Контрольна робота: "Еволюція органічного світу" Варіант 1, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 6    Варіант 1     Дата                              Оцінка

 

Еволюція органічного світу

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

  1. Виберіть гомологічні органи:

        крила кажанів та крила комах;                             

        додаткові корені картоплі та ризоїди зозулиного льону;

        зябра річкового рака та річкового окуня;                            

        крила кажанів та плавці китів.

2.      Назвіть форму природного добору, яка сприяє зміні норми реакції організмів у певному напрямку:

        рушійний;                      розвиваючий; 

        стабілізуючий;               штучний.

3.       Виберіть ознаки, притаманні макроеволюційним процесам:

         відбуваються за тривалі історичні проміжки часу, недоступні для безпосереднього спостереження;                         

         сприяють виникненню нових видів;

         джерело мінливості – модифікації;                          

         відбуваються всередині популяції; в) сприяють виникненню нових видів.

4.    Зазначте, як називають здатність до наслідування добре захищених організмів погано захищеними:

         дивергенція;                 атавізм;

         конвергенція;                мімікрія.

5.       Укажіть елементарну одиницю еволюції:

        популяція;                     сорт рослин; 

        вид;                                порода тварин.

6.   Назвіть приклад ідіоадаптації:

        виникнення квітки;                          

        утворення ластів у ластоногих; 

        поява щелеп у хребетних тварин;               

        зникнення кишечнику у стьожкових червів.

Середній рівень (3 бали)

Установіть послідовність етапів

7.   Визначте послідовність основних подій розвитку життя на Землі:

А  виникнення багатоклітинних рослин;

Б   поява процесу фотосинтезу;;

В   панування насінних папоротей;

Г   диференціація тканин, органів рослин;

Д   утворення квітки та плодів у квіткових рослин.

1

2

3

4

5

 

 

Установіть відповідність

8. Визначте ознаки організмів, які є прикладами ароморфозів, ідіоадаптацій, загальної дегенерації, атавізмів та рудиментів у тварин:


 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1 ароморфоз

2 ідіоадаптація

3 загальна дегенерація


4 рудименти


А  чотирикамерне серце у птахів

Б  дзижчальця у мух

В  відсутність кишечнику у стьожкових червів

Г поява недорозвинених кінцівок у безногої ящірки веретільниці


Виберіть декілька правильних відповідей

9.       Виберіть твердження, які входять до основних положень синтетичної теорії еволюції:


        найменшою одиницею еволюції є популяція;

        еволюція має направлений характер;

         матеріалом для еволюції є мутації;

        еволюція є оборотним процесом.


10. Дайте визначення термінам:

Популяція – це _____________________________________________________ .

Біологічна еволюція – це ____________________________________________ . Дрейф генів – це  ___________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11.  Установіть відповідність між науками та їх відкриттями:


 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1  популяція

2  ізоляція

3  дрейф генів

4  хвилі життя

5  природний добір

6  мутації

7  генофонд

8  панміксія

9  фенотип

10 спадкова мінливість

А   коливання чисельності як елементарний чинник еволюції

Б   форма мінливості, що є основою природного добору

В   вільне випадкове схрещування особин популяції

Г   елементарний еволюційний матеріал

Д   елементарна одиниця еволюції

Е   сукупність ознак як результат взаємодії генотипу з довкіллям

Є   перешкоди у вільному схрещуванні особин як чинник еволюції

Ж  сукупність алельних генів особин популяції

З   випадкові зміни частоти зустрічальності алелей

И  вибіркове виживання більш пристосованих особин

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Визначте характерні ознаки основних шляхів еволюції.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

 

А  Ароморфози

 

Б  Ідіоадаптація

В  Загальна дегенерація

1  підвищення рівня організації організмів, які дають можливість засвоювати нові середо-вища мешкання

1 спрощення організації в організмів, які перейшли до сидячого, малорухли-вого чи паразитичного способу життя

1 зміни організмів, які не зачіпають рівня їхньої організації та слугують пристосуванням до кон-кретних умов мешкання

2 зміни організмів, які не зачіпають рівня їхньої організації та слугують пристосуван-ням до конкретних умов мешкання

2  підвищення рівня організації організмів, які дають можливість зас-воювати нові середовища мешкання

2 спрощення організації в організмів, які перейш-ли до сидячого, мало-рухливого чи паразитич-ного способу життя

3 спрощення організації в організмів, які пе-рейшли до сидячого, малорухливого чи пара-зитичного способу життя

3 зміни організмів, які не зачіпають рівня їхньої організації та слугують пристосуванням до кон-кретних умов мешкання

3  підвищення рівня організації організмів, які дають можливість засвоювати нові середо-вища мешкання

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань

13. Яке значення мав процес горизонтального перенесення генів для еволюції різних груп організмів? _______________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. В чому сутність найпоширеніших гіпотез походження життя на Землі? ___

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

15. Чим різняться і що є спільного між різними видами природного добору?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 50
Оцінки та відгуки
  1. Гонак Мар'яна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Никончук Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Фурман Антоніна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Красножон Оксана
    Чудова контрольна робота)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Горовая Юлия Олександрівна
    Контрольна повністю охоплює всю тему
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Безух Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Супрун Ольга Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8.  Taras
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ковзун Аміна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Бойко Валерія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Ревізор Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Огороднік Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Садова Каріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Гребенюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Гевко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Руда Марта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Куйбіда Галя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Дарморіз Іра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Малина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Татарук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Боднар Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Бабій Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Боїло Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Файфер Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Бондар Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Попович Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  43. Кисіль Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  44. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  45. Богуш Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  46. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  47. Яєчник Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  48. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  49. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  50. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 47 відгуків
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
29691
Оцінка розробки
5.0 (50 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку