Контрольна робота для 4 класу. Перевірка знань з мови № 2 («Числівник», «Займенник»)

Про матеріал
Контрольна робота для 4 класу. Перевірка знань з мови № 2 («Числівник», «Займенник») Мета. Перевірити знання і рівень сформованості вмінь, набутих під час опрацювання розділів «Числівник», «Займенник».
Перегляд файлу

— З’єднайте стрілочками відповідні поняття.

Картка 1

ПРАВА    ОБОВЯЗКИ https://subject.com.ua/lesson/world/4klas_2/4klas_2.files/image005.jpg

- Дотримувати правил особистої гігієни.  - Гратися, відпочивати.   - Навчатися.

- Берегти шкільне майно.  - Старанно вчитися.   - Охороняти природу.

- Вільно висловлювати свою думку.   - Користуватися бібліотекою, спортзалом.

- Дотримувати норм поведінки.   - Дотримувати правил дорожнього руху.

— Де записані права й обов’язки у вигляді законів? (У Конституції України)

— А навіщо нам потрібні закони? (Закони підказують, як усім жити у злагоді і мирі.)

— Як громадяни повинні ставитися до законів своєї держави? (Поважати і виконувати їх)

— Як ви гадаєте, чи всі у нашій державі дотримують законів? Наведіть приклади із життя.

— Чи є серед дітей порушники законів?

— Як називають таких дітей? (Правопорушник, злочинець, невихований, поганий)

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про правопорушення серед дітей та юридичну відповідальність за їх скоєння.

1. Повідомлення вчителя

— Життя змусило людей встановити безліч різних правил, які керують стосунками між людьми. Ми зустрічаємось з ними на кожному кроці.

Ти заходиш до школи — і перед тобою на стіні правила поведінки учнів.

Сідаєш у трамвай чи тролейбус — перед тобою правила користування міським транспортом, коротше — правила для пасажирів.

Заходиш у кінотеатр — і тут свої правила, яких повинні дотримувати глядачі.

Дуже суворі правила дорожнього руху.

Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні, пішоходи чи пасажири. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, правила, за якими живе держава, обов’язки кожного громадянина та його права. Ці правила затверджує найвища влада у країні, а в нашій країні — Верховна Рада України. Називають такі правила державними законами. Поважайте закони своєї держави! Закон — це концентрація багатовікової мудрості і багатовікового добра. Закон захищає й оберігає перш за все вас, вашу сім’ю, ваше щастя, майбутнє ваших дітей. Порушувати закон — це все одно, що рубати гілку, на якій сидиш.

Умійте скорятися закону, дисципліні, порядку, нормам людського співжиття. Не будьте мовчазними спостерігачами порушення закону. «Якщо ти раз заплющиш очі на що-небудь, ти звикнеш заплющувати очі на все» (вислів, який приписують Г. С. Сковороді).

Закон — обов’язкове для всіх правило. Він ухвалюється і захищається державою.

Головний закон держави — Конституція.

Хоча більшість людей нашої країни поважають закони, однак часто трапляються і їх порушення. Порушення законів бувають різні. Деякі з них не мають серйозних наслідків. Серйозні правопорушення називають злочинами, а людей, які їх чинять,— злочинцями.

Провина — вина; проступок — порушення правил поводження; злочин — проступок, який карається законом.

Злочин — суспільно-небезпечна дія з порушенням установлених правил і норм поведінки, яка заподіює людям зло.

Правопорушення — це антигромадський вчинок, який завдає шкоди суспільству та іншим людям.

Учені дослідили, що за останні десятиріччя у світі зросла агресія не тільки між дорослими, а й серед школярів. І як наслідок — жорстокі злочини. По радіо, з екрана телевізора ми бачимо і чуємо, як підлітки смертельно побили свого однокласника, вчинили крадіжку, вживають наркотики. Сьогодні в Україні в 11 виховних колоніях утримуються близько 3 тис. неповнолітніх дітей. Більшість з них засуджені за крадіжку, нанесення важких тілесних ушкоджень, вбивство.

Цей факт поставив всіх перед гострою необхідністю вивчити причини виникнення агресії у дітей.

Яку дитину можна назвати агресивною? (Вона обзиває дітей, б’є, відбирає іграшки, грубо висловлюється, підриває дисципліну на уроках.)

— Звідки ж беруться агресивні діти?

Найчастіше — це діти із неблагополучних сімей, з психічними захворюваннями, а також діти з низькими моральними якостями.

— Які правопорушення найпоширеніші серед дітей? (Крадіжки, хуліганство, порушення правил дорожнього руху, бродяжництво, жебракування тощо.)

2. Робота в групах

— Чому люди порушують права іншої людини? Спробуємо встановити причини правопорушень.

Після обговорення у групах причини правопорушень записують на дошці.

- Погано виховані, низькі моральні якості;     - жорстокість, агресія;

- безглузді бажання і вчинки, невміння керувати собою і відповідати за свої вчинки;

- неблагополучні сім’ї, діти-сироти, діти вулиці;    - конфлікти з однолітками;

- погіршення умов життя;   - незайнятість дітей;

- сучасний репертуар дитячих театрів, кіно, мультфільмів.

1. Читання й обговорення вірша А. Костецького «Чемний герой»

ЧЕМНИЙ ГЕРОЙ

Вітько-третьокласник крокує додому    Героєм таким, що не снилось нікому.

Аж раптом Вітькові назустріч — першак.   Всміхнувся Вітько і промовив: «Так-так!»

І, випнувши груди, підходить до нього.    — Гей, ти! Треба старшим давати дорогу! —

І хлопця малого портфелем як лясне!   Аж всівся на землю малий першокласник...

Вітько реготнув: «Так і треба, щоб знав!»   І далі по вулиці покрокував.

— Яке правопорушення вчинив хлопець Вітько?

— Хто постраждав і міг постраждати у цій ситуації? (Першокласник, його батьки, які б дуже непокоїлися за життя і здоров’я свого сина, і батьки Вітька, і сам Вітько. За скоєння таких злочинів хлопцем його батьки можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності.)

— Чи відповідають діти за скоєні злочини?

— Одними із найпоширеніших і найнебезпечніших злочинів є крадіжки, хуліганство.

Хуліганство — це навмисні дії особи, що грубо порушує порядок і виражає явну неповагу до суспільства. Форми хуліганських дій можуть бути найрізноманітнішими: нецензурна лайка, бійки, безпричинні погрози, пошкодження майна. Міра покарання: позбавлення волі до 1 року або виправні роботи до 2 років. А злісні хуліганства караються від 1 до 5 років. За особливо тяжкі злочини дитина сама несе відповідальність з 14 років. А до цього віку відповідальність за протиправні дії дитини несуть батьки, а діти направляються у спеціальні установи.

2.    Оцініть ситуації. Скористайтеся словами для довідок та доповніть речення.

Слова для довідок: жарт, правопорушення, жорстокість; хуліганство, злочин.

Ситуація 1. У спекотні дні хлопці часто поливають одне одного водою. Це... (жарт).

Ситуація 2. У спекотні дні хлопці часто поливають одне одного водою. Але ось один з хлопців додав у воду яскравий барвник, і... сорочка у його товариша змінила колір у деяких місцях. Це... (хуліганство).

Ситуація 3. Петрик за звичкою кинув свій портфель будь-де. Однокласники заховали портфель, і коли Петрик почав шукати його, налякавшись, що портфель зник, віддали загублену річ, порадивши при цьому не кидати речі будь-де, а бути акуратнішим. Це... (жарт).

Ситуація 4. Двоє школярів вирішили пожартувати над своїм товаришем і заховали його зимову шапку. Сашко, не знайшовши шапку, пішов додому без неї. Погода була холодною, і наступного дня Сашко лежав з високою температурою хворий. Це... (жорстокість).

Ситуація 5. Діти бешкетували на перерві і кидали одне в одного повні портфелі. Але ось один з портфелів потрапив у голову дівчинці. У результаті — тяжка травма. «Ми не хотіли, ми просто жартували»,— виправдовувалися діти. Але чи можна назвати це жартом? Це... (правопорушення).

Ситуація 6. Василько кидав сніжками по машинах, які проїжджали повз нього. Одна із снігових кульок потрапила у лобове скло автомобіля. Водій від несподіванки різко загальмував. Водій машини, яка їхала позаду нього, не розраховував на це, і в результаті обидві машини стикнулися. Один з водіїв отримав тяжкі травми на все життя. Як назвати вчинок Василька? Це... (злочин).

— Від пустощів до злочину — один крок! Жарти, пустощі, необдумані вчинки можуть призвести до правопорушень.

5. Читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського   ХЛОПЧИКИ РОЗВАЖАЮТЬСЯ

У маленькому будиночку живе робітник. Йому потрібно вставати рано-рано — о четвертій годині, йти до потяга, працювати декілька годин, а потім повертатися додому.

Одинадцята година вечора. На лавці, неподалік від будинку, де живе робітник, сидять троє підлітків. Один з них тримає в руках магнітофон. Він увімкнений на повну гучність. Гримить музика. Робітник виходить з будинку. Він просить хлоп’ят:    — Вимкніть, магнітофон, ви ж спати не даєте.

Хлопчиська усміхаються. Один з них говорить:   — А ми сидимо біля свого будинку.

Робітник зітхнув і сказав:   — Ви — дикуни.

Люди, які не хочуть розуміти, що поряд з ними живуть інші люди,— гірше за дикунів

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Наш урок присвячений Україні. Сьогодні ми відчуємо себе справжніми синами й дочками українського народу. Велика і прекрасна наша Батьківщина. Це - безмежні колосисті поля, вишневі та яблуневі сади, повноводні ріки та синьоокі озера, різнобарвні луки та затишні гаї, мальовничі села та великі міста. І ми з вами здійснимо віртуальну подорож і відвідаємо сім історико-культурних пам’яток нашої держави.

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда про Україну. Робота з картою.

Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, тому що це наша рідна земля, де ми народилися й живемо, де жили й працювали наші предки.

2.Вікторина «Люби, вивчай свій рідний край».

• Як називається наша Батьківщина? (Україна)              • Столиця України. (Київ)

• Як називається найдовший у світі музичний інструмент? (Трембіта) • Що собою являє малий Державний Герб України? (Тризуб)

• Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився Тарас Шевченко)

• Як називається урочиста пісня, що є державним символом України? (Державний Гімн України)

• Яка найвища гора в Україні? (Говерла)

• Найвідоміші брати- боксери з України? (Брати Віталій та Володимир Кличко)

• Яка грошова одиниця України? (Гривня)           • Який колір прапора України? (Синьо-жовтий) 
• Розписані великодні яйця. (Писанки)                 • Найбільша річка України. (Дніпро)

• Швидкий український танок. (Гопак)                   • Кущ – символ рідного краю. (Калина)

 На якій вулиці знаходиться твоя школа?            Яка річка протікає через твоє місто?

- Молодці! А тепер скажіть, будь ласка, які вірші про Україну ви знаєте.

- Діти, ви справжні українці, тому що так багато знаєте про країну, в якій живете. Але ми не зупиняємося на досягнутому, а прагнемо ще більше пізнати рідний край. - Тож займаємо свої місця і подорожуємо далі.

3. Перегляд відеоролика Цікаві факти про Україну!

- Я пропоную вам переглянути відеоролик Цікаві факти про Україну!

4.Асоціативний кущ до слова Україна    родина   рушник верба

Шевченко УКРАЇНА барвінок   Батьківщина   тополя Дніпро    калина

VІ. РОЗКРИТТЯ ТЕМИ УРОКУ.

Ми часто чуємо про 7 чудес світу, мальовничі місця за кордоном. Проте мало хто знає, які куточки, пам`ятки архітектури формують цей золотий список в Україні. Спробуємо із цим розібратися.

У 2007 році було проведено всесвітню акцію 7 чудес України. Ці місця та об`єкти були визначені шляхом інтернет-голосування, а також через опитування 100 експертів із різних галузей.

Давайте заслухаємо ваші виступи.

1Національний історико-архітектурний заповідник «Кам'янець» Місто Кам’янець-Подільський

 Кам'янець-Подільський – місто, що зберегло дух середніх віків. Тут Ви побачите одну з найбільших оборонних споруд України, фотецю, що займає провідне місце у світовій історії оборонного зодчества. Літопис приписує будівництво кам'яної фортеці литовським князям, які правили князівством у 60-90-х рр. 14 cт.

Архітектура Старого міста - заповідника зберегла зразки культур різних народів (українців, поляків, вірмен, турків і росіян) та релігій (православної, католицької, іудейської, мусульманс.

Однією з унікальних інженерних споруд заповідника є Замковий міст, що з'єднує місто та Замковий комплекс. Він викликав немало суперечок щодо свого походження.

Одинадцять башт входять до складу фортеці, кожна має свою назву і свою історію. Так, наприклад, найвища башта названа Папською тому, що була збудована на кошти, виділені папою римським Юлієм II. Ще її називають Кармелюковою, бо в ній тричі був ув'язнений Устим Кармелюк. У Чорній (кутовій) башті знаходиться криниця глибиною 40 м і в діаметрі 5 м видовбана в скалі. Досі в її стінах збереглося величезне дерев'яне колесо з пристроєм для підняття води на поверхню.

2. Києво-Печерська Лавра (Місто Київ)

Києво-Печерська лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестово поблизу Києва. В 11 столітті монастир став центром розповсюдження і затвердження християнства в Київській Русі. У 12 столітті монастир отримав статус «лаври» – головного великого монастиря.

У музеях і фондах, розташованих на території Києво-Печерської лаври, можна побачити рукописи стародрукованих книг, колекцію тканин і вишивок. Особливий інтерес викликає колекція з дорогоцінних металів, стародавні гравюри і твори сучасних художників.

Існує легенда, за якою місце, де тепер тече Дніпро, було морем. Коли Святий Андрій прийшов в Київ і поставив на горі, де тепер стоїть Андріївська церква, хрест, тоді все море пішло вниз. Але частина його залишилась і сховалась під Андріївською горою. Коли пізніше на цьому місці збудували церкву, то під престолом відкрилась криниця. В Андріївській церкві немає дзвонів, так як, за легендою, при першому ж ударі вода прокинулась би і залила б не лише Київ, а й все Лівобережжя.

  1. "Хотинська фортеця" (Місто Хотин Чернівецької обл.)

Хотин, що приваблює туристів з усього світу, одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував своє 1000-річчя. На початку 11 ст. київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин.

Назва міста, ймовірно, походить від дієслова "хотіти": це місце було завжди бажане для древніх поселенців, вони завжди хотіли жити у цьому красивому і багатому краї.

Спочатку це була невелика, збудована східними слов'янами на місці давнього поселення дерев'яна фортеця, яка захищала їх від численних завойовників.

Сьогодні Хотин - одне з найбільших міст Чернівецької області, важливий промисловий, туристичний і культурний центр Буковини.

  1. Національний дендрологічний парк «Софіївка» (Місто Умань)

Уманський парк "Софіївка" є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця XVIII – початку XIX сторіч.

Національний дендрологічний парк „Софіївка” є одним з найвидатніших творінь світового садово-паркового мистецтва кінця ХVІІІ — першої половини ХІХ ст.

Парк розкинувся на площі 154,7 гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіс Потоцьким на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії, і був подарований їй в день її янгола у травні 1802

Багато легенд складено і про саму Умань, одне із старовинних міст України. Місто героїчної та багатостраждальної долі. Ним володіла польська шляхта, його палили й розгромлювали вщент татари і турки, але воно знову й знову піднімалося з попелу. В Умані до сих пір знаходять залишки підземельних ходів, які служили місцевим мешканцям сховищами і своєрідними укріпленнями.

  1. Софія Київська (Місто Київ) 

Софійський собор - всесвітньо відома пам'ятка архітектури і монументального живопису ХI століття. Дивне відчуття охоплює кожного, хто переступає поріг славетної Софії Київської. Десь поза стінами залишається гомінливе сьогодення, віки розступаються, і постає далеке минуле...

Заснування собору згадується в літописах як під 1017 р., так і під 1037 р. Будівничим Cв. Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого. Упродовж сторіч Софія Київська була головною святинею Русі-України - "митрополією руською". Собор, як головний храм держави, відігравав роль духовного, політичного та культурного центру.

Софія — свідок й безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч. Вона пережила навалу орд степових кочовиків у грізному 1240 році, періоди занепаду й відродження міста у XIV—XVI століттях, бачила національно-визвольну боротьбу українського народу під керівництвом Богдана Хмельницького проти польсько-литовських феодалів у XVII столітті.

  1. Херсонес Таврійський (Місто Севастополь)

Це місто-держава мало довге життя - майже дві тисячі років - і його історія є частиною історії Древньої Греції, Древнього Риму та Візантії...

Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 тисячі років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастопо

Околиці міста були заселені різноманітними племенами,

В кінці XIV ст. навала кочівників поклала кінець існуванню міста, а його руїни поховала земля.

Лише в 1827 році на цьому місці розпочалися розкопки, які майже відразу принесли Херсонесу ще одну назву - "Руська Троя".

  1. Національний заповідник-острів "Хортиця" (Місто Запоріжжя)

Острів "Хортиця" є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого в рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів – цілинних степів, байрачних та плавневих лісів, наскальної рослинності, рідкісних та зникаючих видів рослин, пам’яток геології... Весь острів з 1993р. є Національним заповідником.

Загальна територія історико-культурного комплексу 3,5 гектарів. Місцем розташування нашої "Запорозької Січі" обране мальовниче північно-східне узбережжя Хортиці, з якого відкривається чудовий краєвид на Дніпрогес, скелі та острови, що нагадують колишні грізні Дніпрові пороги.

VІ. Підбиття підсумків та рефлексія результатів.

  • Україна…Земля зі славною історією, народом, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Вивчаючи історію свого народу, ми вчимося зростати справжніми громадянами своєї країни.

 

 

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку