Контрольна робота. Фразеологія. ЗАВДАННЯ 2019

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 6 класу Фразеологія 2019 два варіанти ЗАВДАННЯ різної складності з різних джерел
Перегляд файлу

6клас. Українська мова. Контрольна робота. Фразеологізми 

Тестування

Варіант 1

  • Завдання 1 – 6 оцінюється по 0,5 б.
    1. Стійкі сполучення слів, які за змістом дорівнюють одному слову,— це:

А фразеологізми;

Б діалектизми;

В неологізми;

Г застарілі слова.

  1.   Фразеологія вивчає:

А стійкі словосполучення;

Б крилаті вислови;

В афоризми;

Г прислів'я і приказки.

  1.   Фразеологізм у реченні Федько вискочив сухим із води виконує роль:

А підмета;

Б присудка;

В обставини;

Г означення.

  1.  Фразеологізм наступити на граблі походить

А із мови народу;

Б із народної творчості;

В із давньогрецької міфології;

Г із Біблії.

  1. Фразеологізм використаний у реченні рядка:

А Еней од страху з плигу збився.

Б Білі ручки роботи не люблять.

В Щебет солов’їв заснув, говір галок пробудився.

Г Одиноким серцем рвався я в далекий інший світ.

  1. Оберіть рядок, у якому є фразеологічний синонім до слова досвідчений:

А пускати пил в очі, пекти раків;

Б брати на цугендер, ханьки м’яти;

В набив руку, битий жак;

Г зуб на зуб не попаде, пасти задніх.

  • Завдання 7 – 8 оцінюється по 1,5  б.
  1. Позначте фразеологізм зі значенням завдавати мук, дошкуляти:

А грати на нервах; 

Б підкласти свиню; 

В заливати за шкуру сала;

Г хватити лишку.

Поясніть лексичне значення інших фразеологізмів, уведіть один із них до самостійно складеного речення.

  1. Укажіть значення фразеологізму зарубати собі на носі:

А добре запам'ятати;

Б почати складну і копітку справу;

В втратити почуття сорому;

Г потрапити у скрутне становище.

Складіть два речення, в одному з них словосполучення кашу зварити повинно вживатися в прямому значенні, а в іншому — як фразеологізм.

  • Завдання 9 – 10 (оцінюється по 2 бали) передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.
  1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

1 хоч з лиця воду пий А мати досвід

2 як сніг на голову Б соромитись

3 показувати п'яти В вродливий

4 з'їсти зуби Г тікати

                                                                 Д несподівано    

  1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням

1 стояти поперек

2 авгієві стайні

3 стріляти очима

4 клювати носом

 

А дрімати

Б перешкоджати

В занедбаність

Г зваблювати

Д розмовляти  


  1. Доповніть фразеологізми (2 бали).

У рот води ... ,  

тримати язик ... , 

обминати десятою ... ,  

передати куті  ... .      

 

6клас. Українська мова. Контрольна робота. Фразеологізми 

Тестування

Варіант 2

  • Завдання 1 – 6 оцінюється по 0,5 б.
    1. Фразеологія вивчає:

А лексичне значення і вживання слів;

Б лексичне значення і вживання стійких сполучень слів;

В лексичне значення і вживання наукових термінів;

Г синоніми, антоніми.

  1. Фразеологізмом є таке словосполучення:

А побити носа;

Б побити тарілки;

В розбити коліна;

Г побити горщики.

  1. Оберіть значення фразеологізму останній із могікан:

А найстаріший, єдиний у своєму роді представник покоління;

Б схожі між собою діяльністю, світоглядом;

В дурний;

Г підступна, хитра людина.

  1. Позначте правильне значення фразеологізму п'яте через десяте:

А похапцем;

Б багато;

В неправильно;

Г давно.

  1. Фразеологізм використаний у реченні рядка.

А Полохливий заєць і пенька боїться.

Б Берези, ніжні білосніжні, задумались про синій вечір.

В Не все золото, що блищить.

Г Брехун очей позичив у Сірка.

  1. Оберіть рядок, у якому є фразеологічний синонім до слова тісно:

А наламати дров, ловити ґав;

Б ніде маковому зерну впасти, кýрці ніде клюнути;

В бити байдики, пекти раки;

Г хоч греблю гати, кіт наплакав.

  • Завдання 7 – 8 оцінюється по 1,5  б.
    1. Укажіть фразеологізм зі значенням мовчати:

А ані пари з уст;

Б як з хреста знятий;

В ловити ґав;

Г чесати язика.

Поясніть лексичне значення інших фразеологізмів, уведіть один із них до самостійно складеного речення.

  1. Укажіть значення фразеологізму за пояс заткнути:

А уникати зустрічі;

Б спричинити ще більший біль;

В перевершити кого-небудь у чомусь;

Г дуже сміятися, реготати.

Складіть два речення, в одному з них словосполучення розбити глека повинно вживатися в прямому значенні, а в іншому — як фразеологізм.

  • Завдання 9 – 10 (оцінюється по 2 бали) передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.
    1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням:

1 дати драла А відмовити

2 десята вода на киселі Б вихваляти

3 дати гарбуза В тікати

4 співати дифірамби Г багато

                                                                         Д далека рідня      

  1. Установіть відповідність між фразеологізмом та його тлумаченням

1 ускочити вище халяв

2 розбити глека

3 пускати шпиньки

4 давати хропака

 

А насміхатися

Б спати

В посваритися

Г мандрувати

Д набратися неприємностей        


  1. Доповніть фразеологізми (2 бали).

Покласти зуби на . . . ,  

вивести на чисту . . . ,   

хоч до рани  . . . ,   

… десятою дорогою.         

docx
Додано
12 листопада 2019
Переглядів
3815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку