Конспект уроку з "Навчання грамоти "(українська мова) в 1 класі містить у собі файли з презентацією. Розроблено для дітей з достатьньо-середнім рівнем навчання.
Кремінська обласна загальноосвітня санаторна школа – інтернат І – ІІІ ступенів
Тема. Приголосні звуки.
Мета. Повторити знання учнів про приголосні звуки; вдосконалювати навички письма під диктовку; списування з друкованого шрифту;
розвивати зв’язне мовлення; розширювати словниковий запас;
виховувати допитливість, спостережливість, любов до української мови.
Обладнання. Плакати, картки для індивідуальної роботи, сигнальні картки, предметні малюнки, мультимедійне обладнання, робочий зошит, Т.Д.Захарійчук Українська мова (післябукварна частина) 1 клас.
Тип уроку: комбінований.
Відкритий урок з навчання
грамоти (письмо)
підготувала і провела
вчитель 1 класу
Ткаченко О.М.
2016-2017 н.р.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Вже дзвоник пролунав,на урок нам дав сигнал.
Сядьте рівно на стільці,бачу всі ви-молодці.
Девіз готові проказати?
ДІТИ : Вчимося правильно писати!
ДІТИ : Слухай вчителя уважно,
Та веди себе поважно,
Щоб зуміти все зробити,
Та все добре зрозуміти.
На уроці не гукай,завжди руку піднімай.
Там,де шум і крик буває,працездатності немає.
ІІ . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
1.Повторення вивченого про звуки і букви.
- Які є форми мовлення? (усне,писемне)
- З чого складається мовлення? (з речень)
- З чого складаються речення? (зі слів)
- Як починаємо писати речення? (з великої букви)
- Які знаки можуть стояти в кінці речення? (крапка,знак оклику,знак питання)
- Як пишуться слова в реченні? (окремо)
- З чого складаються слова? (зі звуків)
- Якими є звуки за звучанням? (голосні та приголосні)
- Скільки є голосних звуків? ( шість)
- Якими можуть бути приголосні звуки? ( тверді, м,які, глухі,дзвінкі)
-Чим позначаємо звуки на письмі? (буквами)
2. Мовні ігри.
1) Гра «Заміни букву,щоб вийшло слово».
Файл 1. З О – метал,яким паяють,його люди добре знають.
О на С зміни,з ним ти речення склади. (Олово –слово)
2) Гра «Нові слова».
- Переставте букви, щоб отримати нове слово.
Наприклад : Осел – село.
Файл 2. Гори - …(роги) ; тіло - ….(літо); лови – …(воли), сосна -….(насос).
3. Повторення правил сидіння за партою.
Зошит свій я відкриваю,навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю, сяду рівно ,не зігнусь.
Буду я писати вправно,до роботи я берусь.
4. Закріплення навичок письма вивчених букв.
- Один з учнів буде писати біля дошки, інші в зошиті.
Письмо великих букв Л,А,М,Г,П,Т,Б.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5.Словникова робота.
( На дошці напис на картках,малюнки) ІМ’Я ЇЖАК
Не плутайте,будь ласка.
Запишіть ці слова у зошит. Пишемо з нового рядочка,перше слово з великої букви,друге з маленької.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Напишіть каліграфічно : Аз виразно
Розшифруйте тему уроку: прочитайте кожну другу виділену букву.
П в р к и м г у о к л і о н с к н ї і з ф в с у л к а и
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава.
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато, ми з вами зберемо.
Будуть в ній знання й уміння,правила й завдання.
Думки вашої творіння і оповідання,
І пісні й загадки ваші, й власна ваша казка.
Тему нашого уроку послухайте, будь ласка. (Слайд 3.)
Слайд 4.
Слайд 5.
Букви і звуки навчись розрізняти.
У вас на партах лежать карточки з буквами. Назвіть букви,що позначають приголосні звуки. (Називають по черзі).
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (відео)
4.Виконання письмових вправ.
Завдання 2. (за підручником)
Завдання 3.( За вибором 2)
Завдання 4. Спишіть текс, вставляючи слова з довідки.
Завдання 5. (1)
5.Спілкуймося красно.
- Прочитайте пораду.
- Що таке дикція?
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
Гра « Здогадайся, що це?»
Роботящі, золоті, невтомні, умілі, мамині……(руки). Слайд 6.
Щедра,багата,хлібна,квітуча,барвиста,родюча…(земля) Слайд 7.
Милозвучна, пісенна, мила, дзвінкоголоса, чудова,рідна…(мова) Слайд8
2.Словниковий диктант.(Якщо залишиться час)
Орел,степ,клен,весна,лелека,колесо,летів,Олена.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
- На які дві групи поділяються всі звуки в українській мові?
- Яка з цих груп менша, а яка більша?
- Чим голосні відрізняються від приголосних?
- На які групи поділяються приголосні звуки?
- Назвіть дзвінкі приголосні,глухі приголосні.
- Що нового дізналися?
- Що розповісте батькам?