Контрольна робота для учнів 9-го класу на тему "Закономірності успадкування ознак"

Про матеріал

Контрольна робота містить різні види оцінювання: тести, розгорнута відповідь, встановлення відповідності та розв'язування задач. Матеріал допоможе точно вчителю оцінити знання учнів з даної теми.

Перегляд файлу

Узагальнення і систематизація знань з теми: Закономірності успадкування ознак

I-В

  1. Сукупність усіх генів організму, які одержані від бать­ків – це:

а) фенотип               б) генотип

в) спадковість          г) мінливість

 

  1. Основою генеалогічного методу дослідження є:

 а) схрещування                б) аналіз родоводів

      в) аналіз близнюків          г) гібридизація

 

  1. Гомозиготний організм за однією ознакою утворює таку кількість гамет:

а) 1           б) 2         в) 4         г) 8

 

  1. Комплементарність – це:

а) ген однієї алельної пари пригнічує дію гена іншої алельної пари

б) кілька генів впливають на прояв однієї ознаки

в) присутність у генотипі двох генів різних алель них пар призводить до появи нової ознаки

г) один ген впливає на прояв декількох ознак

 

  1. Мутації, що призводять до зміни окремих генів:

а) хромосомні          б) геномні

в) генні                      г) летальні

 

  1. Позначення схрещування гетерозиготної за двома генами самки з гетерозиготним за одним геном самцем:

а) ♀AaBb×♂AaBb        б) ♀AaBb×♂AaBB    

      в) ♀AAbb×♂aaBB        г)♀aaBb×♂AaBB

Узагальнення і систематизація знань з теми: Закономірності успадкування ознак

II-В

  1. Сукупність ознак і властивостей організму, які є результатом взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища:

а) фенотип               б) генотип

в) спадковість          г) мінливість

 

  1. Основою біохімічного методу дослідження є:

а) схрещування          б) аналіз родоводів

в) аналіз спадкових захворювань  г) аналіз близнюків

  1. Гетерозиготний організм за двома ознаками утворює таку кількість гамет:

а) 1           б) 2         в) 4         г) 8

      4. Полімерія – це:

 а) ген однієї алельної пари пригнічує дію гена іншої алельної пари

б) кілька генів впливають на прояв однієї ознаки

в) присутність у генотипі двох генів різних алель них пар призводить до появи нової ознаки

г) один ген впливає на прояв декількох ознак

      5. Мутації, що призводять до зміни структури хромосом:

а) хромосомні          б) геномні

в) генні                      г) соматичні

 

      6. Генотипи батьківських особин, якщо за їх схрещування утворилося  25% особин костей з білими пелюстками, 50% - з рожевими, 25% - з малиновими:

        а) ♀aa ×♂ĂĂ               б) ♀Ăa ×♂ĂĂ              

        в) ♀Ăa ×♂Aa               г) ♀ ĂĂ ×♂Ăa      

 

 

I-В

  1. Дайте визначення:

Домінантний ген, гомозиготна особина, кон’югація, рекомбінація.

 

  1. Установіть відповідність:

1.

I Закон Менделя

А

Різні ознаки успадковуються незалежно одна  від одної й можуть створювати нові комбінації ознак у потомства.

2.

II Закон Менделя

Б

Під час утворення статевих клітин у кожну гаме­ту потрапляє лише один алель з пари алелей даного гена.

3.

III Закон Менделя

В

При схрещуванні гібридів першого покоління між собою, спостерігають розщеплення ознак у співвідношенні 3:1.

4.

Закон чистоти гамет

Г

Перше поко­ління гібридів одноманітне за фенотипом й генотипом.

 

  1. Розв’яжіть задачу:

Містер Сміт придбав на ферму чорного бика, а містер Робінсон — червоних корів. Яких нащадків можна очікувати від схрещування чорного гомозиготного бика з червоною коровою, якщо ген чорного забарвлення шерсті домінує над геном червоного забарвлення?

  1. Розв’яжіть задачу:

Пан Тарас захоплюється генетикою та вирощуванням овочів, зокрема томатів. У томатів ген, що зумовлює нормальну висоту стебла, домінує над геном карликовості. Якої висоти будуть рослини F1 від схрещування гомозиготних високих рослин з карликовими? Яких нащадків панові Тарасу слід очікувати у F2? Які рослини може отримати пан Тарас у результаті зворотного схрещування гібридів F1 з батьківською карликовою формою?

II-В

7. Дайте визначення:

Рецесивний ген, гетерозиготна особина, кросинговер, модифікаційна мінливість.

      8. Установіть відповідність:

1.

Генні мутації

А

Виникають як наслідок експериментального впливу

 (за допомогою мутагенів)

2.

Сублетальні мутації

Б

Це мутації, які пов’язані зі зміною кількості наборів хромосом

3.

Геномні мутації

В

Знижують життєдіяльність

організму

4.

Індуковані мутації

Г

Стійкі зміни окремих генів, спричинені порушенням послідовності нуклеотидів у молекулах нуклеїнових кислот.

 

        9. Розв’яжіть задачу:

         У людини ген далекозорості домінує над геном нормального зору. У     родині Терещенків чоловік і жінка стражда- ють на далекозорість, однак матері обох бачили нормально. Яка вірогідність народження дитини з нормальним зором?

10. Розв’яжіть задачу:

Студенти біологічного факультету під час практикуму з генетики проводили експериментальні схрещування лабораторних дрозофіл. У дрозофіли сіре забарвлення тіла домінує над чорним. Яких нащадків слід чекати в F1 від схрещування гомозиготних особин? Яких нащадків отримають студенти у F2? Яких нащадків слід очікувати студентам від зворотного схрещування сірої самки з F1?

 

 

 

I-В

  1. Розв’яжіть задачу:

У разі захворювання серповидноклітинною анемією еритроцити мають не круглу форму, а серпоподібну. Внаслідок цього транспортується менше кисню. Ця хвороба успадковується як домінантна ознака за типом неповного домінування. Гомозиготний стан гена спричиняє загибель організму в дитинстві. У родині Нечипоренків батько й мати мають ознаки анемії. Яка вірогідність народження в цієї родині здорової дитини?

 

  1. Розв’яжіть задачу:

Остап — дальтонік, хворий на глухоту, взяв шлюб з Марічкою, яка мала нормальний зір та слух. У них народилися глухий син-дальтонік і дочка-дальтонік з нормальним слухом. Чи можливе народження в цій родині дочки з обома захворюваннями, якщо глухота є рецесивною ознакою, що не зчеплена зі статтю?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II

11. Розв’яжіть задачу:

Аутосомний ген А з неповним домінуванням у гомозиготному стані спричиняє сильну деформацію кінцівок, але в гетерозигот зумовлює лише вкорочення пальців (брахідактилію). Визначте можливі фенотипи дітей у сім’ї, якщо один з батьків здоровий, а в другого — брахідактилія.

 

12. Розв’яжіть задачу:

Здоровий чоловік Михайло бере шлюб зі здоровою жінкою Євгенією. У них народжується п’ятеро синів. Двоє з них є дальтоніками, але їхня кров нормально зсідається. Двоє хворі на гемофілію, але нормально бачать. І один страждає на дальтонізм і гемофілію. З’ясуйте, чому жінка має синів трьох типів, і визначте генотипи всіх осіб у родині. Які ще генотипи та фенотипи дітей можливі в цій родині?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Миронець Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
18706
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку