Завдання для проведення річного оцінювання з біології
учнів – екстернів у 2023-2024 н. р.
Завдання підготовлено учителем біології Н. А. Сергієнко
Інструктивна картка для 8 класу
Робота складається із завдань різних рівнів складності: завдань на відтворення знань (уміння розпізнавати типові біологічні об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися біологічними термінами і поняттями тощо) і завдань на застосування знань (уміння описувати, характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси; описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати знання у практичній діяльності)
Завдання складаються та оцінюються таким чином:
№ завдання |
Вид завдання |
Кількість завдань |
Система оцінювання |
Кількість балів |
1. |
Завдання закритої форми (з однією правильною відповіддю) |
8 |
по 0,5 б. |
4 |
2. |
Завдання закритої форми ( з кількома правильними відповідями) |
2 |
по 0,5 б. |
3,5 |
3. |
Завдання на встановлення відповідності |
1 |
по 0,5 б. |
2,5 |
4. |
Завдання відкритої форми |
2 |
по 1 б. |
2 |
Разом (максимум) |
12 балів |
Кількість отриманих балів становить бал річного оцінювання.
Завдання згруповані в 1 варіант.
1. Завдання закритої форми (з однією правильною відповіддю)
1. Виберіть органелу, яка виконує транспортну функцію:
А.Комплекс Гольджі;
Б.Мітохондрія;
В. ЕПС;
Г.Хлоропласт
2. Що таке функціональна система?
А.Об’єднання органів для виконання певної функції;
Б.Частина тіла, що має певну форму і будову та виконує одну або декілька функцій;
В.Сукупність клітин і міжклітинної речовини, подібних за будовою, походженням та функціями;
Г. Об’єднання систем органів для досягнення корисного для організму результата;
3. До гуморальних факторів імунітету людини відносяться:
А.Біологічно активні речовини, гормони, вода;
Б.Соляна кислота, лізоцим, жовч;
В.Антитіла, вода, лізоцим;
Г.Біологічно активні речовини, антитіла;
Д.Антитіла, жовч, лізоцим, вода.
4. Який вітамін утворюється у шкірі дитини під дією ультрафіолетового випромінювання Сонця ?
А) С; Б) В1; В) В2; Г) D
5. До верхніх дихальних шляхів належить:
А.Носова порожнина, трахея, легені
Б.Носова порожнина, носоглотка, глотка
В.Носова порожнина, бронхи, трахея
Г.Гортань, трахея, бронхи.
6. Функція тромбоцитів полягає у …
А.Боротьбі з інфекцією
Б.Транспорті кисню
В.Газообміном з навколишнім середовищем
Г.Участь у процесі зсіданні крові
7.Укажіть як називають оболонку серця людини,що вистилає всі камери серця та утворює його клапани:
А)ендокард Б)міокард В)епікард Г)перикард
8.Види мутацій за змінами генетичного матеріалу бувають:
А)соматичні і генеративні Б) спонтанні й індуковані В) генні,геномні,хромосомні
2. Завдання закритої форми (з кількома правильними відповідями)
1.Укажіть ознаки,які характеризують підшлункову залозу людського організму:
1 травна залоза
2 виробляє підшлунковий сік
3 виробляє шлунковий сік
4 залоза змішаної секреції
5 виробляє гормони інсулін і глюкагон
6 виробляє гормон соматропін
2.Укажіть захворювання органів травної системи людини: 1 гастрит 2 холецистит
3 полієлонефрит 4 деменція 5 тромбофлебіт 6 цистит
3. Завдання на встановлення відповідності:
1. Встановіть відповідність між органом травної системи та його функцією:
1 глотка А гепатит
2 шлунок Б панкреатит
3 печінка В гастрит
4 підшлункова залоза Г фарингіт
5 слизова оболонка стравоходу Е езофагіт
6 кишечник
А |
Б |
В |
Г |
Е |
|
|
|
|
|
4. Завдання відкритої форми
1.Принципи класифікації організмів. Таксономічні одиниці.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
2.Доведіть,що людина-відкрита біологічна система. _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Дата_____ Підпис__________