Контрольна робота: "Еволюція органічного світу" Варіант 2, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 6    Варіант 2     Дата                              Оцінка

 

 Еволюція органічного світу

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

  1. Припинення перенесення генів з однієї популяції до іншої спричиняє:

        вимирання виду;                             

        вмикання природного добору;

        посилення боротьби за існування;

        утворення нового виду;                            

        підвищення мінливості.

2.       Дрейф генів найбільше проявляється в популяціях:

        із невеликою чисельністю;                             

        які постійно збільшуються;

        із великою чисельністю;

        рослин;                            

        репродуктивно неізольованих.

3.       За наявності репродуктивного бар’єра відбувається:

        формування нових видів;                             

        збільшення частоти спарювань між особинами;

        зменшення кількості особин цього виду;

        зменшення кількості видів;                            

        нестатеве розмноження в популяціях.

4.       Правильна послідовність предків людини, починаючи з найдавнішого:

        пургаторіус, неандерталець, гейдельберзька людина;                             

        людина вміла, людина прямоходяча, проконсул;

        грацильний австралопітек, проконсул, людина прямоходяча;

        онтогенез (індивідуальний розвиток) є стислим повторенням філогенезу (історичного розвитку виду).

5.       Визначте положення біогенетичного закону:

        нові види виникають шляхом розходження у нащадків ознак предків унаслідок пристосувань до різних умов довкілля;                             

        виживають і залишають нащадків найбільш пристосовані особини виду;

         процес еволюції відбувається шляхом поступового накопичення дрібних корисних змін, які підсилюються та комбінуються;

        онтогенез (індивідуальний розвиток) є стислим повторенням філогенезу (історичного розвитку виду).

6.    Укажіть приклад аналогічних органів:

        колючки барбарису та колючки кактусів;                             

        вуса суниць і вусики винограду;

        крила кажанів і птахів;

        бульбокорені жоржин та бульби топінамбура.

Середній рівень (3 бали)

Установіть послідовність етапів

7.   Визначте послідовність подій у процесі еволюції рослин:

А  вихід рослин на суходіл;

Б   поява покритонасінних;

В   поява людини;

Г   виникнення еукаріотів;

Д   виникнення багатоклітинних тварин.

1

2

3

4

5

 

 

Установіть відповідність

8. Установіть відповідність між еволюційними процесами та їхнім визначенням:


 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

1 мікроеволюція

2 конвергенція

3 макроеволюція


4 видоутворення


А еволюційні процеси, які призводять до виникнення нових видів

Б еволюційні процеси, які призводять до виникнення надвидових систематичних одиниць

В еволюційні процеси, які призводять до виникнення подібних ознак у представників неспоріднених організмів

Г еволюційні процеси, які призводять до виникнення нових популяцій та підвидів


Виберіть декілька правильних відповідей

9.       За допомогою яких характеристик можна оцінювати стан популяції? 


        розподіл особин за статтю;

        щільність;

         розподіл особин за віком;

        розподіл особин за масою тіла.

10. Дайте визначення термінам:

Антропогенез – це __________________________________________________ .

Вид – це ___________________________________________________________ . Адаптація – це  _____________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

11.  Установіть відповідність між науками та їх відкриттями:


 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 1 цитологія

2  ембріологія

3  палеонтологія

4  біохімія

5  екологія

6  генетика

7  біогеографія

8  молекулярна біологія

9  порівняльна анатомія

А   ідея єдності організмів та умов існування

Б   ізоляція сприяє подібності флори і фауни різних континентів

В   усі живі організми мають клітинну будову

Г   відкриття подібності етапів розвитку зародків тварин

Д   доведено хімічну єдність неживої і живої природи

Е   встановлено змінність флори і фауни в минулому

Є   матеріальними носіями спадковості є гени й хромосоми

Ж  єдність плану будови великих груп тварин і рослин

З   подібність білків й ДНК вказує на генетичну спорідненість

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Назвіть ознаки, притаманні різним формам природного добору.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

 

А  Рушійний

 

Б  Стабілізуючий

В  Дизруптивний (розриваючий)

1 фенотип змінюється в певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у довкіллі

1 зберігається середня норма реакції

1 сприяє виникненню декількох різних фено-типових груп особин одного виду

2 сприяє виникненню декількох різних фено-типових груп особин одного виду

2 фенотип змінюється в певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у довкіллі

2 зберігається середня норма реакції

3 зберігається середня норма реакції

3 сприяє виникненню декількох різних фено-типових груп особин одного виду

3 фенотип змінюється в певному напрямку, від-повідно до напрямку змін у довкіллі

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань

13. Чим, з точки зору сучасних еволюційних поглядів, можна пояснити вимирання видів у процесі еволюції до появи людини? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. Що спільного та відмінного в еволюційних поглядах Ж.-Б. Ламарка та Ч. Дарвіна? ____________________________________________________________

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

15. Схарактеризуйте основні положення сучасної теорії еволюції. ___________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 48
Оцінки та відгуки
  1. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Палій Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Naumova Natalia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. олексієвець надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Табанова Мария Владимировна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Миронець Наталія
    Зрозуміло і доступно!
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  7. Ковзун Аміна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Бойко Валерія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ревізор Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Огороднік Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Садова Каріна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Гребенюк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Гевко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Руда Марта
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Куйбіда Галя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Дарморіз Іра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Малина Руслана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Татарук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Боднар Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Бабій Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Боїло Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Файфер Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Палихата Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Бондар Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Попович Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41. Кисіль Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  43. Богуш Наталія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  44. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  45. Яєчник Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  46. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  47. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  48. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 45 відгуків
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
18813
Оцінка розробки
5.0 (48 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку