Контрольна робота для учнів 9-го класу на тему "Еволюція органічного світу"

Про матеріал

Контрольна робота містить завдання різного типу складності для узагальнення і систематизації знань про основи еволюційного вчення, основні закономірності еволюційних процесів та різноманіття живих організмів.

Перегляд файлу

Контрольна робота № 2

I-В

  1. Учення, згідно з яким життя потрапило на Землю з космосу, - це теорія:

а) хімічної еволюції               б) панспермії

в) креаціонізму                       г) дарвінізму

 

  1. Явище випадкової зміни частоти алелей у популяції:

а) добір                                    б) еволюція

в) генетичний вантаж             г) дрейф генів

 

  1. Дивергенція — це

а) поділ єдиного предкового виду на два й більше підвидів

б)  незалежне виникнення аналогічних ознак у віддалених видів

в)  виникнення дуже специфічних рис будови у споріднених видів

г) підвищення загального рівня організації

 

  1. Учений, який першим спробував класифікувати рослини:

 а) Аристотель                      б) Теофраст

 в) Платон                              г) К. Лінней

 

  1. Речовина, яка є основою будь-якого вірусу:

а) глікопротеїд                      б) нуклеопротеїд

в) ліпопротеїд                        г) складний полісахарид

 

  1. Бактерії розмножуються:

 а) спороношеннням             б) поділом навпіл

 в) статево й нестатево         г) поділом навпіл і брунькуванням

 

  1. Розмістіть назви таксонів у послідовності від найнижчого до найвищого:

а) вид      б) клас    в) родина    г) царство

 

 

Контрольна робота № 2

II-В

  1. Учення, згідно з яким життя виникло за допомогою Божественної (надприродної) сили:

 а) хімічної еволюції               б) панспермії

       в) креаціонізму                        г) дарвінізму

 

  1. Періодичні або неперіодичні випадкові коливання чисельності популяцій:

а) добір                               б) дрейф генів

в) хвилі життя                    г) ізоляція

 

  1. Конвергенція – це:

а) поділ єдиного предкового виду на два й більше підвидів

      б)  незалежне виникнення аналогічних ознак у віддалених видів

      в)  виникнення дуже специфічних рис будови у споріднених видів

      г) підвищення загального рівня організації

 

  1. Найбільш численна за кількістю видів група живих істот:

а) водорості                     б) квіткові рослини

в) гриби                            г) комахи

 

  1. Речовини, що входять до складу вірусів та є зберігачами генетичної інформації:

 а) ДНК                   б)  РНК

 в) ДНК і РНК        г) ДНК, РНК і білки

 

  1. Плазміда — це:

 а) хромосома бактерії       б) невеличкий фрагмент ДНК у цитоплазмі

 в) спора бактері                 г) зовнішня мембрана бактеріальної клітини

 

  1. Розмістіть назви таксонів у послідовності від найнижчого до найвищого:

а) вид        б) ряд       в) рід     г) тип

 

  8. Установіть відповідність:

1.

Біологічний регрес

А

Перетворення організмів, що підвищує загальний рівень організації

2.

Ароморфоз

Б

Безкисневий розклад білків бактеріями

3.

Атавізми

В

Зниження рівня пристосованості організмів

4.

Бродіння

Г

Прояв у окремих особин певного виду ознак предків

 

9.Які з перерахованих поглядів на органічний світ і заслуг належать Ж.-Б. Ламарку:

  1. Пристосованість (доцільність) організмів – результат еволюції.
  2. Пристосованість (доцільність) організмів – результат еволюції шляхом природного добору.
  3. Основна рушійна сила еволюції в природі – природний добір.
  4. Основна рушійна сила еволюції в природі – прагнення організму до прогресу, самовдосконалення.
  5. Матеріалом у процесі еволюції є тільки спадкова мінливість.
  6. У природі причиною природного добору є боротьба за існування.
  7. Визнавав ”закон” успадкування нових ознак, набутих в результаті вправляння або невправляння органів.
  8. Вперше створив еволюційну теорію.

 

10.Що таке синтетична теорія еволюції та які її основні положення? (дайте розгорнуту відповідь)

 

11. Установіть правильну послідовність етапів становлення людини сучасного типу від еволюційно наймолодшого

1 - кроманьйонець — 2 неандерталець —3  людина прямоходяча — 4 людина вміла – 5 австралопітек. Опишіть поведінку та особливості фізіологічного розвитку неандертальця.

 

 

 

 

  8. Установіть відповідність:

1.

Біологічний прогрес

А

Наявність у виду ознак предкових видів у нерозвиненому вигляді

2.

Ідіоадаптація

Б

Тип організація тіла грибів

3.

Рудименти

В

Пристосування організмів до конкретних умов середовища

4.

Талом

Г

Підвищення рівня пристосованості

 

  9.Які з перерахованих поглядів на органічний світ і заслуг належать Ж.-Б.      Ламарку:

  1. Пристосованість (доцільність) організмів – результат еволюції.
  2. Пристосованість (доцільність) організмів – результат еволюції шляхом природного добору.
  3. Основна рушійна сила еволюції в природі – природний добір.
  4. Основна рушійна сила еволюції в природі – прагнення організму до прогресу, самовдосконалення.
  5. Матеріалом у процесі еволюції є тільки спадкова мінливість.
  6. У природі причиною природного добору є боротьба за існування.
  7. Визнавав ”закон” успадкування нових ознак, набутих в результаті вправляння або невправляння органів.
  8. Вперше створив еволюційну теорію.

 

  10.Що таке синтетична теорія еволюції та які її основні положення? (дайте розгорнуту відповідь)

 

  11. Установіть правильну послідовність етапів становлення людини  сучасного типу від еволюційно наймолодшого

1 - кроманьйонець — 2 неандерталець —3  людина прямоходяча — 4 людина вміла – 5 австралопітек. Опишіть поведінку та особливості фізіологічного розвитку кроманьйонця.

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
6205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку