слайд 7.

Милозвучна, пісенна, мила, дзвінкоголоса, чудова,рідна…(мова) Слайд8

  2.Словниковий диктант.(Якщо залишиться час)

Орел,степ,клен,весна,лелека,колесо,летів,Олена.

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

- На які дві групи поділяються всі звуки в українській мові?

- Яка з цих груп менша, а яка більша?

- Чим голосні відрізняються від приголосних?

- На які групи поділяються приголосні звуки?

- Назвіть дзвінкі приголосні,глухі приголосні.

- Що нового дізналися?

- Що розповісте батькам?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Домарацька Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2018
Переглядів
11081
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку